Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du skulle skifte yrke...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-06, 12:07   #21
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hadde jeg vært mangemillionær, skulle jeg lært meg spansk og startet barnehjem i Sør Amerika et sted. Tviler på jeg får en slik stilling med det første.

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Vet du.. tror ikke man trenger å være så rik for å gjøre det der nede.. Vi var der nede, og pengene våre strekker seg laaaangt!

Kanskje foreldreportalen skulle starte et barnehjem i i Sør Amerika med deg Sitron som daglig leder . Om alle gir en liten skjerv hver kunne vi nok gitt mat og utdannelse til mange .

Skulle vært interessant å vite hvor mange vi kunne forsørget om vi ga 100 eller 200 hver i mnd.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 12:12   #22
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg skulle vært designer! Drømmer stadig om å designe møbler, barneklær, mønster og stoffer, you name it.
Ja, jeg tror faktisk det er min store drøm!

Men gjør det da! Det er da ikke en uoppnåelig drøm!

Jeg har akkurat blitt kjent med ei dame som har startet for seg selv. Hun lager fantastisk mye vakkert i stilen shabby chic. Hun kombinerer det med 50% stilling som nattevakt på et sykehjem. For 7 nattevakter i mnd har hun utbetalt 13 000. Resten av tiden driver hun for seg selv .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 12:13   #23
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Jeg min store drøm er å synge. Jeg synger jo men på langt nær i den skalaen jeg ønsker.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 12:19   #24
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Tannlege.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 12:45   #25
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Jeg føler vel egentlig at jeg har drømmejobben nå (lærer i videregående), jeg bare visste ikke før jeg fikk den at det var drømmejobben.
Det ideelle hadde kanskje vært å fortsette å jobbe 50% sånn som nå og vært forfatter resten av tida, men jeg tror det hadde blitt lite skriving.
Jeg tror lærere har det best når de ikke jobber full stilling, så det vil jeg helst unngå, hvor rart det enn høres ut. Jeg ser hvor utbrente kollegaene mine er.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 12:51   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Fotograf ... eller kokk ... eller muligens forfatter? Har ikke helt bestemt meg, så da får det bli kontorrotte en stund til.

Kanskje vi skal skrive ei bok sammen!
Evt kan du ta bilder til boken

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 13:10   #27
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kanskje vi skal skrive ei bok sammen!
Evt kan du ta bilder til boken

Jeg er med!

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 13:13   #28
Mayasmum
Fullverdig medlem
 
Mayasmum sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
Innlegg: 84
Mayasmum er litt kul
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

jeg oensker meg jobb innen den utdanningen jeg har.... jeg har en BA(hons) i tv og film produksjon men det er desverre veldig vanskelig aa finne jobb....

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 13:46   #29
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Min drøm er å bli interiør designer som min far er
Jeg har fagbrevet i butikkfaget som nå går under navnet "salg og service"...
Har funnet ut at hvis jeg går 1 år på nærings akademiet som ligger 30min herfra og betaler kun 25 000kr så blir jeg interiør konsulent
Siden vi venter nr 2 så kan jeg ikke det enda, men innen 5år skal jeg ha begynt er målet mitt... Og så håper jeg at litt smisking med min far kan gjøre susen når den tid kommer

Enaheeeelt annen ting måtte være å jobbe på en barsel avdeling tror jeg, det hadde nok også vært en utfordring, men jeg tror det ikke er så gunstige arbeidstider...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 15:21   #30
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Men gjør det da! Det er da ikke en uoppnåelig drøm!

Jeg har veldig lyst, ja. Jeg har bare et par småproblemer - jeg kan ikke sy, jeg kan ikke tegne og jeg har ikke penger.
De pengene jeg hadde har jeg brukt til å realisere en annen drøm, nemlig å åpne nettbutikk.

Men jeg vet at i kontakt med de rette folka så kan man oppnå mye - man må bare vite hvor man skal begynne.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 16:51   #31
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

De pengene jeg hadde har jeg brukt til å realisere en annen drøm, nemlig å åpne nettbutikk.

Hva er det for en butikk, da? :nysgjerrig:

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 16:54   #32
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Hva er det for en butikk, da? :nysgjerrig:

Ja, fortell

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 17:03   #33
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Jeg tror jeg ville valgt lege, aldeles vanlig allmennlege på legesenter, hvis jeg skulle valgt noe annet. Jeg er flink/jeg liker å snakke med mennesker, og etter at jeg ble godt kjent med en som er lege på denne måten så ser jeg at det virker som en flott jobb.

Men jeg liker egentlig min nåværende jobb utrolig godt også, i framtiden håper jeg at jeg får meg en jobb med mer kontakt med mennesker i det daglige enn jeg har nå.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 17:04   #34
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Hva er det for en butikk, da? :nysgjerrig:

www.litenogfin.no

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 19:06   #35
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Eg har ingen draum, som barnevernspedagog føle eg på mange måtar at eg er på rett hylle.

Men eg hadde hatt det fint med eit lite pensjonat som serverte gjestane god kaffe, gode bøker i bokhyllene og gode senger å sove i.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 19:12   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg har lyst å bli lærer. I Kunst&Håndverk, Norsk...og kanskje KRL

Jo takk. Godt at noen drømmer om det jeg er. Lykke til med rettinga. *begravd i tentamener* Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 19:19   #37
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Jeg skulle jobbet med holdningsarbeid rettet mot ungdom. Rus, sex, motepress, nettvett osv. Holdt foredrag og fått i stand lokalt engasjement.
Jeg måtte likevel hatt mye voksenkontakt, og kunne gjerne i samme slengen kurset lærere og jobbet mot politikere og komm.administrasjon for bevilgning av penger til slike prosjekt. Kanskje vært administrator for en nettside der ungdom kunne stille spørsmål. Og hatt faste dager i uken på ulike ungdomsskoler/VG skoler.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 19:20   #38
Chica
Snerpe
 
Chica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 7
Chica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Jeg ville gjerne ha vært barnepleier på barselavdeling eller nyfødtpost.. Og da selvsagt drømmestilling: 80% og kun på dagtid..

__________________
Hilsen Chica
Chica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 19:26   #39
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

...hva ville du gjort?
...hva drømmer du om?

Hvis jeg skulle gjort noe helt annet ville jeg ha blitt jordmor.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 19:32   #40
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Jeg har egentlig alltid drømt om å bli kunstner eller designer. Var faktisk i gang med utdannelse og har lært å både sy, tegne og male. Men jeg valgte å ta en mer safe utdannelse og få en mer safe jobb.

Men drømmen har jeg fremdeles, og jeg ser ikke bort fra at den kan bli realisert en gang.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no