Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Planlegging av B&B

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-21, 18:24   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Planlegging av B&B

Det er 17 dager til vi overtar huset vårt, og da starter oppussinga for fullt. I ventetiden jobber vi med konseptet vårt og planlegger innkjøp. Dette arbeidet er utrolig morsomt, men tidkrevende, og jeg står midt oppi en stressende eksamensperiode - og får ikke gjort det jeg ønsker. Men kanskje det finnes noen kreative sjeler her inne som kjeder seg litt innimellom og liker å lete etter ting på nett?

Våre rom kommer til å ligne på dette, der vi satser på en lys og luftig atmosfære.

Frokosten vil bli servert på rommet den første tiden, før vi får satt i stand dagligstua, og jeg er på jakt etter et servise som kan harmonere med den stilen vi har. Det kan godt være litt farge på det, hovedsaken er at det er pent å se på, godt å spise/drikke av, og som tåler slitasje godt. Har du noen tips?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 18:45   #2
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Hva med brukt servise i ulike mønstre og farger, det kan jo matche stilen i huset, og du kan finne noe som er gammelt og.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 19:27   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Upplaga serien til Ikea kan jo passe fint? Veldig greit med et servise det er enkelt å supplere med

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 19:44   #4
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

Hva med brukt servise i ulike mønstre og farger, det kan jo matche stilen i huset, og du kan finne noe som er gammelt og.

Det tenker jeg også.

Ellers var min første innskytelse Swedish Grace fra Rörstrand.

Link: http://www.rorstrand.se/produkter/swedish-grace

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 20:14   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Jeg er med Tranquil her, men skjønner at det kanskje ikke er optimalt med tanke på industrioppvaskmaskin samt stabling i skap.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 20:42   #6
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Her er det mange koslige rom. https://www.rosendalturisthotell.no/overnatting

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 12-05-21 kl 00:04.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 23:49   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det tenker jeg også.

Ellers var min første innskytelse Swedish Grace fra Rörstrand.

Link: http://www.rorstrand.se/produkter/swedish-grace

Det var akkurat det jeg tenkte på også! Det er så fint!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 08:12   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det tenker jeg også.

Ellers var min første innskytelse Swedish Grace fra Rörstrand.

Link: http://www.rorstrand.se/produkter/swedish-grace

Så fint det var! Det likte jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 19:06   #9
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det var akkurat det jeg tenkte på også! Det er så fint!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så fint det var! Det likte jeg.

Ja, det er fint og det ville passet så fint inn i de bildene over. Jeg sikler spesielt over kaffekoppene med de bolleformede skålene (eller tefatene som enkelte og noen her inneinsisterer på at det heter), men det måtte nok vært på en hypotetisk hytte eller landsted ved sjøen eller i Sverige, med hvite blondegardiner og alltid buketter med markblomster på bordet. Sukk.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 19:16   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Ja, det er fint og det ville passet så fint inn i de bildene over. Jeg sikler spesielt over kaffekoppene med de bolleformede skålene (eller tefatene som enkelte og noen her inneinsisterer på at det heter), men det måtte nok vært på en hypotetisk hytte eller landsted ved sjøen eller i Sverige, med hvite blondegardiner og alltid buketter med markblomster på bordet. Sukk.

Hvor får man kjøpt det?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 19:47   #11
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor får man kjøpt det?

I følge internett både Christiania Glassmagasin, Kitchn (?) og Til Bords og ellers er det vel på diverse nettbutikker eller i det akk så forjettede land Nordby Kjøpesenter der de til og med har 2.sortering til redusert pris.

Jeg er ganske sikker på at jeg nylig har sett det (utvalgte deler) på Kitchn.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 21:37   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Figgjo Pax Pastell: https://figgjofabrikkutsalg.no/colle...jo-pax-pastell

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 21:42   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Figgjo Pax Pastell: https://figgjofabrikkutsalg.no/colle...jo-pax-pastell

Veldig fine de og!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 21:47   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Bare pass på at du får skikkelig tekoppen i stor størrelse til serviset. Det er så kjipt å drikke te av små kaffekopper.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 23:01   #15
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Bare pass på at du får skikkelig tekoppen i stor størrelse til serviset. Det er så kjipt å drikke te av små kaffekopper.

Det er ganske kjedelig å drikke kaffe av små kopper også. Små til de som ønsker det og store for de som vil.

Personlig får jeg sykehusfølelse av helt hvitt service og oppfatter det som kjølig når jeg er borte. En liten nyanseendring i hvitheten er nok for min del.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-21, 08:28   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Figgjo har mye fint, ja.
Lyngby Rhombe er også fint. En del fås i ulike farger også.
https://www.tilbords.no/serviser/serier/lyngby/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-21, 08:37   #17
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Ah, herlig! Her var det gode tips. Skal sjekke ut alle!

(Bortsett fra Upplaga fra IKEA, det har vi allerede og jeg hater det intenst.)

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-21, 08:51   #18
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planlegging av B&B

Swedish Grace fikk jeg lyst på- så fint!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no