Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre vs. venstre hjernehalvdel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 12:27   #41
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg får henne til å skifte retning om jeg ser på skjermen fra siden, sånn nesten død vinkel, helt til hun blir litt uklar. Da blir bevegelsene gradvis mer utydelige og hun skifter plutselig retning. Jeg tror så absolutt dette må ha noe med synet og øynene og gjøre. Jeg er forøvrig halvblind på venstre øyet og har ikke samsyn. Kan det ha noe saken å gjøre, tro?

Kanskje det! Jeg har også samsynsproblemer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:37   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg er forøvrig halvblind på venstre øyet og har ikke samsyn. Kan det ha noe saken å gjøre, tro?

Det er det samme med meg. Hvis dette ikke er programmert inn, kanskje det er en avansert form for optisk illusjon?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:39   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Jeg fikk henne til å snu! Jeg la nesen helt inntil skjermen på venstre side av henne og så ikke helt direkte på henne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:50   #44
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Ført med klokken så mot, ved å fokusere over henne fikk jeg snudd retningen, kontrollert flere ganger.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:52   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Med klokka, og ikke pokker om den snur.

Men jeg nekter å tro at det hjernehalvdelgreiene stemmer.

Jeg er så venstrehjernehalvdeldominert at jeg av og til lurer på om høyredelen kan være litt skadet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:02   #46
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Mot klokka hele tiden. Får henne ikke til å snu.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:10   #47
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Den snurrer begge veier avhengig av hva jeg ønsker å se.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:18   #48
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Kanskje det! Jeg har også samsynsproblemer.

Jeg har ikke samsyn på øynene, og har alltid problemer med slike tester. Husker dere de prikkebildene man skulle stirre på, så skulle det dannes et bilde (populært på nittitallet). Jeg så aldri en skjit.

Damen går konsekvent med klokka samme hva. Men det virker som hun stopper bittelitt opp sånn på toppen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:21   #49
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er så venstrehjernehalvdeldominert at jeg av og til lurer på om høyredelen kan være litt skadet.

Hvis din er litt skadet, så kan du bare tenke deg hvordan min er.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:24   #50
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Desto mer jeg konsentrerer meg for at damen skal gå mot klokka desto fortere danser hun med.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:41   #51
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Nocturnal, her.

Men... hvordan kunne vi da sitte her, to personer, og se helt ulike ting fra den samme maskinen? Samtidig.

Det var veldig merkelig. Spesielt siden Kaskis og jeg så akkurat det samme, til og med at hun så vidt begynte en vei, for så å snu. Kanskje vi har veldig like hjerner. Jeg får teste det igjen sammen med mannen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:49   #52
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Jeg gir meg. Det funker. Nå har jeg testet sammen med to andre kolleger og vi så helt forskjellige ting. Jeg skjønner at Kaskis og jeg nok tenker likt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:57   #53
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Jeg så bare noen pupper som snurret rundt - skal tro hva jeg tenker med?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:04   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg så bare noen pupper som snurret rundt - skal tro hva jeg tenker med?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:22   #55
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har ikke samsyn på øynene, og har alltid problemer med slike tester. Husker dere de prikkebildene man skulle stirre på, så skulle det dannes et bilde (populært på nittitallet). Jeg så aldri en skjit.

Damen går konsekvent med klokka samme hva. Men det virker som hun stopper bittelitt opp sånn på toppen.

Det jeg oppdaget (utrolig hvor opphengt man kan bli i sånne ting) var at hvis jeg så med ett øye av gangen kunne hun snu. Spesielt hvis jeg så bare med høyre øye, og jeg fokuserte intenst på føttene hennes og skyggen av føttene, da snudde hun. Men straks jeg beveget blikket oppover på henne så danset hun med klokka igjen. Med venstre øye krevde det litt mer innsats for å få henne til å danse mot klokka, men jeg grede det også da. Men med begge øynene er det teknisk umulig for meg å få henne til å danse mot klokka.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:44   #56
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Med litt trening får jeg nå damen til å danse både med og mot klokka, alt etter hva jeg vil. Hva sier vel ikke det om hjernen min? :ultrasmart:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:45   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Med litt trening får jeg nå damen til å danse både med og mot klokka, alt etter hva jeg vil. Hva sier vel ikke det om hjernen min? :ultrasmart:

Jeg er redd det sier mest om synet ditt, og lite om hjernen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:50   #58
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det jeg oppdaget (utrolig hvor opphengt man kan bli i sånne ting) var at hvis jeg så med ett øye av gangen kunne hun snu. Spesielt hvis jeg så bare med høyre øye, og jeg fokuserte intenst på føttene hennes og skyggen av føttene, da snudde hun.

Niks, funker ikke. :har en deadline som nærmer seg men bruker heller tid på dette:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:51   #59
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Nå har jeg hørt en teori om at rent faktisk så står bare figuren og vugger frem og tilbake, det er hjernen som oversetter synsinntrykket alt etter som hva den syns er mest logisk, og at det kommer an på hvilken hjernehalvdel som dominerer mens man ser på figuren. Interessant teori.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 15:01   #60
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er redd det sier mest om synet ditt, og lite om hjernen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no