Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre vs. venstre hjernehalvdel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 09:54   #21
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

For min del danset hun først mot klokken, så leste jeg teksten og da "fikk jeg henne til å snu", men jeg klarer ikke å "snu henne tilbake". Eller et lite øyeblikk her "hakket hun" før hun fortsatte med klokken.

Sånn var det her også

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:03   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg bruker nesten ikke venstre øyet mitt, og gikk på grunn av det til øyetrening. Mange av testene var slik som dette, få spiraler til å snurre utover og innover osv. Jeg tror ikke det har noe med hjernehalvdeler å gjøre men hvordan og hvor man fokuserer.

Jeg er enig i at det er tilfellet med spiraler. Men det er vel forårsaket av optiske illusjoner? Det finnes jo en rekke eksempler på bilder man kan se på forskjellige måter avhengige av fokus. I og med at dette er et eksempel på en figur som snurrer rundt sin egen akse så har jeg vanskelig for å tro at det er noe ved dette man har mulighet til å påvirke ved å "bytte" hjernehalvdel. Jeg tror derfor fortsatt at dette er programering.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:04   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Bare med klokka, samme hvor mye jeg prøvde å få henne til å snu. Høyre hjernehalvdel passer bra på meg, men det gjør jaggu venstre også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:11   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Sånn. Nå har Kaskis og jeg testet det ut. Vi har sett nøyaktig det samme, til og med at damen såvidt begynte å snurre mot klokken før hun så snurret med klokken. Man kan altså IKKE påvirke hvilken vei man ser henne snurre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:13   #25
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Sånn. Nå har Kaskis og jeg testet det ut. Vi har sett nøyaktig det samme, til og med at damen såvidt begynte å snurre mot klokken før hun så snurret med klokken. Man kan altså IKKE påvirke hvilken vei man ser henne snurre.

Jeg vil bekrefte dette. Vi så akkurat det samme.

  Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:19   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg tror derfor fortsatt at dette er programering.

Det var jeg heller ikke uenig i. Jeg bare påpekte at jeg ikke trodde det hadde noe med hjernehalvdeler å gjøre, hvis det var en optisk illusjon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:24   #27
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det var jeg heller ikke uenig i. Jeg bare påpekte at jeg ikke trodde det hadde noe med hjernehalvdeler å gjøre, hvis det var en optisk illusjon.

Ah. Jeg forstår. Som du kanskje skjønte av det tidligere innlegget mitt så trodde jeg heller ikke det hadde noe med en optisk illusjon å gjøre. Og det føler jeg at jeg også har fått bekreftet med min lille "test".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:24   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og det føler jeg at jeg også har fått bekreftet med min lille "test".

Det gjorde du!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:27   #29
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Jeg har vært inne på linken flere ganger og ser nøyaktig det samme hver eneste gang. Hvorfor ser andre annet enn meg om man ikke kan påvirke henne?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:30   #30
Nocturnal
Nybegynner
 
Nocturnal sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 28
Nocturnal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Jeg og mannen så på henne samtidig, og vi så ikke det samme. Han så at hun snurret mot klokken, og jeg så at hun snurret med klokken.

(Edit: Eeek! Jeg må skifte avatar.)

Nocturnal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:33   #31
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Samme som Senna her

Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:00   #32
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Med, mot, med, mot, med, mot..

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:03   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Jeg så på henne før jeg leste teksten, og hun går absolutt samme vei som klokka. Men jeg kjenner meg ikke helt igjen på de punktene, var overbevist om at jeg var en "venstre-hjernehalvdeler".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:46   #34
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har vært inne på linken flere ganger og ser nøyaktig det samme hver eneste gang. Hvorfor ser andre annet enn meg om man ikke kan påvirke henne?

Jeg ville tippe det er fordi siden legger igjen en cookie på maskinen din som forteller den hvordan figuren skal oppføre seg, uten at jeg har nok teknisk innsikt til å være sikker på at det er det som skjer.

Figuren oppførte seg annerledes på Kaskis' maskin enn den gjør på min.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:55   #35
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Da må det jo simpelthen gå an å slette kjeksene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:07   #36
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.474
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Dokka beveger seg med klokka, samme f. Og det stemmer overhodet ikke på hvordan hjernen min fungerer, i følge den listet skulle jeg vært stikk motsatt. Og jeg er ikke en "big picture"-person.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:12   #37
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Jeg får henne til å skifte retning om jeg ser på skjermen fra siden, sånn nesten død vinkel, helt til hun blir litt uklar. Da blir bevegelsene gradvis mer utydelige og hun skifter plutselig retning. Jeg tror så absolutt dette må ha noe med synet og øynene og gjøre. Jeg er forøvrig halvblind på venstre øyet og har ikke samsyn. Kan det ha noe saken å gjøre, tro?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:12   #38
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Beveger seg kun med klokka.
Får henne ikke til å snu uansett hvordan jeg fokuserer.
Snudde ikke etter jeg hadde lest teksten heller.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:24   #39
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg ser hun går samme vei som klokken. Altså med klokken. Ikke snudde hun på seg heller.

Samme her. Og det overasket meg litt å lese beskrivelsen av oss som da bruker høyre siden av hjernen mest.

Jeg stirret lenge, men kan ikke skjønne hvordan det skal være mulig å se henne danse motsatt vei?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:26   #40
Nocturnal
Nybegynner
 
Nocturnal sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 28
Nocturnal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg ville tippe det er fordi siden legger igjen en cookie på maskinen din som forteller den hvordan figuren skal oppføre seg, uten at jeg har nok teknisk innsikt til å være sikker på at det er det som skjer.

Figuren oppførte seg annerledes på Kaskis' maskin enn den gjør på min.

Men... hvordan kunne vi da sitte her, to personer, og se helt ulike ting fra den samme maskinen? Samtidig.

Nocturnal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no