Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-20, 07:53   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Jeg trenger noe ordentlige greier som er tilpasset brilleglass. Hva kan du anbefale?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 08:00   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Zalo gjør underverker. Men det er jo ikke spesialtilpasset overhode.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 08:11   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Zalo avbefalte de sterkt på Krogh Optikk, det var for sterkt for limet rundt brillen (eller noe slikt). Såpe fikk jeg lov å bruke, men nå begynner brillene å bli litt eldre og det er en hinne på som jeg ikke får fjernet uten ordentlig middel. Jeg har noe jeg har kjøpt i USA, men det begynner å bli tomt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 08:23   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Jeg bruker disse

https://www.apotek1.no/produkter/wel...-30stk-880590p

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 08:54   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Jeg bruker sprayflaske kjøpt hos optiker, og en stor og god brillepusseklut. Våtservietter syns jeg ikke blir bra. Zalo tror jeg er skikkelig fy fy.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 08:56   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Zalo.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 09:11   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Jeg bruker zalo, har brukt det i alle år. :datapunkt: Nå har jeg en liten flaske utblandet zalo stående til formålet. En liten punpeflaske som fulgte med et slikt reisesett til toalettsaker. Jeg blander ut ca 1:10.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 09:22   #8
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Zalo avbefalte de sterkt på Krogh Optikk, det var for sterkt for limet rundt brillen (eller noe slikt). Såpe fikk jeg lov å bruke, men nå begynner brillene å bli litt eldre og det er en hinne på som jeg ikke får fjernet uten ordentlig middel. Jeg har noe jeg har kjøpt i USA, men det begynner å bli tomt.

Jeg er fortalt at zalo tørker ut innfatningen.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 09:38   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Jeg har en flaske med blått vann som skal sprayes på og skylles av med vann. Tørker med oppvaskhåndkle. Funker fint.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 09:49   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg bruker zalo, har brukt det i alle år. :datapunkt: Nå har jeg en liten flaske utblandet zalo stående til formålet. En liten punpeflaske som fulgte med et slikt reisesett til toalettsaker. Jeg blander ut ca 1:10.

Skyller du brillene etterpå da?

Jeg bruker våtservietter beregnet på briller. (Vanlige våtservietter fungerer overhodet ikke.) Det varierer hvor jeg kjøper dem, stort sett hos optiker, men de på Normal fungerer like bra. Jeg har ikke et veldig stort forbruk av det til tross for at jeg virkelig hater flekker på brilleglass. Jeg liker ikke spray og klut fra optiker. Har prøvd flere ganger, men til tross for ren klut, opplever jeg at jeg liksom gnir utover merker. Vet ikke hvorfor.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 10:01   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Jøsses. Jeg har brukt briller i førti år og har aldri brukt annet enn varmt vann og fille.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 10:05   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jøsses. Jeg har brukt briller i førti år og har aldri brukt annet enn varmt vann og fille.

Det funker sikkert fint, det, vel. Selv merker jeg at hvis jeg gnir med en klut, så påfører jeg ofte brillene ekstra flekker. Synes derfor at våtservietter fungerer bedre.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 10:07   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Jeg bruker forresten ikke briller hele tiden, selv om jeg burde. Får det bare ikke helt til. Det spiller nok også inn. Men de er i bruk daglig. Det er også forskjell på hvor flekkete brillene blir. De nye har jeg ennå ikke pusset, og jeg har hatt dem i snart en måned.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 10:12   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Jeg har også kjøpt noe på en liten sprayflaske hos optiker, som jeg sprayer på, skyller av og så tørker med mikrofiberklut.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 10:15   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Mannen liker de jeg kjøper til en billig penge på TGR.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 11:08   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har også kjøpt noe på en liten sprayflaske hos optiker, som jeg sprayer på, skyller av og så tørker med mikrofiberklut.

Jeg har brukt noe slikt. Det funka veldig bra, helt til flaska blei oppbrukt. Nå bruker jeg zalo og skyller godt i lunkent vann før jeg tørker med mikrofiberklut.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 11:24   #17
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Sprayflaske med blått pussemiddel fra optiker, pusser rundt med fingrene, skyller av med kaldt vann og tørker med first price tynne ansiktsservietter (fordi de ikke loer).

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 11:35   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Jeg bruker Brilleland sin sprayflaske og den funker. De fleste andre stinker og jeg orker ikke lukt av den sorten i ansiktet. Tørker av med flanellsklut. Zalo fikk jeg streng beskjed om ikke å bruke. Har også den blå sprayen og vanlig fra Specsavers, men de lukter som sagt. Hvis man ikke bryr seg om det, så funker de også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:02   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg er fortalt at zalo tørker ut innfatningen.

Ja, det var nok årsaken.

Da skal jeg prøve meg med Brilleland som var et konkret tips.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:21   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale et brillepussemiddel?

Fikk med en liten sprayflaske da jeg kjøpte nye briller nå nylig. Funker dårlig. Blir skjoldet og langt fra rent. Så her er håndsåpe løsningen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no