Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan åpner dere julegavene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 18:54   #41
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

en og en med pakkeutdeler
Det er alltid kamp om å få være pakkeutdeler her i huset

Vi har en og en og pakkeutdeler også. Tidligere slåss søsteren min og jeg om jobben, nå slåss vi om å få slippe

Men siden vi fortsatt er "barna" på juleaften, (selv om vi er rundt 30 begge to) så må en av oss gjøre det, slik at de "voksne" kan kose seg med kaffen. Blir litt anderledes i år da lille snuppa skal være med, men hun er litt for liten til pakkeutdelerjobben uansett.

Pakkeutdeling tar tid hos oss. Vi tar som sagt en og en gave, og alle gaver skal vises frem til alle som er der. Det er klemming av giver ved hver gave, selv om vedkommende har fått 3 gaver og gitt 3 klemmer tidligere på kvelden av de samme personene.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:58   #42
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Noen åpner alle på en gang, og andre åpner en og en.

Vi pleier å åpne en og en. Vi har en pakkeutdeler som deler ut og leser høyt hvem pakken er til og fra, og så følger alle med på hva vedkommende får før vi går videre til nestemann.

Også mener jeg å huske at poden har fått lov å åpne en pakke en gang på formiddagen. Når vi skal feire for oss selv, så frister det å åpne på første juledag, for da har ungen(e) hele dagen til å leke med gavene sine, og må ikke i seng når de har sett hva de har fått. Men foreløpig feirer vi annethvert år hos min bror med mine foreldre, og annethvert år hos svigermor med noen av mannens søsken.


samme her

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:05   #43
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi åpner en og en pakke, men det hender systemet løser seg litt opp på slutten.

Samme her.

Synes dessuten det kan være litt ubehagelig å ha alles blikk rettet mot seg mens man pakker opp noe man absolutt ikke liker.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:06   #44
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi åpner en og en pakke, men det hender systemet løser seg litt opp på slutten.

Det er det som hender hos oss også. Ganske ofte. Men vi prøver igjen i år, like optimisktiske som i fjor.

Eivind er ikke så utålmodig, men jeg har et par nieser ...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:19   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Jeg er vant til å pakke opp en og en. Mannen er vant til full halloi med vill utdeling av alle pakker på null tid, og så god tid til å se på hverandres etterpå. Jeg syns den første versjonen er hyggeligst og den andre festligst.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 20:13   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Standard hos oss var alltid at vi ungene (broren min og jeg) deler ut alle pakkene først, så alle sitter med en stabel ved siden av seg. Så får én om gangen pakke opp alle sine mens de andre ser på. Ungene først, selvsagt, og så satt vi i varierende grad og fulgte med mens de voksne pakket opp sine.

Etter at vi ble voksne har foreldrene mine beholdt den samme modellen; gavene fordeles først, og så pakker én og én person opp alle sine gaver. Jeg synes det er veldig hyggelig å følge med på hva de andre får, og å ta seg litt god tid med gavene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:09   #47
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

I min familie pakker vi opp en og en pakke, som alle må se på. Jeg har aldri prøvd noen annen variant, men jeg liker godt å få med meg hva alle får og gir.

Rekorden vår er 23 personer på julaften og 5-6 timer med gavene. Da måtte vi åpne flere samtidig på slutten, ellers hadde onkelen min revet papiret av alle gavene, veltet juletreet og avlyst familiefeiringen for mange mange år framover.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:15   #48
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Vi åpner èn og èn. Et år opplevde vi en plutselig endring i denne tradisjonen fordi det var så mange barn der, og ellers ville vi aldri bli ferdig :uff:
Det ble helt merkelig og ganske trist, egentlig.
Så nå feirer vi hos oss sjøl og bestemmer følgelig sjøl

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 23:04   #49
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Her er det gaveutdelere, emn blir som regel litt kaos i åpningen. hehe..

Men vi tar oss tid etterpå, og ser hva den andre har fått.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 23:54   #50
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Vi har også en pakkeutdeler og pakker opp en og en av gangen. Noen ganger tar det alt for lang tid og vi pakker opp litt fler av gangen mot slutten. Jeg liker å ha oversikt over hva tulla får fra hvem, så jeg kan takke for gaven.

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 01:51   #51
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Jeg GLEDER meg til jul!

Etter å ha lest gjennom denne tråden føler jeg veldig på at nå kan forberedelsene starte og jula komme!

(En og en fungerer godt i små familier og når ungene ikke er 1-2 år. I år er vi bare oss og har større barn. Vi håper på en og en pakkeutdeling...)

  Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 08:42   #52
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Bestemora til mannen min var ei sær dame. En gang vi feiret jul sammen med henne åpna hun en pakke med en nydelig bluse. Hun ser på blusen med morskt blikk og sier. "Å guuuud den var stygg".

Da hun åpne likørflaska hun fikk fra oss var hun smørblid , men det visste vi jo på forhånd.

:meg om noen år:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no