Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn i bil - hva ville du gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-06, 12:41   #1
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Spørsmål

Barn i bil - hva ville du gjort?

Ved levering i barnehagen i dag så jeg noe som sjokkerte meg så til de grader. En pappa rygget sin store amerikanske varebil inn på parkeringsplassen ved siden av meg. Så gikk han foran og rundt bilen og løsnet sine 2 ! barn som satt fastspent sammen i passasjersetet.

Jeg får så vondt av de stakkars barna som ikke vet hvilken fare de blir utsatt for. Samtidig så laget jeg bråk i forrige barnehage ved å blande meg inn i en familie som fraktet sitt lille barn på fanget til mamma i passasjersetet i en varebil.

En ting er jo lover og regler som brytes, en annen ting er om dette skjer ofte eller om det var et engangstilfelle.

Hva ville dere gjort? Sagt fra til mannen der og da? Sagt fra i barnehagen? Eller bare svelget det....?

Jeg hadde nok sagt i fra til mannen om jeg ikke hadde mistet munn og mæle fordi han hadde 2 barn i fremsetet. Uten barnesete og festet sammen i bilens sikkerhetssele....

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:51   #2
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn i bil - hva ville du gjort?

Jeg håper virkelig ikke han har kjørt mange meter sånn som det.
Hvis jeg skulle si ifra til noen, så måtte det bli pappaen. Jeg hadde ikke blandet inn barnehagen. Jeg hadde nok heller ikke sagt fra 1. gangen det skjedde, men hvis det gjentok seg, så ville jeg gjort det.

Vi har forøvrig akkurat hatt en lang diskusjon om sikring av barn i bil. Her er det mye spennende lesning. http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=4645

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:53   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn i bil - hva ville du gjort?

Hva med å tipse politiet om å ta en beltekontroll utenfor bhg? Eller få dem til å komme på et foreldremøte og snakke om viktigheten av korrekt sikring i bil?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 13:32   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn i bil - hva ville du gjort?

Ta det opp med Pappan dersom du ser det en gang til,
ikke bland inn barnehagen, de har strengt tatt ikke noe med dette å gjøre.
Det er jo Farens valg, og han som bryter loven, helt uakseptablelt mener jeg, men ikke ditt problem egentlig.
Selv om det er utrolig dumt av han, og svært respektløst overfor barna sin sikkerhet.

Avsporing:
Husker en gang jeg satt på med en kammerat til butikken (svært kort vei og bare ett kryss). Jeg tok på bilbeltet og fikk kommentaren, å stoler du ikke på kjøringen min ? Jo svarte jeg, det gjør jeg, men du er ikke alene i trafikken. I det ene krysset på veien, måtte kameraten min bråbremse på grunn av en som ikke overholdt vikeplikten. Det gikk jo bra, og kameraten min skjønte plutselig poenget mitt.
Det skal ikke mye til, selv om veien ikke er så lang.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 13:37   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barn i bil - hva ville du gjort?

Da vi bodde i Finnmark opplevde vi at det er en annen kultur for sikring av barn i bil der enn andre steder i landet. Jeg bestemte meg til slutt for å ta kontakt med politiet for å be dem om å ha kontroll ved barnehagen, men ombestemte meg fort da jeg så at lensmannen var en av dem som lot fireåringen sitte i forsetet uten sikring.

Ta det opp med mannen (vær forberedt på en real overhøvling) eller hør med politiet.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 13:46   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn i bil - hva ville du gjort?

Jeg er itt usikker på om jeg ville latt det ligge til jeg evnt. så mannen gjøre det en gang til. Eller om jeg ville tatt det opp med en gang.
(det kan være grunner til at det ble slik den ene gangen)

Men om jeg skulle tatt det opp ville jeg gjordt det med mannen, og jeg ville ikke ha gjort det foran hverken mine eller han sine barn.
Om det ar et engagngstilfelle hadde nok det gått greit, men om det er noe som blir gjentatt må man nesten regne med en skyllebøtte.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no