Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan ferierer dere?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-15, 23:20   #61
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Som oftest i telt på fjellet eller i skogen. Har hatt 2-3 netter på hotell de siste somrene også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 23:25   #62
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi bor stort sett på hotell.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 23:26   #63
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

I år; telt. Men akkurat nå er jeg på hotell.
Resten av ferien blir telt, svigerhus og familiehytter.
Lavbudsjettferie var planen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 23:49   #64
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi har reist sydover de siste 4 årene. Bestilt leilighet og fly.
I år er vi på bilferie. Berlin og Nord-Tyskland, siste uka skal vi være i Ebeltoft. Hotell og leilighet. I Ebeltoft skal vi bo på Dayz Resort, det er dyreste overnatting.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 15-07-15 kl 08:58.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 23:51   #65
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

I år var vi ti dager i lånt leilighet i Spania, pluss noen dager på hytta til foreldrene mine, og noen dager hjemme hos foreldrene mine.

Jeg er alene med barna, og ferierer sjelden alene med bare dem. I Spania var vi med foreldrene mine og en bror. I fjor var vi på storfamilieferie. I 2009 var bestemor og hennes søster med alle deres etterkommere (rundt 40 stk) på ferie sammen. Så svaret for oss blir vel at vi gjør litt forskjellig, men at vi ofte er sammen med familie.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 00:16   #66
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Telt i Danmark. Gjerne tre uker i strekk. Flytter på oss etter været og blir sjelden mer enn fire netter samme sted.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 00:36   #67
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi bor som regel på hotell eller i leilighet/hytte. I år blir det 4 netter på hotell og en uke i leid rorbu og deretter på besøk på hytte noen dager.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 07:31   #68
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Så artig å se hvilke overnattingstyper som finnes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 08:43   #69
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Alt unntatt telt. Jeg hater telt. Unngår camping også. Jeg kan takle én natt i campinghytte om vi MÅ, men that's it. Vi liker å bo på hotell, og foretrekker det om vi har råd. Men vi har også leid feriehus og cottages (i Irland og England). Vi drar ikke på aktivitetsferier eller charter, men ellers varierer vi mellom å være lenge på én plass og å reise rundt. I flere år har vi lånt hytta til ei venninne i deler av ferien, men det føler vi oss ferdig med. Har ikke hytte selv, og har heller ingen i familien som har feriehus e.l. vi kan reise til.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 10:08   #70
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.357
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi leier leilighet i varmen, 3 uker. Bor også endel på hotell, men da stort sett kortere opphold. Og så bor vi hos svigerfamilie når vi er på de kanter de bor.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 11:22   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

De to siste årene har det vært kun egen og andres hytte. Før det har vi stort sett reist fra sted til sted og bodd på små hoteller, forhåndsbookede leiligheter, privathus, casa particulares, husbåter, bungalower - og ved ett famøst tilfelle også charterhotell.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 11:56   #72
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Avhenger av hvor vi skal på ferie. Utlandet er det enten hotell eller leid leilighet/hus/hytte. Her i Norge er vi stort sett på hytte (egen eller leid), hotell eller camplet.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 13:01   #73
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Nå som jeg leser hva dere har skrevet ser jeg at det er en ferietype vi aldri har prøvd og det er overnatting eller husbytting mellom venner. Vi har leid hus sammen med en vennefamilie (fantastiske ferier! Det er så flotte folk! Men ferieformen i seg selv er også topp)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 13:08   #74
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi unngår å dra på ferie med andre så langt vi kan. Vi trives rett og slett ikke med det. I påsken var vi med den ene broren til mannen på hytta deres, det var veldig ok. I fjor sommer var vi en av ukene i Italia sammen med min bror og familien hans. Veldig ok vår barna våre, vi ble mest slitne av det. Vi er ikke noe glad i å måtte forholde oss til andre når vi er på ferie.

Denne sommeren har vi hatt ferie på sparebluss, med en uke på en seter uten strøm og vann og alt. Der har vi vært to ganger før også. Så er det en uke i en leilighet jeg har fått leid gjennom jobben min billig. Jeg er dog ikke med i år, for jeg er på lærerkurs i CERN i tre uker. Setra ble bestilt før jeg visste om dette, og leiligheten på fjellet fikk vi utdelt den siste uka jeg er i Sveits. Så da ble det sånn denne gangen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 15:23   #75
Ninnipling
Nybegynner
 
Ninnipling sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 17
Ninnipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

I år blir det bilferie i Norge. Vi tar med telt, men planlegger å leie hytte/hotellrom litt innimellom. (Vi tar det litt på sparket etter hvert som vi kjører.)

På utenlandsferie (I Italia, hovedsaklig. ) finner vi et rimelig, ålreit hotell eller evnt. B&B. Hadde stort hell med sistnevnte i Pisa for noen år siden.

Ninnipling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 15:43   #76
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi reiser som regel på charterferie i to veker i Hellas eller på Kypros. Akkurat no er vi på Rhodos og har det heilt topp!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 16:56   #77
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Stort sett ganske konsekvent i svigermor sitt hus, ja.

I fjor var vi i dyreparken, bodde et par netter i kardemommeby, det er vel eneste ferie som ikke har vært hos mine foreldre eller hans mor siden vi var på bryllupsreise.

Jeg har stadig en drøm om å komme oss BORT på ferie en gang i fremtiden....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 20:47   #78
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi trives best på ferie alene (eller med min familie ), men har prioritert mannes familie som bor i utlandet i flere år. De er lite flinke på å tilpasse seg oss, og vi må tilpasse oss. I år har vi bare feriert alene og vi har bodd på hotell og noen netter hos venner, helt fantastisk!

Fra neste år av blir det nok ferieleilighet eller hus med mulighet til å lage mat selv, tror det blir mest praktisk med to barn. Ferierer også i båten, men det er kun 2-3 netter før det blir litt trangt.

Jeg er ikke campingmenneske, ei heller liker jeg primitive hytter - så det utgår. Ingen ferie uten (inne)do og dusj.

Serena er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no