Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Riktig bh-størrelse?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 06:10   #41
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, jeg har opplevd dette og det var fantastisk! Gikk fra 85 C/ 85 D til 65/70 FF.

Det snedige er at jeg fremdeles er 80-85 cm under bysten, men jeg må altså ha strammere bånd, og det skal alle ha, i følge BH-damen min. Cm-mål er ikke noe særlig å ta utg.pkt i. Dessuten vider det seg ut, og hvis BH'en skal holde en stund skal man ha litt å gå på. Den skal være såpass stram under bysten at BH'en henger bare der, ikke over skuldrene. Jeg har fått MYE mindre vondt i skuldrene og plages mindre av stive skuldre, stiv nakke og hodepine etter at jeg fikk riktig BH.

Den skal sitte skikkelig inntil mellom puppene (mange har mellomrom der) og det skal ikke tyte noe som helst over cup-kanten. Evt overskuddsfett fra under armene skal dyttes inn i cupen.

Grattis med ny BH, Line! Det er en flott opplevelse, man får nye pupper! Jeg tror mange kunne spart seg en runde under kniven ved å ta en tur til en ordentlig BH-dame!

Takk for det, Mim. Ja, jeg har fått helt nye pupper.

Gikk fra 80 B/C til 80 E

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 23:29   #42
kharadra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 286
kharadra er litt kul
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

....


Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 17:06.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 05:52   #43
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Det er da ikke sikkert at alle må opp 2 str....

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 07:15   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Alle må nok ikke opp 2 størrelser nei, det tror jeg ikke vil være lurt å satse på som en tommelfingerregel. Jeg ble også målt i undertøysbutikk for ikke lenge siden, og jeg har en størrelse som omtrent tilsvarer det reelle målet rundt. Gikk riktignok opp en cupstørrelse, ihvertfall i akkurat den bh-en jeg kjøpte. Skulle jeg trukket fra 10-15 cm på omkrets så hadde jeg følt meg kvalt (har prøvd), og jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være riktig? Det må da være noe i veien med bh-ene hvis de utvider seg mye? Jeg trodde man kunne kompensere for utvidelsen ved å kjøpe så den paset på ytterste hakk og senere gå inn til innerste. Har virkelig skrekken for å ha for stram bh, og for at den skal lage bulker der det ikke trenger å være noen. Jeg blir ikke fin i to størrelser mindre omkrets, og har heller ikke store nok pupper (foran eller under armene)til å fylle opp større cup enn det jeg har. Jeg har 80D (noen ganger C), og er ca. 79 cm i omkrets.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 07:52   #45
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Jeg har problemer med å finne riktig bh, skal absolutt investere i en sånn undertøy-ekspert.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:51   #46
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Her fant jeg en oppskrift som så grei ut.

http://www.85b.org/bra_calc.php

Hmmmm, den er IKKE grei på meg i alle fall! Fikk beskjed om at jeg skulle ha 75 B, og det skulle jammen tatt seg ut Det er jo brystholder, ikke brystvorteholder jeg trenger .

Konklusjonen må være at pupper ikke er like, og at målene alene ikke kan bestemme hva man bruker. Man må også se an fasongen, hvor de begynner og slutter osv.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:56   #47
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Alle må nok ikke opp 2 størrelser nei, det tror jeg ikke vil være lurt å satse på som en tommelfingerregel.

Jeg skjønner at det er lett å få det inntrykket, for omtrent alle som skriver i disse BH-trådene går jo opp to kopper. (Vi stakkarene som hører hjemme langt oppe i alfabetet, åpner sjelden munnen i den sammenhengen, men det er nok noen av oss også. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:57   #48
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Hmmmm, den er IKKE grei på meg i alle fall! Fikk beskjed om at jeg skulle ha 75 B, og det skulle jammen tatt seg ut Det er jo brystholder, ikke brystvorteholder jeg trenger .

...og med et par centimeters variasjon på de ulike målene havnet jeg på alt fra 70B til 70E. Det skulle virkelig tatt seg ut på min skrinne A-/B-cup.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:02   #49
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

...og med et par centimeters variasjon på de ulike målene havnet jeg på alt fra 70B til 70E. Det skulle virkelig tatt seg ut på min skrinne A-/B-cup.

Samme her. Synes jeg ser meg selv gå rundt med en 70E-BH, mannen min ville jo trodd det hadde rablet fullstendig for meg, at ammepuppene har gått meg til hodet.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:10   #50
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Samme her. Synes jeg ser meg selv gå rundt med en 70E-BH, mannen min ville jo trodd det hadde rablet fullstendig for meg, at ammepuppene har gått meg til hodet.

Ja, ikke sant? Med full spreng var jeg nok oppe i noe sånt, utrolig nok, men de tider er nå forbi.

Mannen har kjøpt undertøy til meg én gang; da kom han fra Paris med et lekkert sett i rød blonde. BH-en var imidlertid i en svimlende C-cup, og det skapte så store tumulter at han aldri har våget seg frampå igjen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:23   #51
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, ikke sant? Med full spreng var jeg nok oppe i noe sånt, utrolig nok, men de tider er nå forbi.

Mannen har kjøpt undertøy til meg én gang; da kom han fra Paris med et lekkert sett i rød blonde. BH-en var imidlertid i en svimlende C-cup, og det skapte så store tumulter at han aldri har våget seg frampå igjen.

He he, stakkars mann, han skjønte ikke hva han hadde gjort galt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 11:18   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, ikke sant? Med full spreng var jeg nok oppe i noe sånt, utrolig nok, men de tider er nå forbi.

Mannen har kjøpt undertøy til meg én gang; da kom han fra Paris med et lekkert sett i rød blonde. BH-en var imidlertid i en svimlende C-cup, og det skapte så store tumulter at han aldri har våget seg frampå igjen.




Kinkig situasjon, ja. alfaMannen trår sjelden ut på den farlige grunnen det er å kjøpe undertøy til sin slunkne viv.

Tviler litt på at jeg hadde gått opp to cuper, når jeg bare "samler sammen" puppen for den helt fin plass i en A-cup.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 13:01   #53
lmnop81
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6
lmnop81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

gikk i en undertøysbutikk for ca fire år siden og fikk grundig hjelp! Har hatt mye mindre problemer med trange og vonde bh'er etter at jeg fant riktig størrelse...

lmnop81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 12:19   #54
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Hm, tror jeg må ønske meg gavekort på undertøy, jeg !

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 12:49   #55
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ja, det lurer jeg på om dere bruker.

Jeg fant ikke den rette før i dag, og måtte opp to størrelser i cup. Himmelvid forskjell, altså!
Jeg trodde jeg brukte den rette, men når jeg nå har funnet ut at det var feil, har jeg vel aldri følt meg mer vel. Dessuten ble puppene finere også.

Hva med dere? Har dere fått en slik eurekaopplevelse?

Nå har jeg himlet med øynene over denne tråden helt siden oktober, men jaggu har ikke Line* rett. Jeg har nettopp kjøp meg ny BH og har gått opp 2 cup-størrelser. Jeg har aldri hatt så fine pupper før.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:23   #56
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?



Så bra, Liven! Moro når det man forteller om virkelig har noen hensikt!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:19   #57
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Mamma og jeg dro på shopping sammen til en undertøysbutikk i våres. Vi fikk utrolig god og proff hjelp på alle måter.
Mamma har mildt sakt ukurant størrelse med sine 70H pupper og må uansett i spesialbutikk, men her fikk hun skikkelig hjelp og de sydde tilogmed inn BHen for henne.
Jeg har kjøpt 80F på Lindex i alle år, men aldri vært helt fornøyd. Jeg endte opp med 75G og de sitter som støpt. Ønsker meg gavekort der til jul, så kan jeg kjøpe med dobbelt så mye på nyttårssalget.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 00:13   #58
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?



Jeg har også funnet ut at min størrelse ikke blir solgt ut med èn gang nå.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 15:46   #59
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Når jeg har drevet opplæring på personale som er begynt og er helt grønn( først tabell målebånd osv) så sa jeg som generell huskeregel start med en str ned i ryggen og en opp i cup. og prøv det er ofte man skal ned/opp både en og to og tre str.

Bh en skal være litt trang å ha på seg på ytterste hakket for de går ut og man jobber seg da innover til innerst etterhvert.Noen ganger er en forlenger til ryggen ikke dumt for det er mange som er smalere i front. prøve seg frem er bra en godt tilpasset bh fra lindeks kan være like bra som en til 800 spenn.

En annen ting er at forskjellige merker har litt forskjellig mål så prøveprøveprøve.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no