Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Frisørsaks + tynnesaks

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 21:39   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Frisørsaks + tynnesaks

Jeg skulle gjerne hatt en ordentlig frisørsaks. Hvor får man kjøpt det? Og gjerne en sånn taggete saks som klipper bare noe av håret, hvis dere skjønner hva jeg mener. Til å tynne ut håret, liksom.


Tips?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:42   #2
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Mener jeg har sett det på Clas Ohlson, men det er ikke brått sikkert at de er ordentlig bra. SÅnt må man vel være frisør for å få kloa i?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:44   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

De har solgt frisørsakser på H&M, som ikke er så verst.
Min mor kommenterte aldri at den var dårlig når hun lånte min, og hun har vært frisør i ørten år.
Tynne-saks vet jeg ikke.

Her er en link jeg fant:

http://www.pilus.no/index1.html

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:46   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Jeg har kjøpt et sett på ebay, og det er selvsagt ikke frisørkvalitet på det, men det er helt greit.

  Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:47   #5
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Bare til opplysning;
En ordentlig frisørsaks koster et par tusen i følge min frisør-svigermor som nettopp har kjøpt seg ny...

Ble lettere sjokkert jeg.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:00   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Jeg har kjøpt på Vita, de har begge deler. Funkter helt greit til stussing.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:03   #7
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Bare til opplysning;
En ordentlig frisørsaks koster et par tusen i følge min frisør-svigermor som nettopp har kjøpt seg ny...

Ble lettere sjokkert jeg.

Sånn er det jo når man må holde eget verktøy på profesjonelt nivå. Tror ikke snekkere eller elektrikkere kjøper utstyr til samme pris som menigmann heller.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 23:24   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Ekte frisørsakser er dyre ja. Effileringssakser vet jeg ikke hva koster. vi har en helt grei saks som ikke kostet all verden - til vårt bruk (dvs herre- og gutteklipp noen ganger pr år) funker den utmerket.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 08:11   #9
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Skikkelige frisørsakser er svindyre. Vi har en som fulgte med en slik klippemaskin. Den fungerer helt greit på den klippen vi utfører. Mann og gutt
Ellers ville jeg tro at ebay kanskje er stedet for å lete etter tynnesaks, og vanlig saks for den del.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 08:23   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Saksene de har på Vita/H&M/Clas Ohlson er mer enn gode nok til "hobbyklipp".

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Bare til opplysning;
En ordentlig frisørsaks koster et par tusen i følge min frisør-svigermor som nettopp har kjøpt seg ny...

Ble lettere sjokkert jeg.

Men jeg skjønner godt at når man skal bruke saksen hver dag må kvaliteten være litt annen.

Stoffsaksen fra Ikea til rundt en hundrelapp er helt grei, men jeg elsker
skreddersaksen min(som kostet nesten 1000 kroner).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:18   #11
ingelas mamma
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 96
ingelas mamma er litt kul
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Kjøpte mine sakser på Spar kjøp. Frisørsaks og tynnesaks i samme pk. Funker greitt til mitt bruk(klipper luggen selv).

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 20:30   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Takk for tips allesammen! Trenger ikke en ordentlig frisørsaks, men en som er beregnet på hår må være bedre enn fiskars-saksa til ungene, liksom.

Får sjekke Vita til helga, kanskje.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 19:41   #13
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Opprinnelig lagt inn av ingelas mamma, her.

Kjøpte mine sakser på Spar kjøp. Frisørsaks og tynnesaks i samme pk. Funker greitt til mitt bruk(klipper luggen selv).

Det gjorde jeg også og det er ca. 10-12 år siden, den er fremdeles i bruk, mens den andre saksen var helt ubrukelig.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:11   #14
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Frisørsaks + tynnesaks

Biltema har til 39,-

God når den er ny, må skiftes med jevne mellomrom. (Men du kan jo bytte den ut 25 ganger før du runder 1000 lappen)

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no