Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan ferierer dere?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-15, 15:47   #41
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi ferierer i barndomshjemmet til min farmor. Et idyllisk hus fra 1900 plassert på et nydelig sted. Fram til for 5 år siden var det utedo, men nå har vi jaggu do inne, ordentlig dusj og til mammas begeistring også vaskemaskin.
Bil er et must og dermed ferierer vi samtidig som mamma og pappa. De kjører nemlig opp, mens vi tar fly og båt. De er der mye lenger enn oss da.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 16:20   #42
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Hotell eller leilighet/feriehus.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 16:26   #43
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi reiser også alltid til utlandet i sommerferien (kan godt ta noen småturer innelands, men hovedturen går til varmere strøk). Vi bor da enten i leiligheten vår i Spania, i leid leilighet/hus eller på hotell. Jo eldre jeg blir, jo mer setter jeg pris på en forholdsvis høy standard på hotellene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 16:44   #44
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Etter at vi fikk ungene har vi ikke vært på utenlandsreise som familie. (Men før det reiste vi jevnlig til USA og da bodde vi hos min bror.)
Når vi har reist med ungene har det vært på hytta til våre venner og i leid/lånt leilighet eller hus. I år blir det først et par netter hos slektninger på Notodden, så en uke i leid hus i Mandal og så en natt eller to på vandrerhjem i Sverige og til slutt en natt eller to på hytta til vennene våre.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 17:03   #45
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

7 uker i strekk på campingplass, helt fantastisk. :lærerferie: ungene elsker det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 17:13   #46
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

For det meste hotell eller hos mor og far eller annen slektning.
Alltid hotell på utenlandsferie.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 17:48   #47
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

I år har vi Vært på hytta og hjemme, flyttet og nok å gjøre. Ikveld kommer svigers og blir noen dager.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 17:56   #48
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

I Kroatia budde me på hotell ei veke.

No skal eg og kenta på stevne, det vert tre netter på folkehøgskole.

Seinare skal me til Vestlandet, då vert det tre netter hjå venner, to netter hjå tante og fire netter hjå andre venner.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 18:12   #49
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

På leilighetshotell i Hellas.

På ulike hoteller i Norge, gjerne historiske.

I år; fått valp, ingen ferie. Men kos da.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 18:24   #50
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi har veldig varierende standard på feriene våre. Fra telt på fjellet, til flerestjerners hotell/charter.

I år er det svigermors sjøhytte og muligens svigerfars fjellhytte. Begge enkel standard, og med svigerforeldre inkludert.

Fjelltur med telt har vi gjort flere ganger. Mannen elsker det, - jeg sover ikke så godt... Jeg kunne tenke meg campingferie han har fobi mot campingplasser...

Vi pleier å leie leilighet i Danmark, i fjor ble det Spania. Da leier vi sammen med vennefamilier eller besteforeldre. Men vi leier hus med litt høy standard, siden vi er blitt litt sære på våre "voksne dager" (dvs 40-ish), og ønsker litt "luksus" når vi reiser ut av landet. Før leide vi enklere hytter/vandrehjem. I år har vi ikke råd og blir i Norge.

Vi tok hurtigruta for noen år siden. DA følte jeg med nær pensjonsalder ja... Eller, jeg følte meg igrunn VELDIG ung, for alle andre var pensjonister.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 18:40   #51
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Resorthotell, leilighetshotell, leilighet/hus i utlandet, hytta ved sjøen og som regel familierom på hotell her i Norge. I år leide vi hus i Spania gjennom boligbyggelaget (perfekt) og var 1 uke på resorthotell i Andalucia etterpå. Vi hadde 2 doble rom (familierom hadde blitt for tett og varmt), og det kostet en liten formue. Var bare spanjoler der, og fryktelig bråkete - og heller ikke den standarden jeg forventet. Jeg går overhode ikke for billigste alternativ når jeg bestiller overnatting, og mannen min mobber meg litt for behovet for å oppgradere til "ekstra myke håndklær"

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 18:49   #52
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

De siste årene har vi brukt Airbnb, vært hos venner og lånt hus av venner. Har ikke blitt då mye telt som jeg skulle ønske. Vi liker ikke så godt å ligge på hotell, annet enn hvis vi bare er vi voksne (og det skjer i realiteten alt for sjeldent).

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 19:00   #53
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vært en tur i kristiansand da ble det hotell, skal tilbake til kristiansand da skal vi sove hos noen venner der nede. Vi skal på hytta i kragerø før det så blir noen overnattinger der, hytta eies av besteforeldre på fars side. Så skal vi 2 netter på hotell i gøteborg. I fjor leide vi hytte i danmark i 14 dager det fristet ikke i år selv om vi hadde det topp i fjor men litt lei dem 3 siste dagene.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 19:15   #54
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi pleier å bo på hotell. Gjerne små men fine hotell med god frokost. Når vi bare er tre så syns jeg noe av feriefølelsen er å slippe å drive noe husholdning i det hele tatt. Da vi var på ferie med stor familie og flere tenåringer og kjærester så leide vi hus og lagde endel mat selv. Hyggelig det også. Vi er også litt på hytta til søsteren min, men ikke så lenge om gangen. Vi har ikke annen familie det er aktuelt å feriere hos.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 22:12   #55
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Kreta :hotell.
Finnmark :tante sitt hus
Sandefjord: hos gudfaren til snoppy.
Men skal vi nedover flere ganger over lengretid å han ikkeihar flyttet og kjøpt noe eget , blir det leid feriehus /hytte eller at jeg har kjøpt campingvogn
Sverige i nord :campinghytter eller leieleilighet

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 22:18   #56
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

I flere år har vi feriert slik i sommerferien:

1 uke hytteferie på sørlandet
1 uke camping
2 uker på resort i sydligere strøk

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 22:41   #57
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Vi er aldri hos familie. Familien vår bor max 30 min unna med bil. Det er jeg glad for, jeg hadde rett og slett dødd litt hvis jeg måtte være hos mamma og pappa i flere dager.

Vi har egentlig ikke så mye av Norgesferier, da er det i så fall å leie noe. Mamma og pappa har campingvogn vi kan låne, men mannen er ikke så klar.

Ellers drar vi som regel til utlandet på ferie. Da helst i en leilighet eller et hus. Hotell orker jeg ikke med unger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 22:42   #58
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

Hos mine foreldre i Norge.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 23:04   #59
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

I leid bolig eller på hotell. Det avhenger av lengden på oppholdet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 23:05   #60
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ferierer dere?

I år har vi vært på småbruket og så låner vi huset til noen venner i Bærum nå. De er bortreist.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no