Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-21, 14:20   #21
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Beskrivelsen din fikk meg i hvert fall til å ane noe om hvordan det skulle gjøres , så jeg har kanskje kommet et skritt lenger. Fikk til og med henta opp undertråden, én gang! Så rota jeg det til igjen.

Dette ass, det er som da jeg skulle lære meg å strikke. Jeg gjorde ting som ingen forstod hvordan var mulig å få til, og endte med min mor som oppsummerte det presist med "du har nok faktisk rett, du eier ikke talent". Jeg har klart å gjøre denne for de fleste relativt enkle operasjonen på kanskje 93 ulike måter nå, UTEN å få det til.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 14:28   #22
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Jeg er bare fornøyd for at jeg kunne bidra #selvblindhønefinnerkorn

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 14:30   #23
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det er viktig å vite om spolen skal bevege seg med eller mot klokken når man drar i tråden og spolen ligger inne i spolehuset.

Eller er jeg på jordet?

Det var noe der, ja. Minnes det var viktig å huske da jeg tok symaskinsertifikatet for 150 år siden. Tråden skal gå motsatt vei av den snurredingsen, når man drar l tråden.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 14:39   #24
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Marla Singer og så har du Husquerna maskin

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 14:57   #25
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Marla Singer og så har du Husquerna maskin

Jeg er så lite symenneske at jeg nesten ikke tok denne.

MEN, JEG FIKK DET TIL!!! Det tok meg nesten tre timer, og med mange involverte hjelpere, men nå gikk det. (og ikke så rent lite ) I tilfelle andre skulle komme innom tråden senere, eventuelt meg selv når jeg har glemt hvordan jeg gjorde det, så viser egentlig denne videoen det ganske godt. Jeg forstod det ikke før jeg hadde gjort det sånn, riktignok, men så er jo jeg litt ekstra tungnem slik at det kanskje forklarer alt til noen andre litt kjappere.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 14:59   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Flott at du fant det ut!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 14:59   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

(så over til den reelt spennende delen: Hva skal du sy????)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 15:01   #28
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

(så over til den reelt spennende delen: Hva skal du sy????)

Jeg aner ikke, dette skjedde bare mens jeg øvde meg på rettsøm (!) på en gammel genser og gikk tom for undertråd. Jeg har enorme ambisjoner, (selskapskjole! bunadskjorte!) men innser nå at jeg skal være sjukt fornøyd hvis jeg klarer å lage noe sånt som en ikke så halvgæren t-skjorte til ungen.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 15:34   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Jeg kan ikke sy i det hele tatt, men jeg klarte med litt kyndong veiledning på forhånd å klippe en capri-tights til min datter, som hun under min veiledning sydde. Vi har lekt med mønster og laget mønster til tskjorte også men stoffet var for lite, så det blir neste helg. (Hun har håndball, korps, håndball, speider, og vips så er det fredag og da hentes hun på skolen av min far for å sy onepiece hos min mor. HUN kan nemlig sy, JEG er altså der at jeg går på tights og tskjorte. Tights klippes i to deler, høyre og venstre, så syr en sammen fra magen til skrittet og tilsvarende på baksiden og deretter starter en nederst på et ben og syr opp via skrittet og ned på andre siden. DET klarte vi. Ja, legge opp nederst på ben før man syr det hele sammen, og en strikk i livet, i opplegget.

Jeg har ikke høyere ambisjoner enn tights, tskjorte og munnbind...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 16:55   #30
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Jeg har i alle fall sertifikat som forteller at jeg kan sette inn en slik spole med undertråd. Tok det i 1984/85, fornyet det på AMO-kurs i 1994, så tror det fremdeles er gyldig.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 18:01   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Marla Singer og så har du Husquerna maskin

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 18:10   #32
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg kan ikke sy i det hele tatt, men jeg klarte med litt kyndong veiledning på forhånd å klippe en capri-tights til min datter, som hun under min veiledning sydde. Vi har lekt med mønster og laget mønster til tskjorte også men stoffet var for lite, så det blir neste helg. (Hun har håndball, korps, håndball, speider, og vips så er det fredag og da hentes hun på skolen av min far for å sy onepiece hos min mor. HUN kan nemlig sy, JEG er altså der at jeg går på tights og tskjorte. Tights klippes i to deler, høyre og venstre, så syr en sammen fra magen til skrittet og tilsvarende på baksiden og deretter starter en nederst på et ben og syr opp via skrittet og ned på andre siden. DET klarte vi. Ja, legge opp nederst på ben før man syr det hele sammen, og en strikk i livet, i opplegget.

Jeg har ikke høyere ambisjoner enn tights, tskjorte og munnbind...

Til tross for høye ambisjoner her, så er tights og t-skjorte er mer enn nok utfordrende akkurat nå. Fremgangsmåten du beskriver virker jo overkommelig, kanskje jeg prøver det med datteren.

Litt av utfordringen min med å gå i gang skikkelig, merker jeg, er at jeg bare bestiller stoff som man kan lage flotte kjoler og bunadsskjorter av, mens det jeg egentlig trenger er stoff til t-skjorter.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 18:11   #33
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg har i alle fall sertifikat som forteller at jeg kan sette inn en slik spole med undertråd. Tok det i 1984/85, fornyet det på AMO-kurs i 1994, så tror det fremdeles er gyldig.

Oi oi, sertifikat, faktisk!

(Jeg kunne tatt det sertifikatet nå. )

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 18:15   #34
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Oi oi, sertifikat, faktisk!

(Jeg kunne tatt det sertifikatet nå. )

Symaskinsertifikat på barneskolen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 18:22   #35
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Sertifikat er sertifikat!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 13:29   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Til tross for høye ambisjoner her, så er tights og t-skjorte er mer enn nok utfordrende akkurat nå. Fremgangsmåten du beskriver virker jo overkommelig, kanskje jeg prøver det med datteren.

Litt av utfordringen min med å gå i gang skikkelig, merker jeg, er at jeg bare bestiller stoff som man kan lage flotte kjoler og bunadsskjorter av, mens det jeg egentlig trenger er stoff til t-skjorter.

Jeg har kjøpt jersy, valgt av jentene. Til tskjorter og tights. Og har mønster. På tights. T-skjorte mønsteret har jeg etter veiledning fra min mor tegnet av fra deler av mønsteret til en onepiece, i mindre størrelse enn ungen er, men med lengde utfra en tskjorte de har. Kan lage langermet utfra samme mønster. Fornøyd med å ha klart DET! Møsnteret altså, fortsatt ikke sydd med enn den ene tightsen, men så er jentungen på 10 snart på vei til min mor (hentes på skolen når hun er ferdig om 45 min) for å sy seg den onepiecen da, DET er utover hva jeg har tenkt å prøve meg på med det første, utfra hvor mamma har styret med hette og lommer...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 21:27   #37
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Så gøy at hun er med og syr, ble hun fornøyd med onepiecen?

Ser du skriver at du syr med jerseystoff. Jeg har blitt advart mot å bruke det, siden det skal være vanskelig å sy i for en nybegynner. Hva må egentlig til for å få det til? Har skjønt at man må bruke egen nål, andre innstillinger for diverse, og så videre?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 21:49   #38
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Og jeg leser "hvordan sette inn spiralen".

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 21:52   #39
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Finnes kanskje jutubvideoer for det også, Millen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 21:57   #40
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sette inn spolen med undertråd?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Finnes kanskje jutubvideoer for det også, Millen.

Jeg trenger ikke spiral,ferdig med alt sånt. Men jeg kan jo ikke noe for at det er det jeg ser når trådtittel dukker opp.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no