Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du fagorganisert?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-07, 07:56   #41
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Jepp, det er jeg

__________________
Snuppene 02 • 07
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 08:17   #42
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Ja i Akademikerne begge to. Vi betaler 260 kroner hver i måneden tror jeg det er, men jeg lurer på om vi får noe rabatt siden vi er medlemmer begge to og de bare sender oss ett sett med tidsskrifter og info etc. og dermed sparer noen kroner på det.

Jeg har hatt advokathjelp i forbindelse med at jeg hadde gått på engasjementer i over fire år og krevde fast ansettelse. Det fikk jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 09:17   #43
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Ja, selvfølgelig. Jeg betaler en prosentdel av lønna + en fastsum - ser det ut til av lønnslippen min. Vi har to fagforeninger som er aktuelle for meg på jobben, var veldig i tvil hvor jeg skulle havne - og er fortsatt usikker på om jeg burde vært i forskerforbundet istedenfor.

Har ikke hatt konkret bruk for organiseringa, men for meg er det en prioritering å være solidarisk med alle andre. Det er viktig at fagforeninga finnes, og da må de ha medlemmer.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 10:38   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Her må alle som ikke er fagorganisert forhandle lønn selv, ingen tillegg kommer automatisk. Som regel får man ved dette et høyere tillegg enn de organiserte, ganske sleip politikk det der.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 11:20   #45
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Her må alle som ikke er fagorganisert forhandle lønn selv, ingen tillegg kommer automatisk. Som regel får man ved dette et høyere tillegg enn de organiserte, ganske sleip politikk det der.

I kommunen har man faktisk ikke selvstending forhandlingsrett, så der er man prisgitt at ledelsen gidder å gi deg noe.

Sannemor; Kom over til oss da vel, vi tar gjerne i mot flere sykepleiere.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 15:03   #46
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Ja, jeg er organisert. Bakgrunnen for det er:
1. Jeg liker solidaritetstankegangen
2. Det er en trygghet dersom det skulle oppstå konflikter med ledelsen på jobb
3. Jeg får to fagtidsskrift jeg gjerne vil ha.

Jeg betaler en viss andel av lønna.

Jeg har hatt behov for hjelp én gang. I leders fravær lovet nestleder meg økt stillingsandel, men så viste det seg at det var ansettelsesstopp. Da ble den økte stillingsandelen kun et vikariat, noe jeg ikke godtok. Én telefon ble tatt fra foreningen, og alt var i sin skjønneste orden.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:58   #47
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Jeg jeg er medlem av Forskerforbundet.
De gjør en veldig god jobb for oss, og ja jeg har flere ganger vært i kontakt med dem. Spesielt aktuelt i forhold til lokale lønnsforhandlinger. I tillegg er det jo en sikkerhet om man skulle gå ut i streik.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 12:02   #48
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Jeg er uorganisert. Har tidligere vært organisert og følte ikke at det "ga" meg noe som helst.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no