Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-16, 11:28   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Vetta søren om dette egentlig er en brannfakkel, tråden vil vise.

Selv mener jeg et rungende JA!, jeg synes det er fullstendig galskap både hvordan russen tillates å oppføre seg, hva slags låter de betaler for å få laget, sexhysteriet, dopbruken, fylla, voldtektsstatistikken, pengegalskapen, alt.

Ikke at jeg aner hvordan det egentlig kan "avvikles", kan VGS-ene gi mindre slack til russen? Bør politiet ha PÅTAGELIG større tilstedeværelse på treffene, (med påfølgende stor regning til arrangør), bør størrelsen på bussenes lydanlegg dB-reguleres?

Vad tycks?


(Og ja, vet at det er mengder med oppegående russ, men det er ikke deres feiring jeg sikter til. Det er de som synes det er gøy å brøle at de skal stappe kongler opp i skrittet på jenter, de som holder hele nabolag våkne med dunkedunkedunkedunkeoontzoontzoontzoontz og de som oppfører seg som bortskjemte, respektløse, ufordragelige beist, jeg tenker på.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:32   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Ja. Punktum.

Etter å ha hatt 3 stykker (nesten) trygt gjennom kan jeg ikke si annet enn at jeg håper russefeiring ikke eksisterer i dagens form når 2005-barnet skal til pers. Det har vært alkohol-styr, sex-styr, penge-styr og uheldige situasjoner - og dette har vært relativt oppegående unger som har klart seg bra. Jeg tør ikke tenke på de i gjengen med litt mindre kapasitet.

Hvorfor feirer man før eksamen? Er ikke det det enkleste å justere på? Det arbeidet begynte jo i fjor?

http://www.aftenposten.no/nyheter/Vi...n-8016603.html

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:35   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Ja. Russefeiringen i sin nåværende form er fullkomment idiotisk. Og den burde som minimum være flyttet til etter eksamen. Det burde nesten si seg selv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:37   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

I oldtiden da jeg var russ, la man før første gang deler av eksamen til etter 17 mai for å begrense feiringen. Siden har det utartet helt med at hele russetiden er før eksamen og slik at russen ble sinna på noen som foreslo å legge eksamen for 17. mai.

Jeg synes som deg, mave. Og 14-åringen min synes også som deg. Jeg synes det er horribelt at de russesangene blir aksepter som uskyldig moro og er helt over at neon kan synes det er greit. Jeg får litt sånn assosiasjoner til de dekadente festene i the great gatsby av den mest utagerende russefeiringen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:39   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Tror kanskje det som bør avskaffes er bortskjemte, respektløse, ufordragelige beist.

Problem solved.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:39   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Russefeiringa her har ikkje tatt av, synes eg. Den liknar i hovudsak den russefeiringa me hadde for :host: 20 år sidan. Men russefeiringa som media skildrar frå andre stader, kanskje i hovudsak i større byar, bør jekkast heftig ned. Eg er sjeleglad for at trenden med russebuss og hinsides pengeforbruk ikkje har nådd bygda. Om det er voldsomt sexpress eller ei her veit eg ingenting om.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:42   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Ja! Hele feiringen i dag består av sex, fyll, voldtekter, vold og respektløshet. Det sniker seg mer og mer ufordragelighet i de offisielle russeknutene og da jeg i fjor overhørte to barn snakke om at de gruet seg til russetiden fordi de var livredde for å bli kidnappet, ble jeg kvalm og sint.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:43   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Tror kanskje det som bør avskaffes er bortskjemte, respektløse, ufordragelige beist.

Problem solved.

Joa, jeg hadde stemt for det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:50   #9
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Tja. Jeg er usikker på hvor utbredt det negative er jeg. Jeg har tre tantebarn som er russ i år, så jeg har fulgt russefeiringen her ganske tett. Det har vært noe bråk på natten (vi har ikke merket noe der vi bor, men det har vært problemer andre steder), men ellers har det meste vært "innafor", synes jeg. De håpløse sangene, dopbruk, pengebruk osv. er ikke noe alle russ står for.

Jeg pratet med en av de lokale russepresidentene i går, og hun var temmelig oppgitt over pressens vinkling på det negative. På en fest natt til 17. der de fleste hadde hatt det gøy, tok journalisten som var der bilde av de to som kastet opp.

Russen brukte den lokale lekeplassen til et opplegg en ettermiddag denne uken, og det så temmelig søplete ut da de holdt på, men da de dro var det strøkent. Null søppel igjen. Og da hadde det vært flere hundre russ innom.

Ja, det er en del håpløse holdninger blant noen russ. Ikke så rart. Det finnes mange voksne med håpløse holdninger også. Dessverre. Pengebruk? Tja, igjen er de vel ikke noe annerledes enn de voksne. Voldtektene er også alvorlig, men er det flere tilfeller av voldtekt på russefester enn andre fester der det er mange ungdom til stede? Forferdelig er det, men løses det ved å avlyse russefeiringen liksom?

Jeg mener russen må holde seg innenfor norsk lov, både når det gjelder støy nattestid, dopbruk og annet, så kanskje ekstra ressurser til politiet er nødvendig. Det går sikkert også an å se på når det er mest gunstig å legge russetiden. Men utover det synes jeg russ kan få være russ.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:53   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Russefeiringa her har ikkje tatt av, synes eg. Den liknar i hovudsak den russefeiringa me hadde for :host: 20 år sidan. Men russefeiringa som media skildrar frå andre stader, kanskje i hovudsak i større byar, bør jekkast heftig ned. Eg er sjeleglad for at trenden med russebuss og hinsides pengeforbruk ikkje har nådd bygda. Om det er voldsomt sexpress eller ei her veit eg ingenting om.

Her er det heller ikke slik som i media. De har fortsatt den samme typen russebiler som i min ungdom, ikke noen russebusser rundt her. Måtte vel gått sammen halve avgangsklassen på VGS her for å ha nok folk til en hel buss. Men jeg har ikke venner med barn i den alderen ennå, så kan si lite om sexpress eller hvor mye penger de bruker. Vil tro at det begrenser seg siden det virker som at de samme russebilene blir solgt videre året etterpå og det begrenser seg til å klistre på navn og russebilnavn. Er ikke snakk om svindyre anlegg, grafittiartister eller egne russelåter her iallefall.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:54   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Jeg syns russetiden er noe ordentlig tull, og det har jeg egentlig syntes i mange år. Syns ikke det var spesielt stas å være russ selv heller, og det til tross for at jeg var glad i å feste.

Tre uker flatfyll som går på helsa løs rett før avgjørende eksamener er ren og skjær idioti.

Jeg er glad for at jeg fikk en helskinnet gjennom (i fjor) og har 5 år på å stålsette meg til neste runde. Og håpe at ting endrer seg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:55   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Voldtektene er også alvorlig, men er det flere tilfeller av voldtekt på russefester enn andre fester der det er mange ungdom til stede? Forferdelig er det, men løses det ved å avlyse russefeiringen liksom?

I følge Kripos-statistikk er det sjansen for å bli voldtatt påtagelig mye større i forbindelse med russefeiring enn ellers. :finnerikkelinken:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:58   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Jeg synes utviklingen i Oslo virker helt koko, og da prøver jeg å kontrollere for at jeg sikkert har blitt eldre og surere. Jeg blir ikke lei meg om russefeiringen er fjernet eller grundig forandret innen mine når den alderen, nei.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:59   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Her på sentrale Østlandet hvor vi har videregående skoler med avgangselever i fleng blir russen veldig synlig.
Det er heller ikke veldig mange steder de kan samles uten å være til sjenanse for andre (som gjerne skal opp på jobb eller skole dagen etter), så det er et problem.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 12:02   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Denne ble kåret til årets russelåt 2016 på russ.no


(Kilde: youtube.com)


Handler dog i det minste ikke om voldtekt. :silverlining:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 12:05   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Jeg syns russefeiringen i den formen den har her i Oslo helt klart bør avvikles. Og spikeren i kista for min del er de russesangene. De syns jeg er et symptom på en kultur fullstendig på avveie.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I følge Kripos-statistikk er det sjansen for å bli voldtatt påtagelig mye større i forbindelse med russefeiring enn ellers. :finnerikkelinken:

Og så vidt jeg husker (muligens fra samme artikkel) er at mange av voldtektene er overfallsvoldtekter, gjerne med flere, i motsetning til hva man har trodd tidligere, at det var nachspielvoldtekter utført av gjerningsmenn som kjenner offeret. Da jeg var russ var det også voldtekter, men den største forskjellen var at da var gjerningsmennene ofte ikke russ selv, men seksualforbrytere som "benyttet seg av sjansen" der det var mange fulle russejenter som kanskje gikk inn i skogen for å tisse. Det ble løst med større vakthold og fungerte bra en periode, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 12:08   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?



I min tid ble liksom årets låt den som lå på hit-listen i russetiden. Quincy Jones i min russetid. :knirk:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 12:09   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Tror kanskje det som bør avskaffes er bortskjemte, respektløse, ufordragelige beist.

Problem solved.

Bedre kan det ikke sies.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 12:09   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Jeg synes russebusser skal forbys. Jeg mener dette er roten til mye av problemene med russetiden i dag - støy, denne enorme klandannelsen som fritar enkeltpersoner for ansvaret for egen oppførsel, den økonomiske belastningen som skiller mye, tiden det absorberer - og ikke minst den latterlige miljøbelastningen ved å kjøre gamle dieselbusser døgnet rundt i tettbebygde strøk, til og med med egne aggregater til anlegget. Hvor er miljøpartiene her, egentlig?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 12:10   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Tenkte å dele en låt til med dere.


(Kilde: youtube.com)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no