Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan jeg plante blomster ute nå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-06, 14:31   #1
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan jeg plante blomster ute nå?

Det er jo mildvær ute, kan jeg sette ned noen blomsterløker nå eller er det for sent?

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 14:37   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan jeg plante blomster ute nå?

Jeg var på Plantasjen i går og da solgte de det man trengte for å plante løker.
Og det stod en plakat eller noe om at nå var tiden inne for å gjøre klart for våren eller noe. (jeg er flink til å forklare jeg...................)
Så jeg skulle tro at det ikke var noen problem å plante ut løkene nå så lenge du får de ned i jorda.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 15:22   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan jeg plante blomster ute nå?

Så lenge det ikke er frost, så skulle det vel ikke være noen fare med å plante løker.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 15:34   #4
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg plante blomster ute nå?

Ja, ok. Så naboene kommer ikke til å se rart på meg når jeg sitter ute i hagen og planter blomster når rett før jul altså. Ikke for det, det er jo helt mørkt ute nå så de ser meg vel ikke.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 21:28   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan jeg plante blomster ute nå?

Så lenge ikke det er frost i bakken, så er det bare å plante i vei Det er vel ikke det mest ideelle å plante rett før frosten kan komme, men det pleier å gå fint
Det eneste du risikerer er at blomstene kommer litt senere opp til våren....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 22:32   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg plante blomster ute nå?

Jeg lærte en gang at man skulle plante 6 uker for frosten kom. det er for at røttene skal feste seg. Men her oppe holder det med 1 -2 uker (erfaring). Så du skal bare plante. Det skader jo ikke å prøve.
Det største problemet er vel at løkene fryser ihjel hvis det ikke blir snø.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no