Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-15, 21:23   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Jeg er ikke vokst opp med pakkekalender. Ikke ungene mine heller. Men de har hatt det EN jul tror jeg, da søsteren min hjalp til med å samle ting og lage den. Og det var før de var fem stykker .

De vet (tror) de ikke får pakkekalender. Og jeg vet at flere av dem ønsker det så inderlig, så inderlig... Jeg er ikke den som koser meg med planlegging og innpakking og denslags, jeg synes det er tiltak og styr. Men nå vurderer jeg å lage en likevel da, for ungenes skyld.

Men da må jeg begynne å fikse ting nå. Jeg ser for meg en blanding av duppeditter, ting de trenger og godis. Og det MÅ være billig. Vi snakker fem unger. Gutter 15, 13 og 11 år, og jente 4 år.

Så dere som er drevne i detta, hva fyller dere kalenderne med? Jeg tråler gjerne ebay eller andre nettsider, og gjør unna mest mulig fra sofakroken, men jeg har det meste av butikker (søstrene Grene er kanskje verdt å sjekke ut?) i nærheten.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 21:25   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Jeg kjøper et puslespill og deler i 24. Og så plusser jeg på med noe ekstra her og der.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 21:27   #3
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Fem unger? Da hadde jeg laget et system med annenhver dag (litt mer styrete med oddetal, men du finner ut av det ), det gjør jeg med mine også, de årene vi har hatt pakkekalender. Søstrene Grene, en tyggegummipakke, en boxershorts eller et par sokker (som de uansett trenger) og fotballkort funker fint som bare det hos oss.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 21:29   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Jeg er ikke dreven. Her har oldemor ordnet det i flere år, men for to år siden var det siste gangen. Hun er nå over 90 år og klarer ikke å ordne til fire barnebarn.

I år skal jeg lage til barna, første gang. Jeg har ikke helt oversikten enda over alt, mulig jeg må ha et par ting til, men får se.

Jeg har kjøpt til nå:
Blyanter
Viskelær
Leppepomade
Kjærligheter
Nissesjokolader
Tyggis
Pepperkakeformer
Badeskum
Badestjerner
Nøkkelringer med Minions
Hårstrikk
Hårspenner
Fingervanter

I tillegg skal jeg kjøpe noen flaxlodd til 10 kr.

Tanken er at godteriet skal de få en fredag, lørdag og søndag, det andre i ukedagene.
Mulig jeg også legger i kinobilletter til Julekongen en dag da vi uansett skal se den. En annen dag tenker jeg å legge inn kr til Frelsesarmeens julegryte og en annen dag skal de få laste ned et spill som koster noe. Det får de aldri ellers.

Noe er kjøpt på ebay (alt er ikke kommet enda), noe på Tgr, Obs og Nille.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 08-11-15 kl 21:34.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 21:33   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Til femåringen her i huset har jeg bestilt taperuller, hårstasj, blyantsett på ebay. Til fireåringen tipper jeg du kan finne masse der til en slikk og ingenting.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 22:28   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Jeg virkelig elsker butikken TGR til sånt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 22:29   #7
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Siden du har fem barn burde du kjøpe plastsugerør som er fylt med små sjokoladekuler. De finnes i fempakning på matbutikken, og det blir sjokoladesmak når man drikker melk med dem.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 22:57   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Tror jeg ville lagt inn noen fredager eller dager hvor det ikke er treninger ol. Til brettspill/yatzy og kakao, filmkveld. Pluss noen dager med quiz oppgave og en sjokoladebit.
Kjøpte akkurat 2pk vanter som visstnok funker på smarttelefon på hm,herreavd. Tror de kostet 79,-
En 20-peng, extra tyggis, skrapelodd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 23:31   #9
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Her hadde det blitt 3. hver dag, altså. (00 og 02, 04 og 04, 11) Evt en liten sjokolade de seksten dagene de ikke får ordentlig gave. 5 x 24 unike smågaver høres uoverkommelig ut i mine ører. Kjøp gråpapirposer på Staples/Panduro, skriv tall og forbokstav med rød tusj. Superenkelt, ryddig og fint.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 08:37   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Her hadde det blitt 3. hver dag, altså. (00 og 02, 04 og 04, 11) Evt en liten sjokolade de seksten dagene de ikke får ordentlig gave. 5 x 24 unike smågaver høres uoverkommelig ut i mine ører. Kjøp gråpapirposer på Staples/Panduro, skriv tall og forbokstav med rød tusj. Superenkelt, ryddig og fint.

Jeg kjøpte en pakke med nissesjokalder på Coop forleden. Tror det er minst 10 stk i pakken. Akkurat passe størrelse til en liten ting.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 09:30   #11
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Jeg husker fra da jeg selv fikk pakkekalender at jeg var vilt begeistret for de små pakkene som inneholdt litt smågodt, type 3 små ting i én. Det var så stas å få spise godteri en helt vanlig hverdag, og det til og med før frokost.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 18:30   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Mine 3 barn får hver 3. dag i år.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 08:38   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

-Klistremerkepakker som deles opp
-Klinkekulepakker som deles opp
-Tatoveringer som deles opp
-Tyggis
-Pepperkaker
-Aktivitet på søndagene (ikke kino, svømmehall eller annet som koster, med mindre man har tenkt til det uansett, men sånt som "lage julepynt", "bake pepperkaker", "ta med kveldsmaten og gå tur i skogen med hodelykt" o.l.)
Diverse småtteri fra TGR og Søstrene Grene, hvis du har tilgang til de butikkene.

For min del tenker jeg å kjøpe et større legobyggesett i år, dele det opp og la ungene bygge på litt hver sin dag. De får bare bruksanvisning til de klossene de får utdelt, så de vet ikke hva de bygger, de må se hva det blir etterhvert som det vokser fram. Jeg har gjort det slik tidligere, og det var populært. Da hadde de hvert sitt litt mindre byggeprosjekt, men i år får de ett sammen. Mulig de får en liten sjokoladebit de dagene de ikke bygger, har ikke tenkt så hardt over det. :godtid:

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 10-11-15 kl 08:48.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 08:52   #14
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Jeg har fire barn og har verken evne eller vilje til å lage pakkekalender med en gave til hver hver dag. Jeg har kjøpt en stor, ganske dyr Lego-eske og pakket i 24 ferdigekjøpte papirposer, og så får de åpne hver fjerde dag og bygge sammen hver dag.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:20   #15
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Hjelp, hva er beste søkeord på engelsk? (Ebay)
Jeg har brukt advent calendar gifts og slike ord, men får opp selve kalenderene... ikke småting til å pakke inn.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:39   #16
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Hjelp, hva er beste søkeord på engelsk? (Ebay)
Jeg har brukt advent calendar gifts og slike ord, men får opp selve kalenderene... ikke småting til å pakke inn.

Prøv stocking filler.

Olvina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:43   #17
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Kvitt deg med tre.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 15:46   #18
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Dersom noen av dem fortsatt likker loom bands, så hadde de pakker med strikk på OBS til 2kr stykk.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 19:03   #19
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Jeg har shoppet på ebay og fokalprice.
http://www.focalprice.com
De har en egen kategori: Gadgets under §2.
Likevel synes jeg det blir dyrt. Jeg har 18 gaver derfra til 277 kroner. Det blir 15,38 pr gave.
Det skal sendes som airmail, men jeg ser at leveringstiden er skikkelig lang.

Ebay har jeg mistet oversikten over... heh. Må prøve å se på portoen, og tenke på at jeg er litt sent ute for Kina og Hong Kong. Heldigvis fant jeg noen fra Storbritannia som ikke skulle ha så mye i porto. Men estimert leveringstid på mesteparten er i desember.

Det blir interessant fram til første desember. Jeg har et par reserver, hodelykter fra en sportsbutikk som hadde salg. Det sprenger budsjettet, men slike lykter og reflekser kunne jeg godt ha kjøpt utenom. Jeg har sagt at jeg fyller ut med smågodt imellom. Jeg har 5 dager for smågodt til hver kalender.

Hadde jeg klart å holde meg til 16 kroner pr gave, så ble det 768 for to kalendere, 384 pr stk. Det er litt mye.

Nå er det noen ting, som snøfnugg vindusstickers, som jeg ville kjøpt uansett. Jeg er så ferdig med snøspray og sjablonger. http://www.ebay.co.uk/itm/3017795678...%3AMEBIDX%3AIT

Og jeg har så lyst til å se hvordan dette virker: http://www.focalprice.com/HX155X/Bli...n_the_Bag.html

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 20:18   #20
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalender, tips til rimelig innhold

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Mine 3 barn får hver 3. dag i år.

Det gjer mine to også. Og i år har eg kutta ut alt ræl. Det blir dyrare men er uansett ting dei treng, undertøy, sokkar, lue, deodorant, sminkefjerneservietter, voks osv. Det blir uansett billigare enn billigare ræl.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no