Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker du TV-serien Dag?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-13, 10:59   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Det D'Arcy sa.

NAV, derimot, måtte jeg gi meg på.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 11:00   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg elsker også Dag. Om man forventer lettbeint sitcom, så bommer man jo totalt. Jeg synes ikke det er nødvendigvis morsomt, som i annet Atle Antonsen. Men det er jo så sårt og nakent og ærlig som man kan få det. Det er så mange lag. Karakterene er sammensatt og elskbare...

Dette er grunnen til at jeg også liker serien. Man ler litt og blir litt fortvilet og oppgitt.

Vi gleder oss til sesong 3 i kveld.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 11:01   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Jeg har også "Kong Curling" i bakhånd hvis jeg vil ha den enklere utgaven av Antonsen.

NAV likte jeg ganske godt - den kommer ikke helt opp mot Etaten, og litt lettkjøpt er det jo, men grei underholdning.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 11:02   #24
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

NAV, derimot, måtte jeg gi meg på.

Nei, det er sant. Den ga jeg opp også. Men Etaten er helt genial, synes jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 11:03   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Allerede i løpet av det første kvarteret var det flere ting jeg ergret meg over, da. Hun som satt med noe pistolliknende mot hodet, skrek og liksom skulle ta livet av seg, for det første. Baasmo Christiansens karakter, der han ramler inn i gangen og siden slår opp med dama på fødestua, var også teit. Men men, herfra kan det bare gå oppover! Jeg skal gi den en real sjanse, altså - alt er jo uansett bedre enn ingenting når man sitter der og tråkker på spinningsykkelen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 11:19   #26
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Men det er jo så sårt og nakent og ærlig som man kan få det. Det er så mange lag. Karakterene er sammensatt og elskbare...

Ja, og så, som tjolahopp sa, ekstremt desillusjonert og pessimistisk at det blir komisk. Alt dette forklarer hvorfor jeg simpelthen elsker Dag.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 11:25   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Det er litt mørk og dystert og veldig ikke-sitcom og veldig kult, synes jeg. det er jo både puteflaut, litt ekkelt, sårt og nakent og absurd - så jeg liker det, selv om jeg sitter igjen med en litt ekkel følelse etter å ha sett det. Litt som å pille på skorper, egentlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 11:26   #28
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes ikke det virker helt som den Atle Antonsen jeg kjenner, altså. Mulig det er litt for karikert for meg på et vis?

Joda, det er veldig Atle Antonsen og den tar seg opp etterhvert. Svart humor på sitt beste i en norsk samtidskontekst vil jeg si.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 12:45   #29
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Allerede i løpet av det første kvarteret var det flere ting jeg ergret meg over, da. Hun som satt med noe pistolliknende mot hodet, skrek og liksom skulle ta livet av seg, for det første. Baasmo Christiansens karakter, der han ramler inn i gangen og siden slår opp med dama på fødestua, var også teit. Men men, herfra kan det bare gå oppover! Jeg skal gi den en real sjanse, altså - alt er jo uansett bedre enn ingenting når man sitter der og tråkker på spinningsykkelen.

Jeg er enig i at han fyren som gjør det slutt med den fødende dama og hun som satt med lightern, eller hva det var, mot hodet var litt overdrevet og ikke sånn jeg egentlig synes er morsomt, men jeg valgte å legge godviljen til fordi jeg likte alt det andre.

Og jeg må si meg enig med flere her i at det er flere lag enn bare humoren. Det er vel det som gjør at jeg synes det er morsomt. Litt tragikomisk. Svart humor som Lisa sa.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 12:49   #30
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Jeg likte de første episodene. Det er den ravnsvarte humoren som tas helt ut som tiltaler meg. Etter en stund ramlet jeg av og gadd ikke se mer. Sånn er jeg med veldig mange serier som varer i sesong etter sesong, så det er ikke spesielt med Dag. En sånn konseptserie der handlingen egentlig ikke er så viktig syns jeg fort bruker opp plottet sitt og blir forutsigbar og platt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 13:36   #31
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Jeg elsker Dag! Den vokser på seg etterhvert.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 13:46   #32
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Dag er HELT fantastisk.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 14:58   #33
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Ja, både jeg og Andamannen har hatt glede av den. Sår, tidvis puteflau svart humor. Baasmos rolle er mest puteflau.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 15:04   #34
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Jeg elsker Dag!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 16:49   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du TV-serien Dag?

Jeg har ikke sansen for A.A. men Dag liker jeg veldig godt!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no