Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-06, 18:13   #1
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Vet ikke helt hvor denne passer inn.

Gråpus er sterilisert i dag, jeg har nettop hentet henne hos dyrlegen. Mann og barn er bortreist, så hun får det fredelig de neste dagene.

Jeg har, desverre, allerede gjort en feil. Da vi kom hjem slapp jeg henne ut av buret og hun sjangler rundt her mens jeg ryddet inn varer. Hun spiste endel fra matfatet sitt. Etterpå leste jeg på lappen jeg fikk fra dyrlegen at hun ikke skal spise før i morgen! Hun kastet opp nesten rett etterpå, jeg forsøkte å ringe vetrinæren, men fikk bare opptatt. Er vel ikke så mye de kan kgjøre med den saken uansett. Har dårlig samvittighet, skikkelig sløvt å ikke lese den lappen med en gang hun ga den til meg...

Nå bare går hun rundt her, har vært borte hos meg flere ganger og fått litt kos, falt ned fra bord og stoler. Det virker som om hun ikke klarer å legge seg ned? Kan det stemme? Er det vondt å ligge?

Jeg er helt blank.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:17   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Han nok kvalm etter narkosen. Det beste du kan gjøre er å la katten være i fred. Pass på at den ikke kan skade seg. Når vi har hatt narkose på dyra, har vi stengt de inne på badet til de er våkne igjen. Der gjøre det ikke noe om de tisser eller kaster opp på gulvet. Vann bør han ha tilgjengelig. Se til han imellom.
Du må passe på at katten ikke kan falle ned trapper o.l.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:20   #3
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Det var en god ide, hun pleier å ligge mye på badet til vanlig også.

I stad sto hun å freste til sitt eget speilbilde.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:23   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Det var en god ide, hun pleier å ligge mye på badet til vanlig også.

I stad sto hun å freste til sitt eget speilbilde.



Jeg fikk ikke med meg at det var en ho-katt. Da vil jeg ha passet på at hun har det rent under seg pga såret. Har hun ikke bandasje på?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:34   #5
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.



Jeg fikk ikke med meg at det var en ho-katt. Da vil jeg ha passet på at hun har det rent under seg pga såret. Har hun ikke bandasje på?

Hun har sånn hel drakt på, istedenfor krave. Den skal hun gå med i 10 dager til stingene er borte, sto det på lappen. Så skal vi inn igjen og sjekke at alt er i orden.

Hun er veldig selskapssyk, kommer hele tiden bort og skal ha kos, det opfatter jeg som positivt i alle fall! (For vetrinæren sa at hun var veldig sint når de skulle legge henne i buret da jeg hentet henne.)

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:41   #6
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Katten vår greide seg ganske greit, selv om hun var dritings i et par timer.
Mener at hun lå seg fint ned og sånt

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:42   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Du skal se det går helt fint. Jeg husker sist en av hundene var hos dyrlegen. Vi trodde ikke at narkosen skulle gå ut, men neste dag var han helt fin igjen.

Vi hatt tre kattepuser (2 ho og 1 han) som er blitt sterilisert. Det har gått helt fint.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:43   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Vår pus sjanglet rundt hele kvelden, hun både spiste og drakk vann. Litt shabby etter narkosen, men i fin form dagen etter.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:57   #9
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Takk for svar, alle sammen.

Lurer på en ting til jeg: Jeg har hjulpet henne litt når hun skal ned fra stoler og slik. Hun begynner å få taket på det nå, men jeg er så usikker på hvor jeg ikke må løfte.

Hvor er egentlig såret? Jeg innbiller meg at det er mellom bakbena, men hvor langt fremover, sånn ca? Når jeg løfter forsiktig med ene hånden under rumpa og andre langt fremme ved frambeina virker det som det ikke gjør vondt.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:22   #10
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Jeg synes å huske at såret går langs magen et godt stykke. Hold henne under for og baklabber, så er du sikker.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:32   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Takk for svar, alle sammen.

Lurer på en ting til jeg: Jeg har hjulpet henne litt når hun skal ned fra stoler og slik. Hun begynner å få taket på det nå, men jeg er så usikker på hvor jeg ikke må løfte.

Hvor er egentlig såret? Jeg innbiller meg at det er mellom bakbena, men hvor langt fremover, sånn ca? Når jeg løfter forsiktig med ene hånden under rumpa og andre langt fremme ved frambeina virker det som det ikke gjør vondt.

Vår pus hadde et 5 cm langt sår fra midt mellom bakbena og framover magen. Kanskje best å ikke løfte, i og med at hun begynner å få taket på å hoppe selv? Dersom du må løfte, hold med en hånd bak på rumpa/halen og med et tak fremme under brystet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:58   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Vår pus sjanglet rundt hele kvelden, hun både spiste og drakk vann. Litt shabby etter narkosen, men i fin form dagen etter.

Akkurat slik var det med Fresiapusen vår også.
Hun var kvikk og rask dagen derpå - var en liten Houdini, så den heldekkende drakta kom hun seg kvikt ut av -
og hun levde til de grader opp til navnet sitt da hun skulle få den på igjen...
Etter ei ukes tid lot vi hun slippe å ha på den drakta, for bandasjen på såret satt fint ennå - og hun lot den stort sett være i fred.

Jeg stusset litt på at pusen din ikke skulle spise før dagen etter.
Fresia ble sterilisert for ca en måned siden. Da jeg hentet henne fikk vi med en boks med våtfor - en spesialdiett - hvor hun skulle få halvparten når vi kom hjem med henne, og resten dagen etterpå. Rare greier.
Heldigvis spiste hun greit og beholdt maten.

Det var et mareritt å passe på at hun holdt seg i ro, for hun ville på død og liv klatre opp i sofaen, ned i kjelleren etc, så til slutt puttet vi henne inn i buret og lot henne være der den første kvelden, til hun kom seg på beina igjen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 21:14   #13
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg stusset litt på at pusen din ikke skulle spise før dagen etter.
Fresia ble sterilisert for ca en måned siden. Da jeg hentet henne fikk vi med en boks med våtfor - en spesialdiett - hvor hun skulle få halvparten når vi kom hjem med henne, og resten dagen etterpå. Rare greier.
Heldigvis spiste hun greit og beholdt maten.

.

Er det flere med samme erfaring? Gråpus er nemlig veldig sulten!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 01:24   #14
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen gode råd? Gråpus er blitt sterilisert i dag.

Hva i alle dager er det egentlig de gir til kattene hos veterinæren?

I sted freste hun til seg selv i speilet og nå går hun rundt og slikker på veggene?!?


Men kan melde om at hun ser mye bedre ut og har ligget masse på fanget og kost seg i kveld. Jeg skal sitte oppe og skrive en stund, så tror hun skal få litt nattmat om en stund.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no