Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizza med tykk bunn

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-14, 15:28   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pizza med tykk bunn

Minsten vil så gjerne ha skikkelig pizza som onkelen hans lager

Jeg spiser jo aldri pizza så ikke så god på det, fikk til en skikkelig italiensk forrige gang, men han ville nok ha amerikansk pizza.

Noen som har en god oppskirft? (med fersk gjær) Helst bare deig til 1 langpanne

Fyll har jeg klart

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:36   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Eg bruke faktisk posane til Toro, familievarianten. Perfekt til ei langpanne.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:41   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Oppskriften bak på hvetemelposen gir en perfekt deig. Tror det er 3 dl vann, 0,5 dl olje, en pakke tørrgjær og mel til passe deig (tror det er ca. 500 g)

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:42   #4
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Jeg bruker ca oppskrift.

8 dl hvetemel
3-4 dl lunkent vann
1 dæsj olje
1 gjær
litt salt

heves til dobbel str ca.

Denne deigen blir ganske "våt", og jeg pleier å ha litt olje i hendene og trykke deigen ut i langpanna. God og tykk bunn!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:44   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Jeg bruker ca oppskrift.

8 dl hvetemel
3-4 dl lunkent vann
1 dæsj olje
1 gjær
litt salt

heves til dobbel str ca.

Denne deigen blir ganske "våt", og jeg pleier å ha litt olje i hendene og trykke deigen ut i langpanna. God og tykk bunn!

Dette er nøyaktig den oppskriften jeg bruker. Men jeg smører den ut på stekeplaten med slikkepott.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:47   #6
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Omtrent som de andre to - bare midt i mellom. 3,5 dl lunka vann, olje, salt og hvetemel. Ganske løs deig. Bruker vann på hendene når jeg trykker ut deigen på stekeplaten. Bruker ikke langpanne med kant, men den uten kant - uten at det egentlig spiller noen rolle.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:50   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Når man har trykket ut deigen - skal den ikke heves på nytt?

Man bare har på fyllet og steker den midt i ovnen? grader? tid?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 15:54   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Hever ikke på nytt, nei. Jeg har på fyllet og slenger i ovnen. 225 grader i ca. 25 minutter.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 16:01   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Vi bruker 235 grader og 20 minutter.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 16:07   #10
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Ok, tusen takk

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 16:37   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Du kan etterheve pizzadeigen i ovnen på 35 grader (eller noe rundt der) en stund, da blir pizzadeigen ekstra luftig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 17:00   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Søk på yngvar skipperens pizza. Super god og sunn pizzadeig!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 22:55   #13
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizza med tykk bunn

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Søk på yngvar skipperens pizza. Super god og sunn pizzadeig!

Det får jeg prøve neste gang

Fikk til tykk bunn i dag ihvertfall (sunn utgikk i dag for gutta sin del, min pizza derimot var en helt annen sjanger og rimelig sunn)

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no