Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Roter du i klesbutikker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 18:17   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Roter du i klesbutikker?

Snakket med en venninne i jula, og ble mildt sagt overrasket over hvor mye av tiden butikkansatte bruker på å rydde opp etter late kunder. Hun jobber naturligvis i en klesbutikk, og kunne fortelle meg at et av skiftene startet to timer før butikken åpner, og at denne tiden utelukkende brukes på å rydde i kleshaugene på bordene, plukke opp klær fra gulvet under stativene, og fra prøverom. I jula hadde det visst vært ekstremt, og flere ganger i timene måtte de hente store dunger med klær fra gulvet i prøverommene. Jeg er sjåkkert!

Henger du klærne tilbake etter du har prøvd dem?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:20   #2
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Som oftest, men mange butikker (iallefall i utlandet) vil heller at du henger dem på et stativ. På den måten har de mere kontroll.

Jeg er ikke forundret over at folk roter i klesbutikker.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:21   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Nei absolutt ikke. Jeg blir forbannet hver gang jeg går inn i et prøverom og ser 10 plagg som henger der, det skjer faktisk nesten HVER gang! Er det virkelig så vanskelig å ta med seg klærne ut og henge dem på hyllen utfor? Det er jo derfor den står der. Har jeg god tid henger jeg også klærne tilbake der jeg fant dem for å spare betjeningen for ekstraarbeid. Prøver alltid å brette sammen klærne like pent, og er i det hele tatt ganske sjokkert over hvor mye kunder kan rote i klesbutikker.
Ja, andre butikker også. Dagligvarebutikker feks. Det er helt utrolig frekt å ta ferskvarer, ombestemme seg og så legge dem rett i en hylle der de blir ødelagt. Fatter ikke hva voksne mennesker tenker med.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:21   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Ja, det gjør jeg som regel. Det hender at jeg leverer klærne til en av de ansatte. Ikke alltid jeg klarer å brette like fint som dem. Jeg slenger aldri klær på gulvet elelr lar dem henge igjen i prøverommet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:22   #5
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Ja, så sant det ikke står vakter ved garderoben som sier at jeg kan henge det hos dem. Jeg hater å komme inn i rotete, overfylte prøverom (hater igrunnen prøverom generelt, da..) så derfor er jeg nøye på å ikke oppføre meg som de latsabbene jeg selv irriterer meg over.

  Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:23   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Jeg prøver å brette klærne på bordene så fint som mulig, og jeg henger på plass/på stativet om jeg har prøvd noe i et prøverom.

Jeg jobber i dagligvarebutikk, og må si meg enig med Iset. Jeg blir utrolig frustrert over folk som legger fra seg grillede kyllinger i hermetikkhyllen, og varmede horn med ketchup og full pakke midt i godterihylla.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:25   #7
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Presiserer:

Nei, jeg roter ikke i klesbutikker
Ja, jeg henger klærne tilbake på plass

(ble litt rystet over svaret til Iset med en gang og så at det var to ulike spørsmål her )

  Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:26   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Det hender det ikke blir akkurat like pent når man er henvist til å lete seg gjennom bunker og stabler, men jeg slipper selvfølgelig ikke ting på gulvet eller går fra dem i prøverommet. Stort sett leverer jeg de klærne jeg har prøvd og ikke skal ha, til betjeningen. Jeg husker ikke alltid hvor alt henger, og har ikke alltid tid til å henge alt pent på riktig plass. Regner med at ansatte i klesbutikker har det som en del av jobben å henge på plass og rydde i klær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:29   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Gjør som det store flertallet her, enten henger jeg klærne på plass, evt. matvarer i riktig hylle, eller henger på stativet utenfor prøverommene.

En ting som irriterer meg like mye som "gjenglemte" klær på prøverommene, er store støvdotter i nevnte rom. Er helt utrolig hvor mange og store "hybelelefanter" jeg har sett, til og med på såkalte finere klesbutikker.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:33   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Det er for meg stor forskjell på å henge ting på veggen i et prøverom (ikke at jeg gjør det) og å sette kjølevarer i godterihyllene eller kaste klær på gulvet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:38   #11
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Jeg slenger ikke fra meg på gulvet, henger stort sett tilbake på plass det jeg ikke skal ha.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:40   #12
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Nei, jeg har faktisk selv latt meg sjokkere over voksne mennesker som tar frem en genser for å se på den for så å bare krølle den sammen og etterlate den øverst på den ellers pene klesstabelen på bordet.
Jeg tar alltid med meg klærne tilbake og henger dem på plass, evt på stativet utenfor om det finnes, og har jeg tatt plagget fra en stabel på bordet bretter jeg sammen klærne igjen.
Det siste koster meg ikke en kalori, da flere år på vaskeri har lært meg kunsten å brette raskt og pent.

Har jobbet på Nille en periode, og ofte blitt oppgitt over hvordan våre i utgangspunktet pent organiserte dukhyller har sett ut etter endt arbeidsdag.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:41   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Jeg henger alt på plass, og bretter så pent jeg kan.
Men jeg bretter jo ikke like profft som de ansatte, så de går jo rundt og bretter på nytt likevel, da...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:43   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg husker ikke alltid hvor alt henger, og har ikke alltid tid til å henge alt pent på riktig plass. Regner med at ansatte i klesbutikker har det som en del av jobben å henge på plass og rydde i klær.

Dette oppsummerer hva jeg tenker og gjør også.

Jeg tror de butikkansattes ryddetid hadde blitt kraftig redusert hvis alle var som oss.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 03-01-08 kl 18:52.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:50   #15
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Jeg jobber av og til i klesbutikk selv, og roter derfor aldri når jeg handler.

Det går utrolig mye tid med til rydding. I jula har vi som oftest to som går og rydder i klær/prøverom hele dagen, i tillegg til at alle vi andre hjelper til når det ikke er kunder i kassa.
Det er helt håpløst som folk roter og mange har absolut ikke respekt for at klærne faktisk tilhører butikken.
De slenger klærne på gulvet på prøverommet og tråkker på de.

...at kundene i tillegg blir irriterte fordi de må stå i kø eller komme inn til prøverom fullt av klær hjelper ikke akkurat.
Jeg har egentlig ikke lov til å si noe, men noen ganger klarer jeg ikke å holde meg.


Mange tror at det å jobbe i klesbutikk er "ingenting". Vel, vi har aldri to minutters pause engang.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:51   #16
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg henger alt på plass, og bretter så pent jeg kan.
Men jeg bretter jo ikke like profft som de ansatte, så de går jo rundt og bretter på nytt likevel, da...


Det at noen henger på plass etter seg hjelper utrolig mye!
At du ikke kan brette helt likt spiller ingen rolle. Bare det at du har lagt plagget der det hører hjemme hjelper mye.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:52   #17
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Nei, det vet jeg ikke..
Men jeg er veldig opptattav å plukke opp noe som har ramlet ned etc. Men som regel så prøver jeg kun plag jeg som oftest ender opp med å kjøpe.
Dessuten finner du meg nokså sjelden inne på prøverommet. Ikke mitt favoritt rom kan man si.. :stygg-bleik-tjukking:

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:54   #18
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Jeg derimot jobber i en kantine, og du verden så mange som bare MÅ ødelegge dukene ( laget av papir, og sikkert veldig morsomme å rive i stykker) trykke telysene flate/ leke med stearinen, eller rive bladene på blomstene i små biter.
Voksne mennesker vil stadig forundre meg

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:55   #19
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Jeg rydder vel opp etter meg, men det irriterer meg veldig at mange stativ er så fulle og hengere så dårlige, at det gjerne er umulig å ta ting i næmere øyesyn uten å rive ned klær.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:56   #20
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det varierer hvorvidt jeg henger plagg tilbake etter at jeg har prøvd. Hvis jeg ikke husker nøyaktig hvor jeg fant plagget henger jeg det på stativet for prøvde klær utenfor prøverommet.

Hos oss er dette stativet til å henge opp varer vi pakker ut.
At stangen i løpet av lunchen blir full av "prøveromklær" er endel ekstra jobb.
At man kanskje ikke husker hvor alle klærne var så husker man vel forhåpentligvis hvor noe var.

Merker hvertfall at de gangene jeg husker å ta bort stangen så henger de fleste kundene ut klærne selv..
(dette er utenom jul da)

Det er mye lettere å rydde klær som kanskje er brettet/hengt feil så lenge de har blitt hengt/lagt der de skal være.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no