Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du smuglet noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 15:11   #41
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Jeg kan ikke lyve jeg, og er sikker på om jeg hadde med meg for mye gjennom tollen, så ville det lyse "jeg har for mye med" i pannen min..

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:13   #42
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Jeg er også fryktelig pinglete når det gjelder slikt.

Jeg og mannen ble forresten stoppet og tatt inn på bakrommet en gang vi kom hjem fra New York. Vi var skikkelig slitne, hadde mellomlandet i Amsterdam og hadde ikke sovet på X antall timer. Vi så sikkert ut som de vrakene, skjønner godt at vi ble kontrollert egentlig. Det eneste jeg klarte å tenke på når tolleren åpnet kofferten var at jeg var livredd for at han skulle begynne å rote rundt i de skitne trusene mine......

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:05   #43
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

når jeg føler meg trygg til å passere grensen

Hmmm... inside information eller???

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:14   #44
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Etter hvert som denne tråden går sin gang, så må jeg nok innrømme at jeg antakeligvis har smuglet flere ganger uten helt å være klar over at det er smugling.
ref. matshopping i utlandet f.eks...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:16   #45
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Ikke med vilje iallfall.
Vi har vært på campingferie i Danmark, og da har vi kjøpt kald øl for å holde kjølebagen kald. Når kald øl ble varm øl la vi denne i bagasjerommet og kjøpte ny kald øl. Noen ble drukket mens de var kalde altså, men varm øl ville verken jeg eller mannen drikke.
Så handlet vi kvoten på båten, og da hadde vi glemt de 6-8 flaskene med varmt øl som lå i bilen. Først når vi kom hjem oppdaget vi at vi hadde smuglet.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 20:43   #46
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Jeg har blitt stoppet såpass mange ganger i tollen at jeg virkelig ikke tør å ta med meg mer enn kvoten. Det er visst et eller annet med utseendet mitt som gjør at tollerene stoppet meg gang på gang på gang da jeg jobbet et år i Danmark. Som oftest så holdt det at jeg åpnet kjeften og pratet kav vestlending og viste frem passet mitt, men det hendte at de ville se i tax-free posen min også. Sjelden at den viste mer enn godteri og en flaske vin eller to. Men man trenger jo strengt tatt ikke smugle når man reiser utenlands hver eneste uke.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:04   #47
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hmmm... inside information eller???

Nei desverre

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:08   #48
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hvor mye garn, stoff, lys og servietter kan man ta med fra Danmark? Noe annet har jeg i alle fall ikke tatt med for mye av.

For over 6000,- i en sleng?

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:12   #49
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Nei, eller tja, en gang da jeg kom fra Gøteborg hadde jeg med 4 redbull, og var kjempenervøs. Ble stoppet og hunden snuste seg rundt i toget.

Det er forøvrig lov å ta med noen bokser redbull til eget bruk.

I dag vil jeg miste jobben om jeg blir tatt for smugling.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:21   #50
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Nei, eller tja, en gang da jeg kom fra Gøteborg hadde jeg med 4 redbull, og var kjempenervøs. Ble stoppet og hunden snuste seg rundt i toget.

Det er forøvrig lov å ta med noen bokser redbull til eget bruk.

I dag vil jeg miste jobben om jeg blir tatt for smugling.

Toller du da??

  Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:23   #51
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Toller du da??

Jeg tenkte det samme.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:28   #52
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Kanskje det?

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:38   #53
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Har hatt med meg for mye alkohol og tobakk. har aldri blitt stoppet.

Må tilføre noe, har jo blitt stoppet noen ganger da vi har vært i Sverige, men da har vi ikke hatt med noe for mye. i mitt første svar tenkte jeg på da vi har vært i Danmark eller syden,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 28-11-06 kl 21:47.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:27   #54
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Nei, det har jeg aldri gjort.
Jeg er faktisk så lat at jeg ikke gidder å bære med meg så mange vinflasker som jeg kan, så i det siste har vi på langt nær kjøpt kvoten vår.
Så lite som vi drikker er det ikke så utrolig mye å spare på å kjøpe vin på polet.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:56   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Her er jeg faktisk utrolig pysete, og synes ikke det er verdt kaldsvettingen over noen flasker alkohol. Men jeg har nok kjøpt noen dyre enkeltting i utlandet (klokker, fotoapparat og sånt) som skulle vært fortollet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 11:04   #56
Flo
Aktiv
 
Flo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 107
Flo er litt kul
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Hmm, utrolig mange ærlige folk her inne, nesten ingen som tar med noe ekstra!

Vi tar stort sett alltid et par flasker vin for mye hjem, vi... Får veldig mye mer vin for pengene når man kjøper litt dyrt i utlandet, og det benytter vi oss av. Har aldri blitt stoppet i tollen, forresten, ser vel uskyldig ut?... (Men er alltid litt nervøs for å passere, selv når ikke kvoten har vært fylt engang, orker ikke tanken på at tollerne skal grave i bagasjen og skittentøyet vårt...)

Røyker ikke selv, men har iblant tatt med litt ekstra sigaretter også til familie og venner. Og sukker-grensa har vi sikkert også oversteget noen ganger!

Flo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 11:07   #57
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Vi ble stoppet på svenskegrensa i vår etter ha handlet i en trailer som kommer hver lørdag. Vi hadde kun lovlig kvote, en det var så vidt tollerne torte å åpne bakdøra vår, med 3 stor hunder i.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:30   #58
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Har hatt et par vinflasker for mye et par ganger ja..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:35   #59
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Jeg reiser desverre ikke så ofte, men når jeg gjør det holder jeg meg til kvoten. Sambo reiser mye, men holder seg til kvoten. Han har dog kjøpt masse elektronikk, som sikkert skulle ha vært fortollet.

Husker en gang vi var noen naboer som dro på harrytur på danskebåten. En hel del hadde for mye med inn til Norge, men gikk rett gjennom tollen. Sambo og jeg kom sist, trøtte som fy og ble stoppet. De rotet fælt i tingene, eneste vi hadde for mye var snop. Hundene snuste, og de var opp i skittentøyet.

__________________
TØSA
Tøsa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:36   #60
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smuglet noen gang?

Jeg tror ikke det. Litt vanskelig å huske siden jeg uhyre sjelden handler mat i Sverige eller andre steder enn de lokale butikkene. Tobakk og alkohol har jeg aldri smuglet, men det er mulig jeg har hatt med for mye sjokolade da jeg var tenåring og syns det var stas å handle på Svinesund.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no