Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

"Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-12, 13:33   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

Jenta mi har hatt en "middelalderprinsesse" kjole jeg kjøpte på utsalget ved Nidarosdomen. Nå har de ikke så pene kjoler lenger, mest glorete synes jeg.

Jeg har googlet litt og tenkt at jeg sikkert klarer å sy en vikingkjole basert på dette mønsteret: http://multimedia.api.no/www.lofotpo...o_2051430a.pdf

Stoff tror jeg blir fra Stoff & Stil, tynn lin/viskose til underkjolen og tykk lin med struktur til overkjolen.

Men er det noen som aner hvor jeg kan finne kopier av brosjer og annet tilbehør? Jeg tenker tinn eller bronse, siden solv vil bli så dyrt. Det er jo først og fremst et kostyme, ikke en bunad. Noen hundrelapper for ovale brosjer er ok, men ikke 500 pr stk.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 20:21   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

Mener vi solgte noen fra TinnPer da jeg jobbet i gavebutikk, men husker ikke hvordan de var prismessig.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 20:27   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

Jeg vet at historisk museum og vikingskipshuset i Oslo har pleid å ha et godt utvalg av brosjer, nåler og annet, i bronse eller messing, som er ganske rimelige i pris. Men det er kanskje litt langt unna? Jeg kan evt kjøpe for deg og sende, men det blir nok ikke de nærmeste månedene.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 20:27   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

I souvenirbutikkar ved arkeologiske museum sel dei gjerne slikt - du finn slike museum i Bergen, Stavanger, Oslo, Trondheim og Tromsø om eg ikkje tar heilt feil? . Det er ikkje nødvendigvis billig da, men overkommelig.

Du kan kanskje hente tips her: http://fortidsfamilien.wordpress.com/ (han som bloggar er arkeolog forresten, så burde vite kva han heldt på med )

Googlesøk på Vikingsmykker gir mange treff.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 20:30   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

Forresten, det ser ut til at man kan bestille varer derfra, det går i alle fall an å spørre.

http://www.khm.uio.no/museumsbutikk/...kipshuset.html

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:32   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

Jeg prøvde å søke på ebay i UK, men der fikk jeg nesten bare treff på ekte vikingbrosjer. Det blir kanskje litt i overkant?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:36   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

Eeeeeh... Og det er rimelig ulovlig også... Er du sikker?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:36   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

Dog er det mulig det er lovlig i storbritania, men tviler

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:37   #9
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

Kanskje det er lov i UK? Jeg ble temmelig da jeg så det.

http://www.ebay.co.uk/itm/RARE-VIKIN...item3caf84aa12

http://www.ebay.co.uk/itm/RARE-LARGE...item2c6301a906

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 12:35   #10
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: "Vikingkjole" hvor finne brosjer m.m.?

Armstreet lager middelalderkopier og middelalder-inspirerte klær, rustninger(!) og pynt - inkl. vikingeaktige brosjer - se nederst på denne sida:
http://armstreet.com/store/jewelry/
Fryktelig billige er de ikke, da...
Om du ikke vil sy kjole selv, selger de også nesten-autentisk viking-kjole:
http://armstreet.com/store/clothes/v...ess-tunic-gown
Kjole og tunika sys på mål - jeg vet de kan lage barnestørrelse om ønskelig. Sannsynligvis blir det da billigere enn voksenversjonen.

Har bestilt klær der et par ganger selv. Fantastisk kvalitet på stoff og sying - og sitter som støpt siden alt kan sys etter mål.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no