Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Inspirert av pakkeåpnetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 20:39   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Synes det er ganske respektløst overfor familiemedlemmer eller andre som ønsker å gi barna en hyggelig oppmerksomhet i forbindelse med julen.

Det skal du få lov til å synes.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:03   #42
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Du kan vel takke okke som. Ungene husker neppe hver enkelt pakke om de får 63.

Jeg må jo nesten vite hva vi takker for, eller hur? Skal jeg pakke de opp i smug og pakke de inn igjen, for å spare de?

Dessuten får du det til å høres ut som om det er min "feil" at hun fikk så mange gaver det året.

Kjapp hoderegning og en titt på egen gaveliste tilsier at ungene skal få ca 20 gaver i år. Jeg skal pinadø telle, bare for gøy.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:07   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg må jo nesten vite hva vi takker for, eller hur? Skal jeg pakke de opp i smug og pakke de inn igjen, for å spare de?

Dessuten får du det til å høres ut som om det er min "feil" at hun fikk så mange gaver det året.

Kjapp hoderegning og en titt på egen gaveliste tilsier at ungene skal få ca 20 gaver i år. Jeg skal pinadø telle, bare for gøy.

Selvsagt er det ikke din feil, men om jeg var i din situasjon hadde jeg nok gjort noe for å unngå det.

Det blir nok mange pakketellere her inne julaften.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:10   #44
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Selvsagt er det ikke din feil, men om jeg var i din situasjon hadde jeg nok gjort noe for å unngå det.

Det blir nok mange pakketellere her inne julaften.

Etter det året så ba jeg mine venninner om gavestopp. Dvs at jeg ikke kjøper til mine venninners barn og omvendt, med mindre ungene er nære venner.
De ble snurt, og skjønte overhodet ikke problemet. De fleste kom med gaver likevel, og jeg hadde ikke noe å gi tilbake. "Neida, det gjorde da iiiiingenting, de ville så gjerne GI. Det var jo det julen handlet om, må vite".

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:11   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 16:20   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Jeg har også en del tanter og onkler, men jeg har gitt beskjed om at hverken jeg eller Hannah trenger gaver fra de.. og det tror jeg (og håper) at de har respektert.. For jeg ser ikke noe poeng i slike små dilldallgaver.. det blir jo dyrt det også, for de. I lengden.

Men jeg skjønner at det er vanskelig å takke nei Myrsipa, når man får gaver

Og om du ikke synes det er noe problem for deg og dine barn, så er det vel greit?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 16:31   #47
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det skal du få lov til å synes.

Takk, det setter jeg stor pris på!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 20:12   #48
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Vi har stor familie som er vokst opp med familieselskaper annenhver helg. Enebarn som jeg er, har jeg søskenforhold til noen av søskenbarna mine. Jeg har 10 søskenbarn og mange av disse har flere barn. Vi kjenner hverandre godt og det ville vært svært unaturlig å ikke gi gaver. Dermed får ztjerna mange, hvor mange vet jeg ikke - og jeg har ikke tenkt å telle

Vi setter pris på alle gavene vi får. Det kunne ikke falle meg inn å be om å ikke få gaver fra noen, gjemme unna gaver til det ikke er jul lengre eller å si hva vi vil ha foruten å gi noen ønsker til de som spør.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 21:20   #49
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Det kan bli mange gaver til hver ja.
Foreldrene mine kjøper mange og store gaver - mye klær og en stor leke til hver av ungene. M får penger (tror jeg skal hviske mormor i øret at han ønsker seg sko). Det er også sølvskjeer og hjemmestrikket under treet - "kjedelige" gaver, men allikevel synes de det er festlig med gaven, og "tusen takk den var fin", uansett hva det er .
Det har aldri vært noe tema å skulle spre gaveåpningen over flere dager, og vi prøver å bruke juledagene til å kose oss med alt vi har fått.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 21:44   #50
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Mine unger får en 10-12 pakker hver tror jeg, etter en rask gjennomgang i hodet av hvem de kommer til å få gaver av.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no