Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bringebær-ostekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-11, 23:45   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Bringebær-ostekake

Fant en oppskrift med bringebærgele-pulver i ostemassen for en stund siden. Den har jeg klart å miste. Nå finner jeg bare ordinære med sitron... Noen som har en oppskrift å dele? Ja, også skal bunnen være av den stekefrie utgaven.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 07:05   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bringebær-ostekake

Er det ikke bare å bytte sitron med bringebær i den oppskriften du allerede har? Det er ikke veldig stor variasjon i oppskrifter på ostekaker som ikke skal stekes.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 07:10   #3
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bringebær-ostekake

Det er bare å bytte ut geléen ja. Det har jeg gjort mange ganger, har brukt både appelsin, blåbær og bringebærgelé i den samme oppskrifta.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 07:53   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bringebær-ostekake

Jepp, bare å bytte geletype.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 09:55   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bringebær-ostekake

Jeg lager ostekake uten oppskrift jeg. :vill og gal:

Bruker 1 pose med frosne bringebær som jeg tiner og kjører i foodprosessoren til de er most. Smaker til med melis til passe søtt. Deretter pisker jeg 3 dl kremfløte med littegrann vaniljesukker. Blander i en pakke med philadelphia ost i bærmosen. Så bruker jeg en pakke med gele med bringebærsmak som jeg bruker halv mengde væske i, og avkjøler. (kan gjøres først). Så blander jeg ostebærblandingen og krem og deretter med geleen som er blitt kald. Heller det over kakebunnen og lar det stivne i 5-6 timer.

Det samme kan man gjøre med andre typer bær, med tilhørende type gele. Blir mer ekte bærsmak på kaka da syns jeg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no