Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Prikking på markedsplassen

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-11, 09:20   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Prikking på markedsplassen

Jeg syns det er litt dumt at det er begrensninger på prikke-frekvensen på markedsplassen. Man får jo uansett ikke pluss-poeng for grønnprikking. Det er ikke uvanlig at man ønsker å ha en liten samtale gående, og da er det dumt å måtte prikke 14 andre før man kan gjenoppta markedsplass-diskusjonen.

Ja, jeg vet. Man kan sende en PM, men litt av det lure med prikking er jo å gi en kjapp og grei tilbakemelding der og da.

Er det mulig å sørge for at markedsplass-prikker blir om mulig litt mer spesielle ved at man kan prikke samme person flere ganger etter hverandre? Uten å prikke andre først?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:24   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Lille meg på prikkejakt igjen?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:25   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Lille meg på prikkejakt igjen?

Eh - i tilfelle prikker uten poeng.

Men det er klart - alt teller i denne sammenhengen!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:27   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Nå vet jeg at det ikke er meg du spør, ei har jeg noe bestemmelsestett i saken, men syns du det er så mye mer tungvint å sende en PM altså? Slik at du faktisk heller prikker 14 prikker rundt om på forumet enn å sende en PM?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:27   #5
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

A-ha! Skjønner. Hva med å sende en PM, da?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:33   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Du kan også bruke profilmeldinger.

Jeg er ikke enig med deg prikkekommunikasjon er egnet på markedsplassen. Det krever at mottaker aktivt sjekker kontrollpanelet for innkomne prikker og det er det mange av oss som ikke gjør annet ennhvert jubelår. PM og profilmeldinger får man beskjed om.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:36   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå vet jeg at det ikke er meg du spør, ei har jeg noe bestemmelsestett i saken, men syns du det er så mye mer tungvint å sende en PM altså? Slik at du faktisk heller prikker 14 prikker rundt om på forumet enn å sende en PM?

Jeg har sendt PM, ja. Nei, jeg har ikke gått rundt og prikket 14 andre for å fortsette "samtalen".

Så merkelig at dette genererte såpass mye negativitet. Jeg må innrømme at jeg ikke ser helt hvorfor det skal være begrensninger på hvor mange ganger man kan prikke noen på markedsplassen. Derfor spør jeg.

Dvs, jeg kan jo forstå tanken om begrensninger hvis man kan fortsette å få røde prikker med negativ score. Jeg ser det for meg. "Søren ta! Din dust. Den fine bunaden der var det jeg som skulle ha. :rødprikke: Hæ? Stikker du av med den fine Odd Molly-kjolen (eller hva nå damen heter) der også? :rødprikke en gang til:"

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:37   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Er det mulig å sørge for at markedsplass-prikker blir om mulig litt mer spesielle ved at man kan prikke samme person flere ganger etter hverandre? Uten å prikke andre først?

Det er ikke mulig med dagens forumløsning.

Opprinnelig lagt inn av Veronal

PM og profilmeldinger får man beskjed om.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:37   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Profilmeldinger er genialt og like lettvint som å prikke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:40   #10
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du kan også bruke profilmeldinger.

Profilmeldinger er vel vanligvis offentlige? Det er ikke all kommunikasjon man ønsker at alle skal se.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er ikke enig med deg prikkekommunikasjon er egnet på markedsplassen. Det krever at mottaker aktivt sjekker kontrollpanelet for innkomne prikker og det er det mange av oss som ikke gjør annet ennhvert jubelår. PM og profilmeldinger får man beskjed om.

Det er forsåvidt et poeng. Men samtidig er jo ofte infoen i prikker på markedsplassen typisk slike som er litt flyktige. Ikke noe som trenger å stå der lenge. Og om man er i gang med å selge eller kjøpe noe, så følger i det minste jeg med på prikkene som kommer inn.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:42   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det er ikke mulig med dagens forumløsning.

Da syns jeg at Foreldreportalen skal utvikle en ny forumløsning som fikser opp i alle de tingene jeg foreslår!

Subsidiært kan jeg fortsette med å bruke PM-er.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 09:57   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Så merkelig at dette genererte såpass mye negativitet. Jeg må innrømme at jeg ikke ser helt hvorfor det skal være begrensninger på hvor mange ganger man kan prikke noen på markedsplassen. Derfor spør jeg.

Så merkelig at du tolker uforståenhet som negativitet (og kategoriserer 3 svar som mye). Jeg for min del så ikke poenget når man har kommunikasjonsmetoder som funker bedre. Skal prikkingen være måten å kommunisere på går man ut i fra at alle er like opptatt av prikker (som deg), og det er jo ikke tilfelle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:09   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Profilmeldinger kan man slette (både den som har skrevet meldingen og den som eier profilen).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:50   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Men hvordan svarer man på disse profilmeldingene? Hæh?
:nybegynner:

  Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:53   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Man svarer ikke på sin egen vegg. :btdt:

Trykk følg dialog.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:55   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Profilmeldinger? : også nybegynner- samme "kull" som SF : Er det "veggen" dere mener?
Og Lille meg: Jeg har ikke sett noen som er negative til spørsmålet ditt. Jeg humret bare litt fordi jeg husker en annen uendelig lang prikketråd fra deg (som endte i en fjasetråd, så det var ikke din feil at den ble lang, altså. : presiserer: )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:58   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Rine: ja, meldinger på andres profil.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 11:28   #18
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Personlig melding er bedre til slikt ja, for prikkene vil jo forsvinne etter ca 20 stk, og en "samtale" kommer jo hulter til bulter mellom andre prikker du får og sender. Svarer du på PM får du alt sammenhengende, iallefall om du ikke sletter sitert tekst. Dessuten er det ikke tregere å sende PM?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:03   #19
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prikking på markedsplassen

Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor man ikke kan bruk PM? Hvis begge brukerene likevel er pålogget går det jo mye raskere?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no