Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om å gi gaver videre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-07, 13:54   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Hva synes du om å gi gaver videre?

Nå i disse julegavetider, lurer jeg på hva dere synes om å gi gaver videre?

Kanskje du fikk noe i fjor du ikke kan bruke eller bytte, tingen er like fin:vurderer du å gi den videre?

Hva synes du om å få noe andre har fått før deg?

Jeg husker at mannen min og jeg fikk en schlemmertopf (form til å steke kylling i) til bryllupet vårt, og da vi åpnet lokket på den, lå et kort inni:
"Kjære Helge og Vivian på bryllupsdagen" (et vennepar)

Vi lo bare av det, og synes det var for pinlig å nevne det for dem etterpå....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:02   #2
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

En bør jo sørge for at det ikke er med kort osv da. Har noen historier der folk har fått tilbake det de selv har gitt.

Jeg synes vel ganske enkelt det er noe annet dersom det er noe som faller i smak og som de ønsker seg/ har bruk for.

Når det er sagt fikk Mazungen en jakke forleden, og hun har 2-3 stykker som ligner, så jeg vurderer å gi denne bort til jul heller enn å kjøpe noe annet og la denne bli ubrukt.

For mottaker er den jo like fin som noe jeg selv har kjøpt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:04   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Nei, jeg synes ikke man skal gi bort julegaver videre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:08   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Jeg kan godt gi bort noe jeg har fått i gave som jeg av ulike grunner ikke vil ha selv (feil størrelse, har en fra før etc.), men bare hvis det er noe jeg uansett kunne tenke meg å gi til den aktuelle mottageren. Synes ikke det er noen prinsipiell forskjell mellom ting jeg har fått og ting jeg har kjøpt, liksom.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:09   #5
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

NJeg husker at mannen min og jeg fikk en schlemmertopf (form til å steke kylling i) til bryllupet vårt, og da vi åpnet lokket på den, lå et kort inni:
"Kjære Helge og Vivian på bryllupsdagen" (et vennepar)

Vi lo bare av det, og synes det var for pinlig å nevne det for dem etterpå....

Uff da...

Jeg har aldri gitt noe videre, men om man får noe man ikke trenger, men som man likevel syns er fint, så kunne jeg nok gitt videre. Det å gi videre upraktiske/kjipe/stygge (osv.) gaver, det syns jeg ikke noe om.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:14   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Hvis jeg har fått noe jeg ikke trenger så kan jeg godt "re-gift'e" denne videre hvis jeg tror mottakeren vil ha den.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:17   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

URGH så utrolig pinlig for de som hadde gitt dere gavene. jeg hadde fortalt dem det og gnidd inn hvor harry jeg syns det var.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:18   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Gi det bort, ja. Gi det bort som gave, nei.

Det er sjelden jeg får gaver jeg absolutt ikke liker, så dette er ikke noe jeg trenger å ta stilling til ofte. Men jeg ville ikke gitt en gave jeg hadde fått videre som en gave til noen andre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:19   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

URGH så utrolig pinlig for de som hadde gitt dere gavene. jeg hadde fortalt dem det og gnidd inn hvor harry jeg syns det var.

Synes du det var harry å gi gaven videre, eller bare å ikke sjekke om det var et kort inni?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men jeg ville ikke gitt en gave jeg hadde fått videre som en gave til noen andre.

Hvorfor ikke? :nysgjerrig:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:23   #10
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Jeg ville aldri gitt bort noe som jeg selv ikke ville ha i bursdag/julegave. Men jeg kunne fint gitt det bort og sagt at det var noe jeg hadde fått men ikke trengte.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:29   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Hvis jeg får en bok jeg har fra før, og jeg vet at broren min ønsker seg den boken, så kan jeg ikke se noen grunn til at jeg ikke skal kunne gi ham den i bursdagsgave. Det er jo den samme boken, og den er jo min, så det kan ikke være noe "umoralsk" i å gi den bort? Burde jeg i stedet bytte den (for det er greit når man får ting man har fra før, ikke sant?), og kjøpe den på nytt for å gi den bort? Og hvis den ikke kan byttes, bør jeg føle meg forpliktet til å enten beholde den eller gi den til broren min en gang han ikke har bursdag?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:31   #12
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Jeg har aldri gitt bort noe, som jule/bursdag-gave, som jeg har fått selv. Men jeg har gitt bort ting som jeg ikke har hatt bruk for, til noen som har trengt det.

Men jeg har kjøpt jakke til eldste som var forliten, som jeg ga til noen i julegave. Da var jakken kun prøvd på av eldste og ikke brukt.

Men jeg har flere ganger lurt på å kjøpe på Ebay(brukt, men pent) og gi det i gaver til noen som ikke har så mye penger/klær. En får mer for pengene, til noen som trenger masse.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:32   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg ville aldri gitt bort noe som jeg selv ikke ville ha i bursdag/julegave. Men jeg kunne fint gitt det bort og sagt at det var noe jeg hadde fått men ikke trengte.

Jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg kan skjønne tanken om at man skal beholde ting man har fått i gave, fordi det er en personlig tanke bak som man skal verdsette eller noe slikt, men hvis man først synes det er greit å gi den bort i stedet for å beholde den, skjønner jeg ikke hvorfor det må være som "ekstragave" og ikke kan være en julegave. (Som giver ville jeg ikke synes det var så hyggelig at gaven jeg ga deg gikk rett videre til broren din uten at du fikk noen glede av den i det hele tatt. Gir du den bort til jul, kan du jo i det minste bruke pengene du sparer på noe til deg selv - det blir mer som å bytte den i butikken.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:37   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvorfor ikke? :nysgjerrig:

Det er en følelsesmessig greie. Jeg syns det er så utrolig hyggelig å få gaver, og liker tanken på at noen tenkte på meg da de kjøpte eller laget akkurat den tingen. Gaver som er til meg er ment å være til meg, og da syns jeg det blir feil å gi den videre. Jeg legger mye tid i gaver til andre og ville blitt litt skuffet om de ikke engang tok seg bryet med å bytte til noe de likte, men bare ga gaven videre. På samme måte syns jeg det er hyggeligst å finne på nye gaver når jeg skal gi bort noe, og ikke bare viderelevere noe jeg ikke er fornøyd med selv.

Hvis jeg får i gave noe jeg har fra før, så bytter jeg til noe annet.

Det er jo ikke ulovlig eller forferdelig umoralsk eller noe. Det er personlig føleri som ligger bak fra min side. En gave er personlig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:37   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Dulter på Skilpadda.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:38   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nei, jeg synes ikke man skal gi bort julegaver videre.

Hva skal man gjøre med gaver man ikke vil ha, og som noen andre kunne tenke seg, da? Hive det for så å gå å kjøpe det samme for å gi bort?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:40   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Kasia - det er jo ikke alt man få byttet, da. Veldig sjeldent det går an, faktisk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:40   #18
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Jeg er enig med Skilpadda.

Det er helt greit for meg at de som får gaver av meg gir dem videre dersom det passer best for dem. De vet jo at jeg har tenkt på dem da jeg kjøpte/lagde gaven.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:41   #19
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg kan skjønne tanken om at man skal beholde ting man har fått i gave, fordi det er en personlig tanke bak som man skal verdsette eller noe slikt, men hvis man først synes det er greit å gi den bort i stedet for å beholde den, skjønner jeg ikke hvorfor det må være som "ekstragave" og ikke kan være en julegave. (Som giver ville jeg ikke synes det var så hyggelig at gaven jeg ga deg gikk rett videre til broren din uten at du fikk noen glede av den i det hele tatt. Gir du den bort til jul, kan du jo i det minste bruke pengene du sparer på noe til deg selv - det blir mer som å bytte den i butikken.)

Hvorfor vet jeg ikke. Det føles bare veldig feil og gi bort en gave som jeg fikk i gave og ikke selv ville ha. Men hvis jeg bare gir den bort og opplyser om at jeg ikke ville ha den, ja da følels det bedre. Ikke noe god logikk egentlig.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 14:43   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg legger mye tid i gaver til andre og ville blitt litt skuffet om de ikke engang tok seg bryet med å bytte til noe de likte, men bare ga gaven videre. På samme måte syns jeg det er hyggeligst å finne på nye gaver når jeg skal gi bort noe, og ikke bare viderelevere noe jeg ikke er fornøyd med selv.

Det skjønner jeg. Men siden du sa at du kunne "gi det bort", men ikke "gi det bort som gave", lurte jeg på hvorfor du synes det første er bedre enn det andre.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis jeg får i gave noe jeg har fra før, så bytter jeg til noe annet.

Men det kan man jo ikke alltid, så det jeg tenkte på, var at dersom man gir tingen (f.eks. en bok uten byttelapp eller en film kjøpt i utlandet) til noen andre, så får man i det minste noen glede ut av det, i motsetning til at den skal stå og støver ned i hyllen sammen med dubletten.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er jo ikke ulovlig eller forferdelig umoralsk eller noe. Det er personlig føleri som ligger bak fra min side. En gave er personlig.

Ja, jeg skjønner det - og jeg mener heller ikke å virke kritisk eller kranglete, jeg er bare nysgjerrig på hvordan du tenker og hvorfor. (Det varierer jo også mye hvor personlig (og personlig uttenkt) en gave er.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no