Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan åpner dere julegavene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 12:22   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Jeg har vokst opp med en og en, men vi har alltid vært få personer på julaften.
Når vi feirer jul hos svigermor blir det delt ut en pakke til hver og så åpnes disse samtidig. Svigermor sverger til kvantitet framfor kvalitet, så det er en del gaver der, og da er det best at det gjøres på den måten.

Jeg foretrekker selvfølgelig måten jeg har vokst opp med. Det er egentlig ganske morsomt å se ansiktet på den som får noe h*n ikke ønsket seg. Mitt ansiktsuttrykk da jeg fikk en blomsterpinne med nissehode på toppen var visst uforglemmelig, det samme var mormors uttrykk da hun fikk en gullmalt pyntesleiv av strå med sløyfe og plastgranbar på.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 12:38   #22
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Vi åpner en og en. Jeg elsker å se hva de andre får, og da spesielt ungene, så jeg insisterer på det, selv når vi er mange tilstede.
Jeg har veldig sansen for den amerikanske tradisjonen med å åpne pakkene om morgenen, og skulle ønske det var slik her og. Fælt å putte overtrøtte unger med halvåpnede presanger som de knapt har fått sett på i seng...

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 12:52   #23
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Vi åpner én og én gave. Men noen ganger hender det det blir noen doble viss det passer best (like gaver til søsken f.eks.).

Men jeg lurer litt på det om dere lar barna begynne å leke med gavene mens de åpnes. Personlig synes jeg dette blir litt vel mye, og at gaveutdelingen tar for lang tid. Jeg liker å la barna leke med dem etter at alt er åpnet.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:10   #24
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Men jeg lurer litt på det om dere lar barna begynne å leke med gavene mens de åpnes. Personlig synes jeg dette blir litt vel mye, og at gaveutdelingen tar for lang tid. Jeg liker å la barna leke med dem etter at alt er åpnet.

Ikke før de har åpnet alle sine egne gaver. Men de kan godt få åpne en eller to gaver som de kan leke med, mens resten av familien pakker opp sine. De slipper å vente til alle er ferdig.
Sånn er det i hvert fall enn så lenge, det er egentlig kun 3-åringen dette er aktuelt for, og da synes jeg det er unødvendig at han må sitte og vente til alle er ferdig. Men det er godt mulig jeg vil kreve litt mer tålmodighet fra ham når han blir litt større.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:15   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Vi åpner en og en og jeg syns det er koseligst.... De merkeligste gavene får vi sjelden fra nærmeste familie, så det blir ikke så anspent og skulle takke dem!!

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:29   #26
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Poden vår har hittil vært fornøyd etter første gave han.
Kunne godt ha ventet med alle resten, vi må nesten slite ham løs fra den forrige pakken han åpnet når det er hans tid for å åpne neste. Samt at pakkeutdeleren leser høyt, også får han gå å levere pakken, så opptatt det er han. ENten han deler pakker eller har slått seg til ro med en leke.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:29   #27
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Mannen min er engelsk, så vi har to "juler" vi! fantastisk løsning, vi får det akkurat sånn vi husker det fra vi var små og slipper å ha diskusjoner ala pinnekjøtt eller ribbe?

Halvparten av pakkene åpnes julaften, resten sparer vi til 1. dag. Eller det vil si, vi voksne, som ikke får så mange gaver lenger sparer bare på en eller to.

Pakkene åpnes en og en, men det kan gå rimelig fort, og det er helt greit. Hvis de vil leke med det de har fått med en gan, er det også greit, da sparer vi resten av pakkene til de har lyst til å åpne. Blir for dumt å be de vente og vente hele dagen for så å insistere på at de åpner alle samtidig...

Ungene får også lov til å åpne et par i løpet av dagen.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:32   #28
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Jeg skulle virkelig ønske at vi kunne åpne opp en og en, men det er faktisk bare ikke mulig. Det er så himla mange pakker at vi ville ikke være ferdig før midt på natta. I fjor lot vi en del pakker ligge igjen til dagen etter, enda tok det lang tid.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:41   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Enda en tilhenger av én-pakke-om-gangen-og-pakkeutdeler-modellen her.

Vi også. Sånn har vi alltid gjort det, og noe annet blir helt merkelig for meg.

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg skulle virkelig ønske at vi kunne åpne opp en og en, men det er faktisk bare ikke mulig. Det er så himla mange pakker at vi ville ikke være ferdig før midt på natta. I fjor lot vi en del pakker ligge igjen til dagen etter, enda tok det lang tid.


Tja, hos oss har vi kaffepause midt i, og selve utdelingen tar gjerne rundt tre timer. Mot slutten går det kanskje litt raskere, og vi beundrer muligens ikke andres gaver like nøye da..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:45   #30
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Hos mine foreldre åpner vi en og en pakke, hos svigers deler vi ut pakkene litt raskere og venter ikke på at den som har fått skal åpne.

Jeg syns selvsagt det hyggeligste er å åpne en og en pakke sånn at jeg ser hva alle får.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 13:52   #31
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

en og en med pakkeutdeler
Det er alltid kamp om å få være pakkeutdeler her i huset

Har vært med på en jul hvor alle ble delt ut på en gang og alle ble åpnet med en gang
Så stusselig, der satt vi i hver vår krok og pakket opp og pakket opp

Jeg legger endel arbeid i å finne "den rette gaven" samt å pakke den inn pent
Vi lager til og fra lappene selv også

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 14:55   #32
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Den som får mandelen på formiddagen, leser på pakkene på kvelden.
Så gjør vi som de fleste, en og en pakke.
Siden vi feirer jul med bare halvparten av familien, har vi bare halvparten av pakkene på julaften.
Tar ikke med oss alle gavene fra familien på østlandet, når vi flyr vestover.

Mandelen er det barna som "finner" hvert år...Merkelig det det.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:29   #33
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Jeg er oppvokst med møljeåpning. Jeg har tre småsøsken i tett alder, samt at jeg hadde en bror med multifunksjonshemming og ikke så stor tålmodighet, så da måtte det gjøres sånn. Nå har småbarna blitt store og den utålmodige falt fra (huff, det ble litt kynisk, men det er jo ikke mindre sant fordi), så nå prøves denne en og en-åpninga. Kanskje ikke med verdens største hell. Minstebror er enda 'bare' 14 år og fryktelig utålmodig. Lagde verdens største scene ved julemiddagen i fjor

Hos svigers åpner vi en og en. Og alle beundrer det man har fått. Første året syntes jeg det var litt pinlig, hehe, men nå ser jeg på det som en koselig tradisjon. Blitt voksen

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:32   #34
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Her har det alltid vært litt kaos.. men i år kommer ikke svigers før etter gaveoppakkingen så da blir vi "bare" 7. Kanskje det funker med en og en i år.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:11   #35
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Her er det en og en pakke med pakkeutdeler.

Jeg liker å ha litt oversikt over hva ungene har fått og av hvem.
(koslig å kunne takke for en gave man husker hva er)
Vi ha de siste årene vært 4 voksne og 3 barn julaften (min mann og barn+ mine foreldre og meg da selvfølgelig)
Har vært på julefeiringer hvor gavene nærmest blir slengt rundt. Et kaos uten liek hvor man må lete gjennom gavepapirhaugen for å unngå å kaste gaver. Nei takk. Kunne hatt flere slike julaftner om vi reiste bort, men jeg nekter å dra bort julaften.
Mye mere kos for ungene å være hjemme, hvor gavene ikke må pakkes ned og bæres i bilen når de endelig er pakket opp.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:23   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hos mine foreldre åpner vi en og en pakke, hos svigers deler vi ut pakkene litt raskere og venter ikke på at den som har fått skal åpne.

Jeg syns selvsagt det hyggeligste er å åpne en og en pakke sånn at jeg ser hva alle får.

Slik har vi også det. Når vi er med svigers er det alltid ekstra mange pakker fordi svigerinna og mannen tar av litt. Våre unger får heldigvis ikke så mange og store gaver som de kjøper til sine egne.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:24   #37
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Jeg er oppvokst med en pakkeutdeler og at en og en pakke deles ut, og at hele gaveoppningsseansen tar laaaang tid.

Gubben sa alltid at han var vant til det han også, men da vi feiret jul sammen for første gang så oppdaget jeg at vi la forskjellig mening i det.
Han er vant til at alle får hver sin som de så åpner.

Når svigers har vært her har det til tider blitt så kaotisk at jeg overhodet ikke har oversikt over hva ungene har fått, langt mindre fra hvem.

Jeg håper virkelig vi kan gjøre det sånn som jeg er vant til selv om svigers skal hit i år. Ungene bryr seg mindre om det blir gjort på den ene eller andre måten.
For storebror ble det derimot litt i meste laget i fjor, han måtte ha dvd-pause. Etter å ha tittet litt var han klar for å åpne flere gaver.
Kanskje vi skal spare noen til 1. dag i år?

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:25   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Har vært på julefeiringer hvor gavene nærmest blir slengt rundt. Et kaos uten liek hvor man må lete gjennom gavepapirhaugen for å unngå å kaste gaver. Nei takk.

Slik foregikk det hos svigers første jula vi hadde barn. Da bestemte vi oss for at om svigers la opp til så mange mennesker når vi ble invitert skulle vi takke nei. Det var alt annet enn hyggelig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:37   #39
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Jeg er også vokst opp med en og en pakke og pakkeutdeler. Det samme er mannen, så den tradisjonen er heldigvis felles.

Har igrunnen ikke tenkt på at barna må legge seg rett etter at de har fått gavene sine. Gutten vår er 3 år i år, så det blir igrunnen første "bevisste" julen. Lurer på hvordan han vil takle det :lurer:

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:40   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Vi åpner en og en pakke, men det hender systemet løser seg litt opp på slutten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no