Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Restaurant svindler på regningen - what to do?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-08, 23:19   #21
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Har aldri vært på Lorry og nå vet jeg at jeg ihvertfall ikke skal gå dit.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:23   #22
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Dette blir dårlig reklame for den restauranten.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:35   #23
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Jeg ville absolutt ta kontakt med resturanten, ingen er interessert i å ha slike servitører, og selv om du ikke kan bevise noe så vil en slik hendvendelse uansett føre til at de følger bedre med. Og er det en smart sjef så bør du i tillegg få noe som plaster på såret.

Jeg har jobbet i resturantbransjen selv, og har selv opplevd at enkelte servitører jukser med regningen.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:37   #24
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Dette har jeg og opplevd på restaurant i Oslo. Dog fikk servitøren problemer med påstanden om at vi hadde drukket 12 øl. Det var et gravidetreff og det var jo ingen som drakk alkohol...

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:38   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Dette har jeg og opplevd på restaurant i Oslo. Dog fikk servitøren problemer med påstanden om at vi hadde drukket 12 øl. Det var et gravidetreff og det var jo ingen som drakk alkohol...

Den var jo så utrolig at den ble hysterisk morsom! Hvordan i all verden forsøkte servitøren å bortforklare den?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:42   #26
Jaria
Aktiv
 
Jaria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 100
Jaria er litt kul
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Det er vel ikke helt usannsylig at ledelsen på stedet kjenner til det tenker jeg, med mindre dere hadde samme kelner begge gangene? Hva med å tipse pressen, TV2 for eksempel, de er jo veldig opptatt ulumskheter i Oslos uteliv.

Jaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 09:37   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Takk for beskjeden. Har lurt på om jeg skal avlegge Lorry et besøk igjen, men kanskje jeg skal la det være. Jeg ville helt klart gitt en tilbakemelding til ledelsen, og se hva reaksjonen ble.

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Dette har jeg og opplevd på restaurant i Oslo. Dog fikk servitøren problemer med påstanden om at vi hadde drukket 12 øl. Det var et gravidetreff og det var jo ingen som drakk alkohol...

Det var jo helt hysterisk morsomt. Hvor gravide var dere? Å forsøke å påstå at gravide i uke 35 skal ha drukket så mye øl viser jo bare hvor lite enkelte vet om graviditet. Hvis treffet var i uke 12 eller noe var det ikke så rart at det var noe de kunne forsøke seg på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 09:50   #28
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Si i fra til Kemneren.
De liker slikt. Skjenkekontoret blir også glade for slike beskjeder.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 09:54   #29
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Sitat:

Den var jo så utrolig at den ble hysterisk morsom! Hvordan i all verden forsøkte servitøren å bortforklare den?

Sitat:

Det var jo helt hysterisk morsomt. Hvor gravide var dere? Å forsøke å påstå at gravide i uke 35 skal ha drukket så mye øl viser jo bare hvor lite enkelte vet om graviditet. Hvis treffet var i uke 12 eller noe var det ikke så rart at det var noe de kunne forsøke seg på.

Vi var VELDIG gravide

Det ble bortforklart med at det var de som hadde bordet før oss som hadde bestilt dette. Men jeg stusset på at servitøren ikke hadde fått med seg at noen hadde stukket av uten å betale, det var ikke akkurat overfylt en ukedag på tidlig ettermiddag.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 10:41   #30
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Dette er så irriterende, men dessverre ikke uvanlig. I en periode jobbet jeg som selger og var ute flere ganger i måneden med forskjellige bedrifter. Ettersom jeg var mye ute drakk jeg skjelden eller aldri, og holdt styr på betalingen. Jeg vil si at det i mer enn 50% av disse besøkene var alt fra små feil til større feil på regningen. Det være seg et par flasker vin ekstra, et par drinker, en hovedrett eller to, osv.
Jeg har selv aldri jobbet i denne bransjen, så jeg kan ikke uttale meg om det er fort gjort å gjøre slike feil eller ei.

Georgine:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 13:02   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

jeg har vært mange ganger på Lorry og ikke vært utsatt for noe sånt - heldigvis. Men vi har ikke vært veldig mange der på en gang da. Sikkert lettere å prøve seg om det er veldig mange gjester på samme regning.

mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 13:13   #32
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Lorry har vel et noe rufsete rykte for slike ting, flere her på jobb som har opplevd det samme. Vi var borti tilsvarende situasjon på Olympen her for en stund siden, da hadde det havnet 5-6 øl for mye på bordet vårt. Dette er nok et utbredt problem i Oslo er jeg redd.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 13:33   #33
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Det har skjedd meg mange ganger på mange forskjellige restauranter, såpass mye at jeg ikke reagerer lenger, jeg ser over og korrigerer regningen med en gang. Det eneste stedet som skiller seg ut er Lyst på Enerhaugen, der var personalet så surrete at like mange ganger gikk det i min favør som i deres.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 20:00   #34
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.138
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Tenk så mye penger de putter rett i lomma!!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 20:26   #35
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Restaurant svindler på regningen - what to do?

Fysj så frekt!

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no