Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-15, 18:11   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Er det greit at folk i maktposisjoner mottar kostbare gaver i form av for eksempel luksuscruise? Er det greiere når kronprinsfamilien gjør det enn når ordføreren i Bergen gjør det? Synes du det er viktig at vi vet hvem kronprinsparet omgås, eller er det enn privatsak? hvor store beløp kan de sponset med før det ikke er en privatsak lenger, synes du?

Og hvor store beløp kan du selv motta som gaver i jobben din? Hva er reglene for å dra på tur betalt av andre som du blir invitert med i egenskap av hvor du en ansatt?
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...0ac64cf&ABTv=1

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 18:15   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg synes det er ugreit med sånt nesten uansett, men verre om en politiker gjør det enn når det er snakk om kongefamilien. Det fordi kongefamiliens grense mellom jobb/rolle/privatliv ikke er like enkel.

Vi kan motta blomster og sånt på jobb. Det finnes et maksbeløp på noen hundrelapper og det må rapporteres og evt skattes om det overstiger.
Luksusferier er det lite av gitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 18:19   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Nå jobber jeg i et kommunalt foretak og vi får ikke engang motta blomster av leverandørene våre til jul. Så ja, jeg synes det er trøblete. Enda litt mer for Drevland enn for kronprinsparet.

Den forrige jobben min var i et privat firma og jeg fikk motta både vin, bøker og inviteres ut på middager. Jeg var også på et par turer som var litt jobb og litt forlystelse; betalt av kundene mine. Jeg måtte rapportere det inn, men sjefen var bare blid og fornøyd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 18:20   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

På jobb hos meg er gaver utover det som kan regnes som symbolsk helt uaktuelt. Jobber på sykehus. Blomster og konfekt er nevnt som gaver som er akseptable. Jeg fikk et smykke en gang, da ble jeg faktisk litt stressa til jeg fikk vite de hadde laget det selv. Det er helt greit og som det skal være synes jeg.

Kongefamilien er i en særstilling i og med at det ikke er noe stort poeng å bestikke dem, de har ikke så stor makt. Men jeg synes sånt er symbolsk vanskelig likevel og synes vel man bør kunne forvente åpenhet som et minimumskrav. En privatsak kan det aldri bli for dem i og med at de representerer landet vårt, og hvem de får større gaver av vil påvirke hvordan de fremstår. Og de finansieres av folket. For politikere bør det være helt uaktuelt med større gaver.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 18:28   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg jobber også på sykehus og det er absolutt ingenting av gaver til enkeltpersoner, det er konfektesker og blomster til avdelingen, men det er det.

Når det gjelder kronprinsparet så må de nesten bestemme seg for om de skal være en pådrivingskraft eller om de skal bare være staffasje. Men de kan ikke stå for miljøvern og feks få en ferietur sponset av feks Tesla. Dette er jo et tenkt eksempel, men som dette viser, så hadde det jo spilt rolle for hvor stor påvirkning de skal ha.

Nå virker de nokså velmenende, ønsker å synse fine ting og alt skal være bra, men så er det jo kult å være litt jetset også. Jeg synes de viser hvor fullstendig absurd det norske monarkiet har blitt .

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 18:30   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kongefamilien er i en særstilling i og med at det ikke er noe stort poeng å bestikke dem, de har ikke så stor makt.

Nei, de har ikke stor reell makt, men de har enorm markedsføringsverdi. Og da er det selvsagt problematisk at de er reklameplakater for ulike ting.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 19:00   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Hvem de omgås privat synes jeg ikke vi skal bry oss om,ei heller om de besøker venner på hytta eller venner med båt, nett som vi også gjør. Noen venner har mer penger enn andre og spanderer gjerne for å få oss med. Dette var vel helt i privat regi, var det ikke?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 19:12   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg synes hele monarkiet skal avskaffes, nettopp fordi de har en umulig rolle mellom det private og offentlige. Slik det er nå, mener jeg at de ikke har noen opplysningsplikt overfor media for deres private affærer.

Politikere skal og må opplyse om alle gaver.

I min jobb får jeg ikke motta gaver utover en vinflaske her og et påskeegg der.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 19:19   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg antar at jeg ikke får motta noe som helst utover heder og ære. :hypotetisk problemstilling, så langt:

I min forrige jobb ble jeg tilbudt rause volumer av ungarsk vin og også veldig billige byggematerialer, for å nevne noe. Jeg takket pent nei.

Når jeg leser sånne medieoppslag så lurer jeg på hvorfor folk vil seg selv så vondt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 19:21   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hvem de omgås privat synes jeg ikke vi skal bry oss om,ei heller om de besøker venner på hytta eller venner med båt, nett som vi også gjør. Noen venner har mer penger enn andre og spanderer gjerne for å få oss med. Dette var vel helt i privat regi, var det ikke?

Det koster 2 millioner i uka å leie båten, og ingen får vite hvem som betalte, eller hvem de ferierte med.

Kronprinsparet velger seg hvilke formål de skal støtte, hva slags image de skal ha. Dette reduserer troverdigheten deres, betraktelig mer enn prislappen på en av kronprinsessens kjoler.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 19:34   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg er ganske enig med candy. Jeg synes kongehuset er i en situasjon hvor det er vanskelig eller umulig å skille mellom privatliv og offentlig liv, og enhver ting de foretar seg gjør de som kongelige. Klart de må få dra på ferie og besøke venner og kjøpe de veskene de vil ha og oppdra ungene sine slik de vil. Samtidig er de i den leie situasjon at de representerer Norge og kronprinsparet har jo i tillegg gått ut engasjert seg i ulike saker, som miljø og sosial rettferdighet og sånn. Og da forventer mange at de lever som de lærer, og da ser det litt rart ut for folk at de snakker om å spare miljøet den ene dagen, og drar på cruise på miljøverstingskip den neste.
Jeg tenker at de har rett på et privatliv, men hvor grensene går for når de er private og når de er offentlige, er vanskelig å si noe om med sikkerhet. Både for dem og for oss. Og selv om de ikke har noen formell makt, så har de enorm verdi som markedsførere og symboler, som lett kan misbrukes i kommersiell sammenheng. Hvis valentino gir MM en kjole, får han verdifull reklame, og man må anta at hverken vennskapet elller gavmildheten hadde oppstått hvis hun hadde vært en helt vanlig noenogførtiåring fra Kristiansand.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 19:36   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg synes godt de har rett på et privatliv.

Men de har ikke rett til å bli tatt på alvor som samfunnspåvirkere som de begge helt åpenbart gjerne ønsker, og samtidig ta i mot gaver av store verdier av ukjente.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 19:37   #13
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, de har ikke stor reell makt, men de har enorm markedsføringsverdi. Og da er det selvsagt problematisk at de er reklameplakater for ulike ting.

Nettopp. De har også engasjement som går inn i det som er politiske prosesser og næringsinteresser, og da må man vite hvem som betaler feriene, kjolene og andre ting de ikke betaler selv. Måten de har valgt å være kronprinspar på gjør at de ikke kan forvente samme form for privatliv som "Jonny fra Stovner".

Og jeg blir helt matt av Mette-Marit som går fra ferie på en miljøversting av en båt til klimapilegrimsvandring. Og kronprinsens uttalelser i dag til NRK:

Sitat:

– Jeg er helt enig i at utslipp er en uting. Det må vi prøve å gjøre noe med. Vi kan bidra på en positiv måte der. Det er riktig at vi var på båten der i tre dager. Vi har et bredt kontaktnett med venner i flere deler av samfunnet. Det betyr ikke at vi ikke kan jobbe med viktige saker, sa Kronprins Haakon.

– Jeg ser at mange mener mye. Vi har fasiten og vet at det ikke er så problematisk. For oss virker det greit. Med mindre man mener det er feil å være å være på en båt. Jeg synes det var greit. Det var hyggelig å treffe vennen vår, sa kronprinsen.

Hvis man mener utslipp er en uting, er det rett og slett feil å være på en slik båt som forurenser så ekstremt mye. Da prøver man å kutte der man kan. Jeg er så utrolig lei liksommiljøengasjement.

Nei, det er på tide å avvikle monarkiet. Som Esme skriver: Det er fullstendig absurd.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:04   #14
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg har de senere blitt mot monarkiet, selv om jeg også synes det har sine koselige sider. Jeg synes det er rett og slett forkastelig at de hemmeligholder hvem som sponser dem, og at de har bygget opp et nasjonalt og internasjonalt jet-set-kjendis-hoff som de frekventerer innimellom å arrangere sin egen private Dignity day og delta i gjeve Unge ledere-forum i Davos, som skal redde verden. Nei, takk meg til Angelina Jolie - som brenner for sin FN-jobb for flyktninger.

I min jobb har jeg kun takket ja til et glass Farris, ved en enkelt anledning. Jeg har returnert både blomster og sushibrett og tilbud om kule arangementer. I de jobbene man har i det offentlige er det jo også en vikitg ting hvis man mottar gaver; åpenhet. Når de da ikke en gang vil si navnet på vennen sin, ber de om spekulasjoner, og jeg synes Haakon var smått nesevis på nyhetene i dag da han hadde "fått med seg at det hadde vært litt prat om dette", som om de ikke har sagt "ingen kommentar" i dagesvis.

Tidligere hadde jeg en jobb linket delvis opp mot drømmen om å få en kongelig til å åpne Store Hendelser jobben arrangerte. En gang sa de ja, og det var jubel i taket - fordi det monner. Det er da selvsagt essensielt å vite hvor mye avslag MM får på kjoler, hvem som betaler ferien og andre ting man ville hengt en ordfører for (som jeg også synes er rett å gjøre).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:10   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg synes selvsagt det er riktig at Drevland måtte stå tilrette for sin sponsede luksustur, det er jo ikke kompatibelt med å være ordfører å holde på slik hun gjorde.

Jeg mener også at kongehuset må være åpne om hvem som betaler for store, svært verdifulle gaver de får. Privatlivet sitt kan de gjerne ha i fred, men det er klart det er interessant for oss å vite hvem de henger med, når de gir gaver av stor verdi. Og så synes jeg kronprinsen er arrogant når han sier at "vi har fasiten". Det har de faktisk ikke.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:13   #16
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Kanskje ikke det du spør om, men nå synes jeg _virkelig_ det er på tide å avskaffe monarkiet. Det er virkelig ikke noe vi trenger, og vi kan ikke ha monarki bare fordi det er koselig og stas. Monarki er egentlig utrolig sært, globalt sett.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:17   #17
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og så synes jeg kronprinsen er arrogant når han sier at "vi har fasiten". Det har de faktisk ikke.

Helt enig. Jeg synes dette er håndtert usedvanlig uprofesjonelt, og svarene han ga i dag var både arrogante og ulne. Enten omgir de seg med veldig tafatte kommunikasjonsrådgivere, eller så hører de ikke på de rådene de får.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:34   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg syns også kronprinsen var oppsiktsvekkende lite flink i sine uttalelser i dag. "Vi har fasiten", liksom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:42   #19
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Sa han det?! Hjelp.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:47   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg tenker at både kronprinsparet og Drevland har vist utrolig dårlig skjønn i begge båtsakene. Kronprinsparet kan ikke både kreve å ikke bli tittet i kortene og samtid agere såpass politisk som de gjør, og en del av det de har gjort de siste årene har ført til at jeg tenker at kongehuset har utspilt sin rolle. Enten er de snorklippere, og får drive på privat som de vil, eller så er de samfunnsaktører og forteller hvem de omgås og hvem som "sponser" dem. En mellomting er ikke greit.

Jeg kan ikke (og vil ikke) motta gaver i jobben. Jeg har vel fått en eske sjokkis som takk for at jeg har holdt et foredrag, men det er delt med kollegene mine. Ikke noe mer enn det, som jeg kommer på.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no