Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 12:07   #41
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

Vet ikke helt hva formålet med å dra opp igjen tråden er men ville i alle fall bare dele at hvis man IKKE tar det med ro når man har kyssesyken så blir man jo aldri bedre. Men det visste jeg jo, både fra legen og denne tråden forøvrig.

Jeg har vært i London i to uker og har vært travelt opptatt med jobb og sosiale ting. Jeg har jo vært sliten, og halsen har vært vond, men det har liksom gått greit og jeg tenkte hele tiden at jeg ville få mer en nok tid til å hvile når jeg kom hjem. Vel forrige onsdag ble jeg veldig dårlig, hodepine, svimmelhet og verst av alt fryktelig vondt i magen. Kom meg til lege som sa det jeg opplevde var typisk konsekvens av stress når man har glandular fever. Jeg hadde veldig opphovnet lever og milt og måtte jo bare holde meg i sengen noen dager.

Nå en uke senere er jeg fortsatt veldig uggen i magen, dvs jeg har veldig løs mage uten at jeg skal gå i detaljer. Jeg lurer på hvor lenge dette kan vedvare? Jeg spiser veldig sunt men får veldig vondt etter måltider og må raskt på toalett.

Flere som hadde mageproblemer med kyssesyken?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 12:14   #42
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

Huff Lisa

Minsten vår hadde vondt i magen, men han var jo styggdårlig og innlagt så jeg vet ikke om det var kyssesyka eller bare totaltilstanden. Han hadde også forstørret lever.

Pass på deg selv nå. Minsten her fikk så dårlig immunforsvar og kronisk betente mandler at det ble 9 mnd med sammenhengende sykdom etter kyssesyka.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 12:29   #43
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

Uff da Lisa. Ta vare på deg selv nå.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 14:34   #44
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.609
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

Jeg fikk kyssesyken da jeg var 26 og jeg fikk svekket immunforsvar av det i en sånn grad at jeg fikk "alt" som gikk i to år etterpå. Jeg var mye plaget med magen og fordøyelsen i denne perioden. Legen ga meg syrenøytraliserende og slikt for å se om det kunne hjelpe, men jeg tror rett og slett at trengte lang tid på å restituere meg. Virket som hele systemet var i ubalanse og jeg tålte lite påkjenning. Jeg så det egentlig først etterpå hvordan dette hadde påvirket meg de to årene. Jeg var på jobb og slikt, men hadde en del plager allikevel altså. Lytt til kroppen din og ta det med ro så vil jeg tro du kommer deg raskere! Det var noe dritt rett og slett.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 13:22   #45
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

Jeg har fått kyssesyke nå. Og føler meg rett og slett elendig. Ble påvist både kyssesyke og streptokokkinfeksjon. Og lurer på hva jeg kan forvente. Utrolig fort sliten, sår i halsen, hodepine, sover enormt mye. Sykemeldt noen dager nå, og sjefen min liker det ikke. Jeg er for mye borte. Har vært sykemeldt en lengre periode pga ryggplager, pga av at jeg var sykemeldt de dagene jeg var til behandling. Ellers har jeg vært borte pga luftveisinfeksjoner. Huff, ille nok å være syk om jeg ikke skal få sjefen på nakken også.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 13:24   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

Med kyssesyken tror jeg du bare må påregne lang rekonvalesens, Perhonen. Best å forberede sjefen på det med det samme?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 13:26   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/kyssesyke.php

Sitat:

Normalt forløper kyssesyken ukomplisert og varer i to til fire uker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 13:27   #48
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

Du MÅ ta det rolig. Det er sikkert slik at alle opplever sykdommen forskjellig men hvis du ikke slapper av og gir kroppen masse hvile så tar det bare så utrolig lang tid å bli helt frisk igjen.
Stress og den type ekstern bekymring ved at sjefen ikke liker det hjelper definitivt ikke.

Og for en dustete sjef forresten.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 14:44   #49
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

Sjefen har større fokus på budsjett og kroner og ører enn ansattes helse får jeg inntrykk av. Og siden alle helseplagene er yrkestelaterte, man får ryggplager av å stå bøyd som en u med tunge vinterposer over lave barnevogner, og kyssesyken hadde jeg ganske sikkert fått på jobb, med barn som stadig vekk hosterg nyser. Jeg elsker jobben min, jeg savner å ikke være der.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 12:45   #50
andreas84
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 15
andreas84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder

Jeg har hatt kyssesyke, uten at noen informerte meg om at det var det.
Jeg har nå slitt de siste 3 årene. Blir syk hver gang jeg trener, og har ikke overskudd til noe.
Det er grusomt å ikke ha mulighet til å trene, å hvis man gjør det bryter man seg bare ned.

andreas84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no