Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tørketrommel - do or die?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-17, 00:46   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Spørsmål

Tørketrommel - do or die?

Hvis man har en Miele tørketrommel som er eldre enn 10 år, og den ikke varmer så tøyet ikke tørker - ringer man reparatør eller kjøper man ny maskin?

Har åpnet og renset/ tømt lofiltre, vannbeholder osv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 00:53   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Vi hadde så mange reparasjoner på vår Miele trommel at jeg hadde definitivt ikke ringt reparatør når den er så gammel. Mitt inntrykk er at de ikke levner over 10 år gamle maskiner mye håp når de først streiker. Det er ingen garantier. Når det er sagt så er jeg jo veldig positiv til reparasjoner, og man burde kunne benytte seg mer av det. Det er bare så synd at det koster så mye å bare få reparatøren hjem til seg, og i tillegg kommer dyre deler og selve arbeidet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:10   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

I dette tilfelle kjøpt ny.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:29   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Jeg tenker at det er på tide å bytte ut. Ti år er lenge i hvitevaresammenheng.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:46   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Jeg ville tatt en telefon til kundeservice og hørt. Vaskemaskina vår streiket nå i vår, annet merke riktignok men da viste det seg at det var en kjent svakhet og de sendte reperatør gratis og byttet flere deler.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:14   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

En kollega av meg fortalte at han tenkte å reparere tørketrommelen, men da han åpnet bakplata og så hvor mye støv og lo som hadde samlet seg inni kriker og kroker så tenkte han mer på brannfare enn noe annet, og kjøpte heller ny.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:29   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Takk for innspill! Greit å høre med FP-panelet, Miele-maskiner blir jo hausset opp så veldig ifht levetid og kvalitet.

Da får vi kaste oss over forbrukertestene. Takk igjen!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:29   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.918
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Det vil samle seg like mye støv og drit i en ny tørketrommel. Man må rense alle sånne typer maskiner av og til, minst en gang i året. Man kjøper ikke ny i steden for å ta fra støvsuger'n og en vaskeklut. Nå blei jeg skikkelig wtf???

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:04   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det vil samle seg like mye støv og drit i en ny tørketrommel. Man må rense alle sånne typer maskiner av og til, minst en gang i året. Man kjøper ikke ny i steden for å ta fra støvsuger'n og en vaskeklut. Nå blei jeg skikkelig wtf???

Jeg har renset alt. Men uten å åpne inn til selve maskina, da. Renset bak de lokkene og boksene det er meningen at forbruker skal kunne rense. Har bestilt ny Bosch. Best i test, og den skal som bonus også være selvrensende ved at vannet går gjennom noe filtergreier. Vi får nå se på om det har noe for seg, men den virker grei ellers ifht støy og fart.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 16:53   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Min 12-14 år gamle Miele streiket i vinter. Jeg endte opp med å kjøpe ny og gikk for AEG var det vel. Regnet med det ville koste noen tusen å reparere den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 17:03   #11
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Vi reparerer. Men da oppvaskmaskinen vår var 17 år ville ikke reparatørene skru på den. Angrer på at vi ikke pushet mer.
Vår 8 år gamle (nye) komfyr er inne til reparasjon nå. Kommer på +- 4000kr. Ny koster for vekk 14000kr.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 23:21   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.918
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Kjøleskap: Gram fra 1992, innmaten slarker litt, men resten funker bra.
Komfyr: Husqarna fra 1993, den har vi hatt noen små reperasjoner på, men det har Helten gjort (bryter, et varmeelement, kjølevifte og pærer på bryterne).
Oppvaskmaskin: Husqarna fra 1999. Vannpumpe, åpningshåndtak og dørstrammere er skiftet av helten.
Vaskemaskin: Zanussi fra 2013, ingen feil ennå.

Klart jeg prediker "reparer" når Helten gjør det til prisen av deler og noen kyss.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 23:29   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det vil samle seg like mye støv og drit i en ny tørketrommel. Man må rense alle sånne typer maskiner av og til, minst en gang i året. Man kjøper ikke ny i steden for å ta fra støvsuger'n og en vaskeklut. Nå blei jeg skikkelig wtf???

Mitt eksempel gjaldt en ti år gammel tørketrommel. Selv om man renser filter og der man som vanlig forbruker kommer til, så legger det seg støv og lo rundtomkring overalt, ifølge min meget handy kollega.

Charlie, jeg har også kjøpt Bosch og er fornøyd med den. Ikke selvrensende, såvidt jeg kan se.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 10:15   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vår 8 år gamle (nye) komfyr er inne til reparasjon nå. Kommer på +- 4000kr. Ny koster for vekk 14000kr.

Best i test-komfyren koster 5000 på Skousen. Men det er fint om man kan få reparert, absolutt. Komfyr er nok mere trygt å reparere, "slite"-maskiner som vaske- og oppvaskmaskin (og antakelig tørketrommel) innbiller jeg meg at det kan være mindre lønnsomt å reparere.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 14:56   #15
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.918
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mitt eksempel gjaldt en ti år gammel tørketrommel. Selv om man renser filter og der man som vanlig forbruker kommer til, så legger det seg støv og lo rundtomkring overalt, ifølge min meget handy kollega.

Charlie, jeg har også kjøpt Bosch og er fornøyd med den. Ikke selvrensende, såvidt jeg kan se.

Jeg tror ikke Helten er en vanlig forbruker egentlig, så glem alt jeg sa tidligere. Når man må dra inn folk til å gjøre det han fikser selv på no time, det blir fort dyrt. I tillegg kjenner han noen deleleverandører og får kjøpt effektivt gjennom deres reperatører. Som synes det er helt greit å slippe å reparere våre ting også. "Det er så mange som ikke kan bruke en skrutrekker og en tang og ikke nok reperatører" var det en som da steikovnen røyk sist, få timer før gjester til førjulselskapet sto på døra. Han reperatøren tar feil om det med å kunne bruke skrutrekker og tang, det er det å åpne maskiner og finne feil og fikse dem ikke alle skal kunne.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 17:39   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tørketrommel - do or die?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg har renset alt. Men uten å åpne inn til selve maskina, da. Renset bak de lokkene og boksene det er meningen at forbruker skal kunne rense. Har bestilt ny Bosch. Best i test, og den skal som bonus også være selvrensende ved at vannet går gjennom noe filtergreier. Vi får nå se på om det har noe for seg, men den virker grei ellers ifht støy og fart.

Vi kjøpte den tørketrommelen nå i sommer, og er godt fornøyde så langt, men må nok lære litt mer om de ulike programmene. Den gamle UPO-trommelen takket for seg da lagrene begynte å lekke olje, og ødela klærne.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no