Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 10:52   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Jeg krøllet hele håret til størstesøster på lørdag før hun skulle i bursdag, sprayet det godt med hårspray etterpå, og sendte henne avgårde. Da jeg hentet henne to timer senere hadde hun bare litt fall igjen. Forrige gang prøvde jeg å spraye håret jeg skulle krølle både før og etter krølling, med samme resultat. Hår med bare litt fall da jeg hentet.

Hårtypen har nok litt å si, hun har ikke helt slett hår som 07'ern min har, men litt fall og "normal" tykkelse.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:06   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Hva krøllet du med?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:12   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Vanlig krølltang.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:15   #4
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Frisøren tupperte håret mitt, inn mot hårbunnen, og hadde i skum før krølling. Også sinnsyke mengder spray etter krølling.

Holdt en stund, så begynnte de og gi seg. Jeg har utrolig glatt hår.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:16   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Krøllene sitter best i nyvasket og tørt hår. Du burde også krølle med en glattetang, for mulig temperaturen må opp litt. Jeg har jo naturlige krøller da, men erfaringsmessig så vet jeg at jo varmere tangen var jo bedre sitter det, uansett om jeg glatter eller slenger i et par ekstra krøller.

Du kan også ha i sånn varmebeskyttende og krøllefremmende middel før du krøller, så sprayer du hver krøll etter den er laget. Så en liten dæsj spray på hele håret til slutt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:19   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Har ingen gode tips.

Bill.mrk. oppvekst med papiljotter gjennom natten, krølltang, ruller, you name it, uten nevneverdig bra resultat, før huset var forlatt var krøllene borte. Ikke permanent på det glade 80tallet gjorde susen for mitt hår.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:31   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Pga av tyngden på håret vil krøllene gli ut.
Hun har et langt hår.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:32   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Åh. Ja, da blir det vanskeligere. Burde klippe det opp og stripe det. Tørt hår tar krøll bedre. :P

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:33   #9
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Masse skum i før krølling!

Vask håret, ha i skum
Tørk håret, ha i skum
Krøll og spray!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:06   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Tørrvoks og varmebehandlende spray som gir hold til krøller - f.eks KMS Hair Play og Free Shape.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:19   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Nyvasket, tørt, hår. Hårprodukt/styling som beskytter og blir aktivisert av varme. Tuppere litt. Hårspray som sitter som saft (m.a.o. noe du får kjøpt hos frisøren). Krøll med keramisk rettetang, ta litt og litt hår i gangen og ikke for store "jafs", da blir krøllene slappere og glir ut raskere. Spray under veis på de ferdige krøllene. Avslutt med å spraye hele hodet (mye)!

Dette har funket godt på mitt hår som er veldig tykt og langt, nå med fall, men før jeg fikk barn var det rimelig stritt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:57   #12
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Jeg kjøpte keramisk krølltang i Finland i fjor sommer, synes krøllene sitter lenger når jeg bruker den.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥

Sist redigert av Babe : 30-10-11 kl 18:46.
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:07   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.173
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Mitt hår er langt og uten en eneste liten fall i. Det er også av den typen som slipper krøller etter veldig kort tid (når jeg er ferdig med krøllingen har gjerne de første krøllene begynt å bli slappe).
Jeg prøvde å krølle med et slikt jern
http://www.makestyle.no/Krolltang-Gorgeous-Curl-Wand og krøllene satt nesten like bra i dagen etterpå.
Eneste produkt jeg brukte i håret var varmebeskyttende spray.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:46   #14
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Den du viser til der, Nextlife, er omtrent slik den jeg har. Keramisk og kjegleformet.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:58   #15
juliette
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 129
juliette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Jeg krøller også med keramisk rettetang, bruker varmebeskyttende spray først. Krøllene sprayes så med Elnett hårspary

For mitt hår gir Elnett mye bedre hold ved både krøller og oppsatt hår enn andre hårsprayer jeg har prøvd (lukta er en annen sak....)

__________________
06, 08 og 11
juliette er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:01   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Jeg fikk prøve å få krøller i håret med en slik keramisk glattetang som de står og selger på sentere. De satt i helt til dagen etterpå, også litt etter jeg hadde vasket håret. (Hun hadde også en slags spray i det etterpå også.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:32   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg fikk prøve å få krøller i håret med en slik keramisk glattetang som de står og selger på sentere. De satt i helt til dagen etterpå, også litt etter jeg hadde vasket håret. (Hun hadde også en slags spray i det etterpå også.

Viktig at man kjøper en bra en, som holder høy temperatur.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:38   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Ja, jeg kjøpte en billig en på ebay etterpå. Holdt ikke helt samme kvaliteten kan en si.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:56   #19
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Min erfaring er at det er viktig å la krøllene kjølne litt før de slippes ut/ned. Da holder fasongen lenger.
Det er sikkert greit å ha litt hjelp av stylingprodukter også, men kjøling har vært avgjørende for holdbarhet i mitt fullstendig krøllfrie hår.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 00:29   #20
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?

Ingenting som hjelper på mitt hår når det blir for langt. Det er rett og slett for tungt. Og alt for mye stylingprodukter gjør det bare klissete og ekkelt.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no