Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Regler for trampolinebruk

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-17, 22:13   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

Ny trampis, ingen regler annet enn "bruk hodet litt da folkens".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 22:46   #22
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

Lille My: Det var slik eg fann nokre jenter hoppande på trampolina her ein gong og.

Her står trampolina ganske nærme mitt stovevindu, så eg forbeholder meg retten til å sende andre unger vekk, når eg faktisk har barnefri.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 23:09   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

Ingen barn som ikke er sammen med egne barn (unntak, type nabobarn på 1 og 3 år sammen med egen far).
Sko av, glidelås igjen.

Jeg ønsker ikke ta ansvar for at andres barn hopper på trampolina uten at mine er der. Jeg føler jeg må ha oppsyn med dem som hopper til en viss grad og at vi har ansvar hvis det skjer skader.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 23:16   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ingen barn som ikke er sammen med egne barn (unntak, type nabobarn på 1 og 3 år sammen med egen far).
Sko av, glidelås igjen.

Jeg ønsker ikke ta ansvar for at andres barn hopper på trampolina uten at mine er der. Jeg føler jeg må ha oppsyn med dem som hopper til en viss grad og at vi har ansvar hvis det skjer skader.

Her hoppes det på eget ansvar. Det er foreldrene til ungene også klar over.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 23:23   #25
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

Vi har ingen uttalte regler, egentlig. Det står trampoliner i 90% av hagene her, så kidsa er godt oppdratt på trampolinekotyme.

Vi har ikke "fri hopping", skal man hoppe her, må det være sammen med noen av kidsa våre. Det er normen, virker det som. (Ikke for det, det hadde vært helt greit om noen av vennene stakk innom og hoppet litt på egen hånd. Men unger som ikke har relasjoner til våre gidder jeg faktisk ikke ha hengende i hagen.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 23:43   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

Vi har trampoline. Naboens gikk dukken i fjor høst og selv om han sier "så jeg må kjøpe ny" sånn i sosiale sammenhenger så gikk nå sommeren uten at det skjedde. Og det er helt greit det, og nabojenta kan hoppe på vår, og hopper stort sett bare sammen med vår datter uansett.

Så regelene går på sko av, lukket nett, og denslags.

Dog, jeg satte ned foten når nabojenta ikke ville at min jente skulle blande seg "for det er mitt besøk" (av en felles klassevenninne av dem) Nei, da var jeg enig med min datter, de var nå faktisk i vår hage så da er det rimelig at hun også fikk være med i leken...

Men noe renn opplever vi ikke, dog muligens fordi vi bor i enden av en blindvei og det ikke er så mange unger, og relativt mange har trapoline egentlig. Så rennet er mest av de som altså er sammen med våre da. Det kan godt være mange oppå der, men det er greit. Og ja, de er gode på å lage regler om tur for å hoppe når de er mange

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 22:35   #27
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

Hvorfor ikke sko, egentlig? Er det av hensyn til andre hoppere, eller er det av hensyn til trampolinen?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 23:01   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

I nabolagets trampoliner er det bare barn som hopper sammen med de som bor der. For meg er det helt utenkelig at mine skal gå inn i andres hage og hoppe uten å spørre og uten å være sammen med de som bor der.

Enig. Har ikke hørt om noe sånt i vårt nabolag. Alltid bare om man er gjest i huset. Ville syns det var megarart om barn lekte i vår hage uten å være sammen med mine barn, og jeg hadde sendt dem avgårde.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 23:02   #29
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvorfor ikke sko, egentlig? Er det av hensyn til andre hoppere, eller er det av hensyn til trampolinen?

Begge deler, ville jeg tro. Mange skader oppstår ved kollisjoner mellom hoppere. Det øker antakelig også sannsynligheten for vridninger.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 23:06   #30
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

På trampolinen her er det regel på at ikke for mange får være på samtidig. I dag var de fem, og det var egentlig for mange (jeg pleier å si tre) men de oppførte seg bra, så da gikk det greit.
Ellers er det av med skoene, nettet igjen og ingen hopping i regnvær (for den blir som en skøytebane).
At unger skulle hoppe her uten at de var med våre unger, ser jeg på som helt utenkelig. Jeg vil ikke har skrik og skrål rett utfor stuevinduet i tide og utide, men dessuten har vi en hage som er vanskelig å nå uten å gå gjennom huset egentlig.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 23:08   #31
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regler for trampolinebruk

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvorfor ikke sko, egentlig? Er det av hensyn til andre hoppere, eller er det av hensyn til trampolinen?

Begge deler.

Å hoppe på en hånd med bare bein/strømpekledt for er vondt nok, å hoppe på en hånd med harde sko er grusomt vondt. (Tenkt eksempel)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no