Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegave til partner?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-20, 23:08   #41
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til partner?

Min ønsker seg banjo (!) evt banjolele...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 23:14   #42
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til partner?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det som er litt irriterende her er at jeg har overlatt økonomistyringen til mannen, jeg blir bare stressa hvis vi begge skal ha kontroll. Vi har alle kontoene felles. Så hvis jeg plutselig bruker en større sum på en overraskelse til ham, så er jeg alltid litt redd at han skal merke det. Han sier selv at han ikke følger SÅ nøye med, og spesielt ikke i desember. Men jeg vet jo at han er i nettbanken og betaler regninger og i det hele tatt er det han, og ikke jeg som har oversikt over pengene. Hvordan unngår man dette når man har felles kontoer?

Dette er noe som kunne skjedd hos oss også, for vi har full tilgang til hverandres kontoer, og jeg tar f.eks. penger fra mannens konto når han har fått lønn og omvendt. Men vi tenker vel at vi er voksne som ikke er såååå veldig opptatt av overraskelser, så om det skulle oppdages går det fint. Også passer vi på å ikke akkurat lete etter ting på kontoutskriften når det nærmer seg jul eller bursdag, og gjør man det og spoiler sin egen gaven, må man ta det på egen kappe.

Men da han ville overraske meg på ekte en gang, betalte han med kredittkort og betalte kredrittkortregningen etter at jeg hadde fått gaven.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 23:35   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til partner?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det som er litt irriterende her er at jeg har overlatt økonomistyringen til mannen, jeg blir bare stressa hvis vi begge skal ha kontroll. Vi har alle kontoene felles. Så hvis jeg plutselig bruker en større sum på en overraskelse til ham, så er jeg alltid litt redd at han skal merke det. Han sier selv at han ikke følger SÅ nøye med, og spesielt ikke i desember. Men jeg vet jo at han er i nettbanken og betaler regninger og i det hele tatt er det han, og ikke jeg som har oversikt over pengene. Hvordan unngår man dette når man har felles kontoer?

Jeg bruker kredittkortet til sånt. Han vet om det, og så sjekker han ikke trafikken på det kortet før jul.



Han trenger ny klokke, så han får det. Han hadde forstått det på summen, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 23:37   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til partner?

For første gang på mange år så ønsker mannen seg faktisk noe. Så det blir nye løpesko på han i alle fall. Jeg tror jeg skal kjøpe en god konjakk til han også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 23:53   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til partner?

Kredittkort, ja. Det kan jeg jo gjøre.

Jeg liker å kunne overraske ham. Mulig det er barnslig, men han er så sykt vanskelig å overraske, så når jeg først prøver, så elsker jeg at han ikke finner det ut. Jeg vil heller ikke vite om mine egne gaver.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 23:58   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til partner?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kredittkort, ja. Det kan jeg jo gjøre.

Jeg liker å kunne overraske ham. Mulig det er barnslig, men han er så sykt vanskelig å overraske, så når jeg først prøver, så elsker jeg at han ikke finner det ut. Jeg vil heller ikke vite om mine egne gaver.

Ja, nettopp! Og dette er den eneste gangen felles konto er en ulempe for oss, så jeg lever greit med kredittkort som løsning på det!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 07:41   #47
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegave til partner?

I år får han morgenkåpe og tøfler.

Vi holder på å renovere det ene badet, og skal kjøpe ny sofa, så i år blir det enkle julegaver.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 08:04   #48
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til partner?

Jeg er helt blank i år, henger i tråden for gode råd.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 14:50   #49
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave til partner?

I år er jeg faktisk tidlig ute. Han får riflesekk.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 15:02   #50
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave til partner?

I år har jeg faktisk noen planer, han er ganske vanskelig å kjøpe gaver til.
Han får en steikepanne i metall og en ny bluetooth-høytaler, begge deler til det nye kjøkkenet vårt.

Da slipper han å flytte sin egen bluetooth-høytaler med seg rundt i huset.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-20, 11:54   #51
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til partner?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

For første gang på mange år så ønsker mannen seg faktisk noe. Så det blir nye løpesko på han i alle fall. Jeg tror jeg skal kjøpe en god konjakk til han også.


Løpesko er bestilt, han vet om de. Jeg har også kjøpt en lykt til å feste på capsen, det bruker han når han er på laksefiske tror jeg. Han ønsket seg det i alle fall. Og i går bestilte jeg en kasse fra mannekassa.no. Jeg hørte tilfeldigvis om det på radioen i går, og gikk inn for å sjekke. Jeg har bestilt kjøttkassa til han fra gutta. Mannen har en tendens til å ikke bruke noe av det han får til jul, men dette kommer han til å spise opp.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-20, 13:04   #52
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til partner?

Min ønsket seg en god drill, så han får en Devalt drill i eske.
I tillegg får han denne: https://www.blivakker.no/product/319...tor-2020-125ml

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no