Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-20, 13:16   #241
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Foreldrene mine reiste opp på hytta da de ble satt i karantene. Det var før så mange reiste på hyttene sine. De overholder karantenen strengt, går skiturer uten nærkontakt med andre osv.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg også på hytta, dro opp før SMS fra kommunen kom om å holde seg hjemme. Men jeg har ingen planer om verken skitur eller mathandling, jeg skal holde meg inne på hytta, til nød en tur ut og gå på skogsveien og holde god avstand om jeg mot formodning skulle møte noen.

Utfordringen er jo at distriktene ikke har helsespørsmål til å takle alle som har dratt på hytta i karantene. Om de blir sjuke. Eller trenger helsehjelp av andre årsaker.
Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan synes det er greit å flytte den belastningen over på kommuner som overhode ikke har kapasitet til å ta imot.
For det er ikke en eller to eller tre. Det er mange, mange tusen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 14-03-20, 13:51   #242
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

For Adriennes del var det vel slik at mannen kunne komme og hente henne hvis det var noe.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 14-03-20, 14:00   #243
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Før torsdag var det ingen føringer. Mine foreldre hadde ikke reist opp sånn det er nå. Men de bør jo heller ikke flytte mer på seg før de er ute av karantene. Akkurat som at du og jeg ikke var i karantene før torsdag, men respekterer innstrammingene og forholder oss til nye føringer. Foreldrene mine er langt i fra idioter og har lang erfaring fra jobbing i områder med store sykdomsutbrudd og katastrofer. Men om de hadde reist opp torsdag kveld hadde de vært idioter.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 14-03-20, 14:37   #244
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av My, her.

For Adriennes del var det vel slik at mannen kunne komme og hente henne hvis det var noe.

Blir jeg dårligere kommer mannen og henter meg, ja. Hvis vi ikke hadde hatt den muligheten hadde jeg ikke dratt. Hvis mannen blir dårlig og jeg blir dårlig har vi flere andre i nærhet som har sagt seg villig til å dra opp hit. Jeg hadde heller ikke dratt om jeg ikke merket klar forbedring i formen.

Så nei, alle er ikke idioter bare fordi de drar på hytta. Noen av oss har faktisk tenkt igjennom de fleste eventualiteter. Jeg er jo i karantene fordi jeg har vært syk, ikke fordi jeg har vært i kontakt med syke og dermed kan komme til å bli syk.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 14-03-20, 15:39   #245
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Kan vi ikke bare konkludere med at folk er teite?

Jo!!! De forstår ikke alvoret.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 14-03-20, 16:47   #246
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Gallesteindritt. Kjenner det murrer og bygger seg opp mot anfall nå.

Er satt opp til operasjon, men er innforstått med at det neppe er jeg som blir prioritert i systemet akkurat nå. Får kose meg med en romperakett i ny og ne så lenge som jeg må.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 14-03-20, 16:59   #247
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg irriterer meg over idiotiske kommentarer på Facebook fra pårørende som blir bedt om å hjelpe til med sine eldre. Hjemmesykepleien kutter ut alt annet enn livsnødvendig hjelp. Hjelp til en dusj er ikke livsnødvendig. Familiene til alle pasienter er bedt om bidra. For at vi skal unngå å dra smitte inn til pasienter, fordi vi har ansatte i karantene og isolat. Så sitter man på Facebook og sutrer om det. Ikke kan jeg svare heller. :sitter på hendene: Hjemmesykepleien gir kun livsnødvendig helsehjelp i denne situasjonen.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå  
Gammel 14-03-20, 19:43   #248
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Utfordringen er jo at distriktene ikke har helsespørsmål til å takle alle som har dratt på hytta i karantene. Om de blir sjuke. Eller trenger helsehjelp av andre årsaker.
Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan synes det er greit å flytte den belastningen over på kommuner som overhode ikke har kapasitet til å ta imot.
For det er ikke en eller to eller tre. Det er mange, mange tusen.

Det er 10000 ekstra i Sigdal nå, og 30000 ekstra i Hallingdal. Alle kan tenkje at «nett eg er ikkje ein belastning» men det seier litt når det vurderes å kalle inn sivilforsvaret for å sende dei heim att. Då er det faktisk ikkje greit!
Og på små stader har ein ofte samtidig mange funksjoner i nærmiljøet, ein kan vere ambulansesjåfør, tilsett på legekontoret, med i røde kors, osv, og då er det noko med at ein faktisk treng å trø til der det trengs, meir enn å hjelpe hytteeiere som har brukke beinet i ei skiløype eller fått motorstopp. Det blir overvelastning på få folk i mange funksjoner.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 14-03-20, 20:42   #249
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg er helt komfortabel med at folk som har dratt på hytta ikke får tilbud om helsetjenester der de er.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 15-03-20, 01:05   #250
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Men de betaler jo skatt og kommunale avgifter må vite.
Og hva tror folk Sivilforsvaret er for noe? Det er ikke slik at de har det som jobb akkurat, så det kommer på toppen av alt annet, og kan ta folk bort fra arbeid og oppgaver som akkurat nå gjør langt mer nytte enn å måtte rykke ut for å fjerne idioter som skal bestemme selv. Hva gjør man om man har slitt ut alle mannskaper og det blir en virkelig liv og død situasjon? Det er jo ikke slik at der ikke kan skje andre alvolige ting på toppen av koronaen heller.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 15-03-20, 04:41   #251
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg også reagerer med sinne på alle de som mener seg hevet over restriksjoner og vurderinger gjort fra myndighetene. Det handler jo ikke om MEG nå, det handler om at VI ALLE må gå i takt. Hvis ikke tør jeg ikke tenke på hvordan dette skal gå.

Hvis dette viruset utraderer alle andre enn dopapir- og pappvinhamstrende egoister, tror jeg nesten jeg har det bedre uten. Jeg klarer ikke en verden full av tullinger akkurat nå.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er aktiv nå  
Gammel 15-03-20, 06:48   #252
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Nå kutter de alle båter til Sverige i alle fall. I dagevis har det stått hundrevis av tullinger i kø på pol og matbutikker på grensen i Sverige. Alle får nok mat uansett har de sagt. Visparrer jo masse penger nå på å ikke handle annet enn akkurat det vi trenger, og det får vi levert på døra. Prøver å få brukt en del fra frysa og så nå.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 15-03-20, 07:46   #253
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Gruffer over at jeg ikke har fått fikset lampa over spisebordet. Vi har jo muligens bruk for det framover. Dvs jeg tror det er kontakten i veggen det er noe feil på.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 15-03-20, 08:10   #254
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Ifølge Aftenbladet kommer halvparten av henvendelsene til legevakten i Hjelmeland kommune fra hyttefolk. Syke folk kontakter Røde kors og vil ha hjelp til å komme seg hjem. Ingenting Koronarelatert, men blant annet en som skulle hogge ved, og hogget av seg fingertuppen. Han fikk seg visst en vekker i det minste.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 15-03-20, 19:02   #255
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg angrer skikkelig på at jeg siden jul har fordypet meg i stort sett alle dystopier som finnes på lydbok markedet.
Den siste het Som Pesten.
Med er rikt indre liv er det vanskelig å ikke se for seg en del mindre trivelige scenarioer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 16-03-20, 16:33   #256
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Chatfunksjonen er nede pga prevantive tiltak, ring oss i stedet. Hvis man kan snakke med noen så kan de vel få søren chatte også. Sikkert milelang ventetid.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 16-03-20, 17:54   #257
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Mann og jeg er i hjemmekarantene. Vi lagde handleliste slik at 17-åringen kunne handle. Mannen er akk så sliten så han kan dessverre ikke kjøre ned til butikken. Vel, da klager du ikke over at tenåringen ikke har kjøpt akkurat det du ville ha. Da kan du kjøre ham ned selv og være telefonsupport.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 16-03-20, 17:59   #258
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

2 hyggelige og veldig hjelpsomme. Og en som helst ville legge på asap. Da har jeg 2 saker hos teknikerne hos Telenor. Det nettet jeg har nå duger ikke når gutta kommer.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 16-03-20, 18:01   #259
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Er det ikke det ene så er det det andre. Nå har jeg ligget så lange flat og uvirksom at ryggen har takket for seg. Får håpe jeg er i form til å gå ut og gå den mykere i morgen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 18-03-20, 07:12   #260
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg har svidd av en helt usannsynlig sum for å komme inn i bunaden både på 17 mai og til konfirmasjon. Den kommer til å sitte så fint!

Og hva skjer?!?!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no