Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kotyme i kassakø

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-20, 19:28   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Kotyme i kassakø

Jeg bruker alltid hurtig/ selvbetjeningskasser når jeg kan det. Men innimellom blir det jo stor handlekurv og jeg må i vanlig kø. Den siste tiden har det nesten uten unntak kommer folk bak meg med 3-4-5 varer. Slipper de foran innimellom, men så er det så ofte at jeg blir litt irritert når selvbetjeningskassene er ledige. Det er jo de kassene som er ment for sånn handling.

Så hva mener FP er kotyme her? Slippe folk forbi eller la dem vente når de er så dumme å ikke bruke de andre kassene? Ikke alle skal ha snus eller tobakk.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 19:30   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Hvis det er ledige selvbetjeningskasser så lar jeg de stå i kø. På den butikken jeg handler mest på finnes ikke det. Da pleier jeg å slippe de foran.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 19:30   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg slipper forbi hvis jeg har tid, ork til å stå i kø, lyst til å være grei eller det bare faller seg slik. Andre ganger holder jeg plassen min uten å bruke en kalori på å ha dårlig samvittighet for det.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 19:31   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Her har vi ikke selvbetjeningskasser, og jeg slipper bare forbi hvis jeg er både i godt humør og har god tid, eller hvis det er helt obvious at en annen har skikkelig dårlig tid og bare har en vare eller to. Ikke mer enn det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 19:49   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Det har jeg ikke tenkt så mye på. Jeg slipper andre forbi om jeg er observant nok til å få med meg at de har lite ting (jeg er ofte i min egen verden), og jeg orker å snakke med fremmede akkurat da (ikke alltid jeg er der).

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 19:54   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg går i selvbetjeningskasse uansett om jeg skal handle for 200 eller 2000, så jeg slipper forholde meg til problemstillingen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 19:56   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg tenker ikke på selvbetjeningskasse som «den kassen man går i hvis man har få varer». Jeg tenker på det som «den kassen man bruker hvis man ikke vil snakke med folk, og/eller har nok teknisk kompetanse til å betjene den.»

Jeg ville ikke drømt om å klandre for eksempel en eldre mann for å gå i vanlig kasse, selv om han bare skulle ha to liter melk og et brød.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 19:57   #8
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Slipper dem forbi om de ber om det. Om ikke så er det min plass .

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 19:59   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Er de selvbetjeningskassene ment for de som handler lite? Jeg vet at det er sånn på IKEA, men jeg har ikke tenkt at det er sånn på Meny.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 20:03   #10
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er de selvbetjeningskassene ment for de som handler lite? Jeg vet at det er sånn på IKEA, men jeg har ikke tenkt at det er sånn på Meny.

Nei. De er bare ment til selvbetjening. Jeg har ikke sett noen skilt med max antall varer i hvert fall. IKEA på Furuset har vel omtrent bare selvbetjeningskasser nå tror jeg. Det står en ansatt i hver «bås» med kasser for å kunne hjelpe til.

Jeg bruker selvbetjeningskassene på matbutikken selv om jeg har kurven full jeg. Jeg klarer fint å betjene den selv. Også varer som må veies.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 20:06   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Har sett max 15 varer i mange selvbetjeningskasser.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 20:08   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Poenget er vel at man ikke har noen moralsk «plikt» til å slippe dem forbi hvis det er andre ledige kasser - inkl selvbetjeningskasser. Og det mener jeg vel egentlig, selv om jeg ikke har tenkt på det før. Hvis de velger å ikke ta en ledig kasse, så har de per def valgt kø.

Selv kan jeg ikke fordra selvbetjeningskasse, og velger kø hvis jeg ikke har veldig lite og alt med strekkode.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 20:11   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg har ei venninne som ser ut som en ung, frisk jente og som har så sterk dysleksi at hun ikke kan bruke hurtigkassene med mindre alt hun skal handle har strekkode. Og hun unngår det uansett, for å slippe å bli stressa og ikke klare å lese beskjeder. Jeg kjenner også en hel haug med folk som pga. politiske holdninger ikke bruker hurtigkassene. Da jeg selv jobbet i en Meny-butikk hadde jeg flere kunder som jeg skjønte at ikke snakket med noen andre ansikt til ansikt enn meg, så de kom hver dag og kjøpte bittelitt. Én av dem sa det til og med en gang, at da fikk han i det minste et smil og anerkjennelse for sin eksistens en gang i løpet av dagen. Han var en ung og tilsynelatende helt normal fyr.

Folk kan ha veldig mange grunner til å ikke bruke hurtigkassene. Å slippe folk forbi er jo ikke noe du er forpliktet til, men om du vanligvis gjør det, men dropper det fordi du mener de burde bruke hurtigkassene, synes jeg du er litt teit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 20:18   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg slipper fram hvis det passer seg sånn. Jeg står sjelden i kø det hvor de har selvbetjente kasser, da bruker jeg dem. Hvis det sto en gammel dame bak meg med en melk og jeg hadde sett det da hadde jeg sluppet henne forbi. Ungdommer og voksne bør greie selvbetjent kasse og må nok vente da,

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 20:29   #15
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Tror det er vektbegrensning på den kontrollvekta man skal legge varene på. Derav få varer. Pluss at det er litt pes med mange varer.

Selv slipper jeg av og til forbi, men har droppet det i det siste. Fordi det har vært noen hver gang. Det er sikkert noen som har gode grunner, men jeg orker ikke gjette meg til alt. Og de får jo lov å bruke kassene, men de må stå bak meg.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 20:52   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg er med Input på denne. Du kan ikke bli sur på folk som ikke bruker selvbetjeningskassene bare fordi du har laget deg et eget regelsett for hvordan de skal brukes. Men selvsagt trenger du ikke slippe folk forbi deg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 20:57   #17
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg slipper frem alle som spør eller dersom jeg ser meg bak og oppdager at de har mye mindre varer enn meg. Det er ytterst, ytterst sjelden at jeg har det så travelt at jeg ikke kan slippe et par stk forbi. Og ikke vet jeg hvorfor de ikke bruker hurtigkasse, men de har sikkert sin gode grunn.
Jeg bruker hurtigkassa mer og mer, men innrømmer glatt at dersom jeg har mye veie,- og automatvarer tar jeg latmannsversjonen og går i god gammeldags kasse.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 20:59   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Tror det er vektbegrensning på den kontrollvekta man skal legge varene på. Derav få varer.

Dersom det er det må det jo opplyses om og det har jeg aldri sett noe sted. Vi handler kun i hurtigkasse, også når vi tar hele ukeshandelen eller helgehandel på vei til hytta. Det har gått helt fint hver gang, selv om det på hyttehandlingen er store mengder brus, godteri og mat nok til 5-10 personer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 21:08   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er med Input på denne. Du kan ikke bli sur på folk som ikke bruker selvbetjeningskassene bare fordi du har laget deg et eget regelsett for hvordan de skal brukes. Men selvsagt trenger du ikke slippe folk forbi deg.

Jeg blir irritert fordi jeg føler de står der og forventer noe.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 21:08   #20
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dersom det er det må det jo opplyses om og det har jeg aldri sett noe sted. Vi handler kun i hurtigkasse, også når vi tar hele ukeshandelen eller helgehandel på vei til hytta. Det har gått helt fint hver gang, selv om det på hyttehandlingen er store mengder brus, godteri og mat nok til 5-10 personer.

Ja, er ganske sikker på at det står Max 15 kg på Vekta på Meny.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no