Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Frastjålet mobil på reise

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-18, 12:48   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Frastjålet mobil på reise

Når jeg har mobiltelefon betalt av arbeidsgiver, skal jeg da melde inn tyveri av telefonen til mitt reiseforsikringsselskap eller dekkes det av arbeidsgivers forsikring? Noen som vet?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-18, 13:01   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.440
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frastjålet mobil på reise

Meld det til ditt forsikringsselskap. Pass på å anmelde tyveriet og sørge for å sperre abonnement og evnt fjernslette innhold på telefonen hvis du får til det.

Så kjipt!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-18, 13:09   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frastjålet mobil på reise

Takk! Ja, jeg har anmeldt og sperret det som kan, tror jeg. Og ikke minst har jeg fått merke hvor _komplett_ avhengig man er av mobilen sin!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-18, 13:41   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frastjålet mobil på reise

Min meldte til jobben.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-18, 13:55   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frastjålet mobil på reise

Vi må melde arbeidsgiver og anmelde. Hvis tapet dekkes av reiseforsikring så foretrekker arbeidsgiver det.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-18, 14:02   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frastjålet mobil på reise

Kommer an på hvor du jobber. Staten er selvassurandør, så der trenger du ikke melde noe annet sted enn arbeidsgiver.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-18, 15:26   #7
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frastjålet mobil på reise

Jo, jeg jobber i staten. Men det var en privat reise, så da lurte jeg bare på om det riktige var å melde tapet til mitt forsikringsselskap. Det er vel egentlig ikke relevant for reiseforsikringen hvem som har betalt for reisegodset som blir borte, eller er det det?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 14:50   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frastjålet mobil på reise

Spør forsikringsselskapet. Min reiseforsikring dekker noe jobbutstyr, så den tror jeg ville dekket et slikt tap. Det viktigste er å være åpen om hvem som eier hva, så du ikke går på en smell i ettertid.

Og jo, at det er arbeidsgiver som eier/har betalt, kan spille en rolle for forsikringen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 18:41   #9
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frastjålet mobil på reise

Nå har jeg begynt å registrere tapet hos reiseforsikringen (det tar jo en halv arbeidsdag), og da var det avkrysning for om telefonen var betalt av arbeidsgiver. Så får vi se hva som kommer ut av det. Da har jeg i hvert fall ikke gjort noe galt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no