Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er ikke Jesus kul lenger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-12, 08:53   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Er ikke Jesus kul lenger?

http://www.bt.no/preik/NRK-Super-ska...l-2813395.html

Interessant kommentar i BT om NRKSuper og deres julekalender, som etter hva jeg forstår (jeg har barn som ikke ser på og ser derfor ikke på selv) handler om adventstiden og "den største gaven."
En ting er at BarneTV skal være så nøytralt som mulig når det kommer til religion, men-

-kan det gå så langt at det blir kunstig og komisk når man ikke nevner , ja, f.eks Jesus, da, med et eneste ord når det er snakk om advent? Har vi blitt for politisk korrekte og redde for å støte?

-Ville du latt ditt barn sett på BarneTV hvis det var mindre livssynsnøytralt enn det det det er i dag?

Et utdrag fra kommentaren:
Supersjefane i NRK har mykje felles med sørlendingar. Sørlendingar veit at Jesus gjorde vatn til vin, men dei ligar det ikkje. Supersjefane i NRK veit at nesten åtti prosent av det norske folket er medlemer i statskyrkja, men dei diggar det ikkje. NRK skal driva folkeopplysing, ikkje folkeformørking. NRK Super skal gjera alle norske barn til kule barn. Jesus er ikkje kul. Not.


Sist redigert av rine : 16-12-12 kl 12:48. Årsak: stygg skrivefeil
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 09:16   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Neimen... Julen i dag er da mye mer enn KUN nisser, eller KUN jesu fødsel... Har hørt mange som mener julekalenderen ikke er julete nok fordi det ikke er nisser eller jesus i den. Selv om Norge er 80% kristent, så er det vel rom for litt mer...

Hvorfor er man redd for noe nytt? Det handler om julestemning, snø, vennskap og andre ting. Jeg syns det er viktig. Tipper jesus og josefine kommer i romjulen. den er så herlig.

Jeg syns det er helt okei med noe annet enn "det vanlige"... så lenge det er en god serie vel og merke. Og skuespillerne er fantastiske.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 09:25   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

...for Skomakergata var full av Jesusfigurer, eller?

Dustete. Man kan gjerne ha juleevangeliet inn i julebarne-tv, men det trenger absolutt ikke være i kalenderen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 09:51   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Helt uproblematisk for min del. Det reelle antallet brukere av statskirken er uansett langt under 80% av norges befolkning, så jeg synes det er aldeles tullete å argumentere med statskirkens medslemstall for hvor religiøst Norge som nasjon er.

Jeg synes Julekongen er en veldig fin serie.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 09:53   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Sier meg enig med Pelle. Jeg kan ikke huske at Jesus var nevnt i verken skomakergata, den gyldne hale eller jul i svingen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 09:54   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Enig med Pelle. Dette blir for dumt. Det har ikke vært mye snakk om jesus i blånisseverdenen heller, uten at noen har ropt opp av den grunn. Jeg synes godt det kan være kristne programmer i adventstida, eller i alle fall med noe kristent innhold. Jeg er dog ikke det minste redd for at folk skal "glemme" julas egentlige budskap. De som er kristne glemmer da ikke det så lett, og jeg som ikke er kristen klarer meg helt fint uten det budskapet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 09:55   #7
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Greia er vel, slik jeg forstår det, om det er et poeng å aldri nevne Jesus i norsk Barne TV, ikke hvorvidt han ble nevnt i andre julekalendere.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 09:57   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Personlig synes jeg ikke det er nødvendig å nevne Jesus i barnetv, verken til jul eller påske. De som har behov eller ønske om å formidle dette til barna sine gjør vel det uansett via andre kanaler, så for min del kan godt barnetv være uten disse budskapene. Men det betyr ikke at jeg har et problem med det om det skulle dukke opp.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 09:58   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Greia er vel, slik jeg forstår det, om det er et poeng å aldri nevne Jesus i norsk Barne TV, ikke hvorvidt han ble nevnt i andre julekalendere.

NRK parerte dette poenget ganske greit ved å vise til Superjuleevangeliet (som var en del av Barnas Superjul), som de har vist hvert år siden. Også i år, mener jeg de har sagt, jeg vet ikke når det går i så fall.
I Julekongen er ikke Jesus nevnt (så langt) fordi det ikke er viktig for handlingen, antar jeg.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:02   #10
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Ja, jeg synes det er riktig at barnetv er mest mulig livssynsnøytralt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:05   #11
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

For noen år siden så vi Jul i Valhall på TV, dansk adventserie. Den gjorde et poeng av at våre juletradisjoner stort sett stammer fra før-kristen tid, og var så spennende og velprodusert at det fremdeles er den beste juleserien jeg har sett. Den vakte også oppstyr hos de mer konservative i befolkningen, og Julekongen har lignende elementer i seg, kanskje derfor enkelte reagerer? Med tanke på hvor liten prosentandel av folk i norge som er troende kristne, synes jeg det bare er rett og rimelig å holde religionen ute av barne-tv.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:07   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Jeg synes at det er et poeng at adventsserien handler om å glede seg til jul

Og, som flere her har sagt, det har da aldri vært sånn at adventsseriene har vært spesielt religiøse. Den som handlet mest om religion var vel Linus i Svingen, simpelthen fordi den foregikk i en noenlunde reell norsk hverdag.

Det pleier å være barnetvsendinger med religiøst innhold i selve juletiden og det er helt fint og helt greit.

Jeg ville ikke syntes det gjorde noe fra eller til uansett. Vi kunne gjerne sett en adventsserie med et mer religiøst innhold, dersom den var god. Barnetv er noe man velger om man vil se på eller ikke og for meg er det helt likegyldig hvor mye religion de putter inn i det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:09   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ja, jeg synes det er riktig at barnetv er mest mulig livssynsnøytralt.

Det synes ikke jeg. Men jeg sier likevel ja takk, begge deler. Å ha julekalendere med det kristne budskap er helt ok, men jeg mener også at NRK kan sende serier uten. Skulle bare mangle. Å fjerne kristendommen og julebudskapet fra barnetv i jula er ikke ok i mine øyne.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:11   #14
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

For meg er julen litt engler, litt reinsdyr, litt nisse og litt Jesusbarnet, uten at jeg nødvendigvis tror på noen av dem. Like fullt synes jeg det er komisk, og veldig "typisk norsk" når NRK går out of their way for å slippe å nevne akkurat den ene figuren som, enten vi liker det eller ikke, er uløselig knyttet til norsk juleiring. Nei, jeg ønsker ikke forkynning i Barne-TV, men jeg ønsker at man ikke skal utelate essensielle ting,, enten vi nå snakker om et Barne TV som handler om 17 mai (nei, vi velger å holde Henrik Wergeland utenfor i år ) eller om adventstid.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:13   #15
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Jeg syns vel egentlig det er ganske historieløst å kutte Jesus fullstendig ut av adventstid og julefeiring. Adventstiden handler tross alt om nettopp Jesus (mens julaften jo også er en videreføring av vinterblot.) Så at man har en julekalender som ikke, med et ord, sier noe om hvorfor vi feirer jul, kan jeg skjønne at det i alle fall stilles spørsmålstegn ved. Det interessante er at i alle fall den ene forfatteren av kalenderen kommer fra et religiøst miljø. Og jeg undres over hva det er han formidler om kristendom og julefeiring, når det historiske grunnlaget ikke nevnes over hodet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:14   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Men har de virkelig anstrengt seg for ikke å nevne Jesus? Jeg har sett noen episoder av kalenderen og så langt har det ikke handlet så mye om jul i det hele tatt. Jeg opplever det i hvert fall ikke som et anstrengt forsøk på å ikke nevne det religiøse innholdet i julen. Det fokuserer på det som for de fleste barn er det de gleder seg til/håper på, snø, gaver og god mat.

Jeg er egentlig mest frustrert over at østlendingene har laget en serie der forutsetningen er at man ikke kan ha jul om man ikke har snø. Velkommen til vestlandet. Det går faktisk helt fint.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:14   #17
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Nettopp, Gaia, du sier det bedre enn meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:15   #18
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Det er da nok vranglære i barnetv uten at de nevner Jesus. Godt vi slipper unna i år. I fjor var det juleevangeliet hver eneste dag, noe som gjør at man på daglig basis må fortelle ungene om forskjellen på tro og viten.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:17   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Sendte de juleevangeliet i fjor, altså? Jeg synes faktisk man godt kan understreke, også i Barne-TV, at mange tror på juleevangeliet, man trenger ikke framstille det som en sannhet, det er det totale fraværet av Jesus-aspektet i juleprogrammene jeg reagerer på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:21   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Men julen har ikke startet ennå. Det vanlige har da vært, som sagt at det er religiøse programmer i julen. Og det ville jeg syntes var helt logisk og fornuftig.

Det vi snakker om nå er en adventsserie, en av mange som ikke har religiøst innhold.

Jeg har ikke lest linken, men antar at det er Asbjørn Kristoffersen fra BT i går. Han skriver godt, men er jo blitt gammel og sur for lenge siden. Samme mannen som mener at man ved å redusere kontantstøtten nekter foreldre å være hjemme.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no