Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir brukte sko for gamle?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-20, 21:33   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Blir brukte sko for gamle?

Jeg har endelig fått ryddet posene med babyklær etter eldste ned fra loftet. Blant alt annet så var det et par poser med sko, både sandaler, joggesko og vintersko.

Jeg vil ikke kaste noe som andre kan ha bruk for, men jeg er usikker på levetiden på sko. Blir gummien ødelagt eller noe? Vi snakker om sko som nærmer seg er tosifret antall år, hvorav mesteparten av tiden brukt på er loft.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 21:42   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Jeg bruker i alle fall fortsatt, personlig, de vel drøyt 20 år gamle sandalene mine. De jeg bruker til litt pent. Klassisk, svart, ecco. Holdbar. Den ene var vekk i flere år, men jeg visste huset hi flyttet fra var tomt så dne måtte blitt med. Den dukket opp for et par år siden og jeg bruker dem altså fortsatt. De har jeg hatt siden før jeg traff min mann, for 19 år siden.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 21:58   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Tenker de er brukbare, jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 22:04   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Sko som er mye brukt skal uansett ikke brukes av andre. Det eneste man bør arve av barnesko er de som er brukt veldig lite, pensko og sånn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 22:15   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Vi opplevde at sålen løsnet på noen gamle tursko etter mange år. De var veldig lite brukt. Mine eccosandaler som jeg kjøpte i 2003 og brukt veldig mye som tøfler, måtte gi tapt pga at sålene rett og slett gikk i oppløsning i vår.

Klær vi har arvet og som lå kanskje 6-7 år på loftet, gikk det fort hull i når vi tok dem i bruk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 22:16   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Jeg har opplevd at gummi har morknet og sånt, ja - det varierer nok veldig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 23:04   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Klærne var faktisk overraskende fine selv etter 10 år på loftet! De var godt pakket inn, da.

Jeg tror jeg heller mot å kaste skoene. Å gi bort noe jeg ikke er sikker på om funker føles ikke helt greit.

Og enig i det med å arve barnesko, men for noen så er arvede sko eneste mulighet.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 07:42   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Hvis skoene ser ok ut hadde jeg gitt dem bort til Fretex el.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 08:15   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Jeg har gitt bort til venner eller Fretex. Har prøv å selge på loppemarked, men erfarte at Barnesko, også nesten ubrukte og relativt nye, ikke ble solgt.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 09:16   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

På vintage-butikker selges jo sko fra så langt tilbake til 60-tallet, så hvis kvaliteten er god antar jeg det skal holde.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 09:39   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Gi de bort og si fra at de har ligget lenge. Kanskje kan noen få glede av dem en stund selv om de ikke varer kjempelenge. Barn vokser jo gjerne ut av flere par sko i løpet av en sesong, så ofte kan det jo være rikelig om skoene holder greit et par måneder.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 09:46   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Mine svigerforeldre er av typen som ikke kaster noe som helst. Når vi fikk vår eldste, kom de kjørende med et billass med klær, sko, leker, sengetøy osv som deres barn som da var 32 og 18 år hadde brukt. Vi arvet blant annet superkule retro sengesett til barn fra 70-tallet, samt omtrent alle klærne som min mann hadde brukt som baby. I den gedigne haugen av ting, var det også sko. Mye var ubrukbart og ble kastet, men datteren vår brukte blant annet pappas sandaler og hun elsket et par røde tresko han hadde brukt. Vi brukte også en del av klærne, men en del ble sortert ut blant annet pga stoffkvalitet. Det var mye akryl og annet som ikke fristet å bruke på et lite barn. Alt i alt var det totalt overveldende og overraskende (iallfall for meg) å plutselig få alt dette, men egentlig bare i positiv retning. Det ble nye sortering og rydding (med nyfødt baby), men vi har hatt mye glede av å arve. Jeg er glad jeg selv fikk lov til å sortere. Jeg hadde andre preferanser og meninger om hva som kunne brukes og ikke enn svigers hadde. Det samme gjaldt når vi arvet fra andre.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 11:09   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

På vintage-butikker selges jo sko fra så langt tilbake til 60-tallet, så hvis kvaliteten er god antar jeg det skal holde.

Joda, men ikke barnesko.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:13   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Joda, men ikke barnesko.

Men her gjaldt vel spørsmålet om materialet blir gammelt og ødelagt, og barnesko er vel laget av omtrent det samme som sko til voksne?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 13:12   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir brukte sko for gamle?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Gi de bort og si fra at de har ligget lenge. Kanskje kan noen få glede av dem en stund selv om de ikke varer kjempelenge. Barn vokser jo gjerne ut av flere par sko i løpet av en sesong, så ofte kan det jo være rikelig om skoene holder greit et par måneder.

Eller de kan brukes som reservesko/skift. Barn blir våte fort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no