Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Observatørens hustråd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 19:44   #61
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Fy søren, dette kommer til å bli så bra.

Jeg misunner dere overhodet ikke jobben dere har fremfor dere, men jeg vet det kommer til å bli så utrolig bra når dere blir ferdige.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 20:02   #62
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Får ikke vinduet ut av tankene. Fantastisk flott!

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 21:18   #63
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Fantastisk vindu! Bor selv i gammelt hus, så her må jeg følge med.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 08:43   #64
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Sitat:



Det vakre vinduet. Jeg må finne en tapet som står godt til dette vinduet. Det er i et kabinett, en opphøyet del av stuen som skal bli daybed...

Denne kanskje? Litt gotisk mønster nesten, som står godt til stilen på vinduet:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:22   #65
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Vi har mekket planløsninger i det siste. Vi krangler veldig når vi holder på med dette, og det irriterer meg på et vis at dette jo er det mannen kan best...

Kjelleren går fra å være slik:


til å øke med 30m2 - 2 soverom.



Hovedbadet vårt blir i kjelleren. Ja, dere ser riktig, det er utgang til terreng fra badet. Vi er fortsatt litt usikre, men tror at det kan fungere med en verandadør der. Evt blir det bare et glassfelt.
Vi får eget vaskerom, riktignok bare på 2m2, men det blir i alle fall plass til vaskemaskin og tørketrommel (kanskje...) i søyle, i tillegg til at det blir knagger og oppheng på veggene. Med skyvedør kan det funke med hyller på hele veggen.

Under trappen får vi dobbel garderobe, og det blir også plass til sentralstøvsugeren. Forhåpentligvis blir det også peis i kjellerstuen, det har vi tatt litt av badet for å få til. Dusj, vegghengt wc og en vask.

Når det kommer til materialer - ja, der blir vi ikke enige. Det blir varmekabler, men jeg ønsker meg tregulv. Mannen steiler og påpeker at det er kjeller, og det kan være fare for fukt, selv om vi skal drenere rundt huset. Vi får se. Alternativet er fliser. I så fall blir det matte, halvmørke fliser. Jeg ønsker bruntone, mannen ønsker grått. Vi blir nok enige.

På badet blir det glassdør til dusjnisjen. Fliser på vegger og gulv. Tar gjerne imot forslag til fliser.

I 2.etasje blir forandringene ikke så store:

Fra

til

Det blir her en trapp opp til loftet, og den stjeler litt plass av det ene soverommet. Vi kommer nok ikke til å lage bad her med det første, men det skal ligge klart. Det er også usikkert om vi kommer til å beholde balkongen. Det er montert i nyere tid, men har gjort at vi har fått råte og må bytte ut vinduer og veggen - tja, vi får se. Endelig får vi et soverom med mye skapplass.
Posøren får soverom ved siden av oss.

I første etasje blir det heller ikke så store forandringer:

Fra
til

Vi vurderer å snu inngangsdøren, slik at man går inn rett mot wc, siden det gir mye bedre utnyttelse av garderobeplassen. Det blir faktisk plass til garderobe på den måten. I hele "hallen" og toalettet legger vi sandstein, rester fra et annet prosjekt. Skal se om jeg ikke får lagt inn et bilde av den.

Puh. Det var en liten oppdatering.

Ellers har vi sjekket priser på byggevarer og kjøkken, containerleie og bortkjøring av avfall. Og så har jeg hengt opp en huske i den store bjørka.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:27   #66
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Observatørens hustråd



Bad med terrasse? Ja ja, badløsningene deres er jo kjent for å være litt sprelske. Det ser kjempebra ut, skjønt jeg klarer ikke se for meg hvordan dere får plass til bad oppe i tillegg til to soverom? Selv ikke med tegning faktisk.

Dersom mannen bestemmer materialer på gulvet i kjelleren må da du få bestemme farge? Det er form han kan, ikke farge .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:27   #67
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Siden jeg er i overkant opphengt i det så lurer jeg på om dere skal ha noen radontiltak?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:33   #68
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Spennende. Var huset, øh, bebodd frem til salget?


Festlig formulering, Veronal. Diskret.

Dette blir kjempefint, det er jeg sikker på. Et utrolig potensiale. Når skal dere flytte inn?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:36   #69
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Dette blir sikkert bra. Er det lille hvite rommet på nedsiden av stua også en del av stua?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:37   #70
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Vi vurderer radonmatte under nybygget, og litt avhengig av grunnforholdene under den gamle delen legges det der også, med tetting i overgangene til gammel grunnmur (sikaflex). Gulvet skal uansett pigges opp. Vi avventer litt i påvente av overlevering av tidligere eiers permer, da vi tror at huset deltok i målingene i 2000-2001, og i følge noen av papirene var registrert med lave nivåer av radon.

Ellers er det snakk om mekanisk ventilasjon.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:39   #71
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Sehr gut. (Vi bor, som du vet, på et nybyggerfelt - og det er skremmende få som har inkludert radontiltak.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:40   #72
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


Festlig formulering, Veronal. Diskret.

Dette blir kjempefint, det er jeg sikker på. Et utrolig potensiale. Når skal dere flytte inn?

Eh. Ja. Vel, vi skal leie ut her vi bor nå fra oktober... HJELP!


Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Dette blir sikkert bra. Er det lille hvite rommet på nedsiden av stua også en del av stua?

Ja, det er også en del av stua, men det er 2 trappetrinn opp. Tenker antakelig dagseng/kontor, eller lenestol og bokhyller.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:44   #73
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Spennende! Å snu inngangen høres veldig lurt ut. Dere får ut virkelig mye av huset!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:49   #74
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.



Det vakre vinduet. Jeg må finne en tapet som står godt til dette vinduet.

Må du ha gardiner? Hvis ikke du må det for innsynet sin del, så tror jeg ikke at jeg ville hatt gardiner. Vinduene er jo så flotte.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:51   #75
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Grey:
Gardiner? :fysjom: Blir ingen gardiner i vårt hus. Badet skal kanskje får persienne eller frostet glass, men gardiner er djevelens verk.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:54   #76
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Gardiner er djevelens=svigermors verk .Alle svigermødre er opphengt i gardiner (les: skulle vært opphengt i gardiner.)

Så flott trappa var! Så søt med den lille buen nederst. Men velværerommet kan vel med fordel gjøres no med ja.

Lykke til! Så spennende!

Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:55   #77
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Er det min feil at jeg leste gardiner, men at jeg nå etterpå ser at det står tapet? :dum, men enkel:

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:03   #78
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Grey, du er helt klart unnskyldt. Men ikke gå til angrep på tapet-ønsket mitt! Det gjør mannen.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:05   #79
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Det ville aldri falle meg inn å gå til angrep på tapet-ønsket ditt. Jeg er da ikke helt mann, heller...

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:08   #80
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Kjempespennende!
Elsker denne tråden

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
gal, hus, oppussing


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no