Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Forslag til mat til 40-årslag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-11, 19:08   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Forslag til mat til 40-årslag?

Jeg er glad i å lage mat, men ikke spesielt oppfinnsom. Noen som har tips til hva jeg kan lage til et selskap på 15 når jeg feirer at jeg har fylt 40?

Kan gjerne være flere retter, som et koldtbord, men hva skal stå på bordet? Noe kaldt og noe varmt? Hva liker dere å få servert?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 19:17   #2
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til mat til 40-årslag?

Vi hadde fest med 45 personer da jeg ble 40.

Vi serverte da:
Kyllingsuppe
Biff stroganoff
Kylling i ildfast form (kommer ikke på hva retten heter)
I tillegg hadde vi flere salater og foccaciabrød.

Vi fikk masse skryt for maten, men skal jeg ha mat til så mange personer en annen gang, bestiller jeg mat.

Til 15 personer hadde jeg lagd en kyllingsuppe med foccaciabrød til, eller lasange med salat og hvitløksbrød.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 19:23   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til mat til 40-årslag?

Tapas!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 19:38   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til mat til 40-årslag?

Moussaka: http://www.aperitif.no/index.db2?dos...=ja&pollisten=

Denne er knallgod! Lages ofte her i huset.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 19:51   #5
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Forslag til mat til 40-årslag?

Har du oppskrift på god kyllingsuppe, Tilde?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 19:52   #6
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Forslag til mat til 40-årslag?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Moussaka: http://www.aperitif.no/index.db2?dos...=ja&pollisten=

Denne er knallgod! Lages ofte her i huset.

Linken din fører ikke til en oppskrift, Busy

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 22:04   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til mat til 40-årslag?

Jeg hadde 40 års laget mitt i mai og hadde tapasinspirert koldtbord som jeg kaldte det.
Altså ganske typisk koldtbordretter og noe som er mere tapasaktig.
Varmt og kaldt om hverandre.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 22:12   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til mat til 40-årslag?

Lasagne i langpanna, salat, brød og masse rrø'vvin....

Mer middagspreg: bestill ferdig oppskåret roastbiff i delikatessen i butikken med ferskvare til den aktuelle dagen. Kjøp brokkoli og peppersaus. Dagen før putrer du en schvær gryte med tynne potetskiver i fløtemelk, litt salt og pepper, litt hvitløk. Ikke koke, asså. Langtidsputre. Avkjøl og oppbevar kjølig til bursdagen. På selve dagen, ha potetene m sausen i langpanna og dryss over ost før du gir dem en god oppvarming i ovn.

Skikkelig middagm. Minimum av jobb på selve bursdagen.

Alternativt: bestill take-away - kinesisk, indisk el.l. Eller hør med ikke-etnisk-norske venner/ kolleger om de vet noen som kan ta på seg oppdrag med å lage middag hos deg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 08:24   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til mat til 40-årslag?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Linken din fører ikke til en oppskrift, Busy

Sorry, søk moussaka der inne og det er den oppskriften som det er bilde av.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no