Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 20:38   #241
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.944
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Dæven døtte, allium!! Den var råflott. Med forkortede rader og plass til pupper og alt. Skulle ønske jeg klarte å strikke fort nok til at sånt ikke gikk av moten før jeg ble ferdig. *sukk*

banana er ikke aktiv  
Gammel 28-09-10, 20:50   #242
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Den var kjempefin ja!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 28-09-10, 22:11   #243
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Nydelig Allium! (Jeg kjente nesten at jeg må ha en sånn også, men så skyntet jeg meg å bla videre. Jeg trenger en pause fra tynne pinner nå)

Mei er ikke aktiv  
Gammel 28-09-10, 22:22   #244
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Virkelig flott kjole, allium ...den som hadde hatt en kropp til slikt!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 30-09-10, 19:30   #245
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jakke til 8åring og artig genser til 4åring



__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv  
Gammel 30-09-10, 19:41   #246
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Wow Allium, så fin kjole

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 30-09-10, 20:53   #247
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg er ferdig med kjolen min, og gal som jeg tydeligvis er har jeg lagt opp til en til. Still Light denne gangen.

Men her er kjolen. :skryter hemningsløst:

Den er så utrolig fin! Lurer på om den kan strikkes i barnestørrelse.. Jeg har dessverre ikke kropp til en slik selv.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv  
Gammel 30-09-10, 21:08   #248
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Hadde en del restegarn, så jeg strikker denne til Storesøster, i gult, lys rosa og lys grønt:


Tenkte å prøve å strikke den med lange ermer. Har lite erfaring med å gjøre sånt på måfå, så vi får se.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 30-09-10, 23:11   #249
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Er kommet 12 cm opp på denne. Den kommer til å bli så fiiiin men det kommer til å ta tid gitt

__________________
Ny dag - nye muligheter
Snill & grei er ikke aktiv  
Gammel 01-10-10, 09:01   #250
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Allium

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv  
Gammel 01-10-10, 10:26   #251
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jakke til 8åring og artig genser til 4åring

Fin strikkejakke ...men denne genseren var jo veldig artig og søt ja! Kan jeg spørre om sånn ca hva garnet kom på?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 01-10-10, 10:39   #252
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Allium - du er jo selveste Strikkegudinnen!

Fantastisk.

Veldig nydelig kjole du skal strikke også Snill og Grei - du kan også opphøyes til den øvre etasjen om du legger ut bilde av den ferdigstrikket!!

Er det noen som har begynt på julegavestrikking? Type hansker, skjerf, luer, votter - mindre 'venninneprosjekter'? Det er jeg litt på utkikk etter nå.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 01-10-10, 13:09   #253
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har ikke begynt på julegavestrikking.
Jeg gir egentlig ikke venninnegaver.
Lurer litt på noe babystrikk til jul da, men vet ikke helt hva det blir til.

Har bestilt garn til heldress og genser til Knerten, får se hvor lang tid jeg bruker på dem, har tenkt på blånisselue til advent også, så får vi se hva som er igjen av tid til julegavestrikk (hensyntatt at jeg skal strikke "et eller annet henteklesopplegg" til lillejenta før slutten av februar.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 02-10-10, 18:10   #254
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Mitt første strikkeprosjekt: Kjekkasgenser fra Pickles.

Denne har jeg nå på pinnene. Babyteppet til Mikro kan vente, hun trenger det ikke før februar, så nå er Knerten prioritert. Først denne, så en heldress, tenker jeg.

Genseren er i alle fall hurtigstrikket, jeg koser meg med synlig fremgang. Jeg er ingen superstrikker, men la opp i morges, og nå er bolen rundt 20 cm, det er kjekt når det er synlig fremgang. (Det er det tyngste med midten av babyteppet, det er så sinnsykt mange masker pr pinne...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 02-10-10, 18:22   #255
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Her er det ene hekleprosjektet mitt - straks halvveis på duken det er ment å skulle bli, det tar litt tid med 0.9 mm heklenål:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg hekleduk_1.jpg (195,1 KB, 18 visninger)
__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 02-10-10, 18:40   #256
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg holder på med disse vottene og denne genseren for øyeblikket.


amylin er ikke aktiv  
Gammel 02-10-10, 21:02   #257
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

allium - Den ble helt nydelig!

Amylin - den genseren der likte jeg!

 
Gammel 02-10-10, 21:13   #258
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har begynt på samme genser som Amylin i kveld, samt helt enkle tå-opp sokker.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 02-10-10, 21:18   #259
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Denne har jeg nå på pinnene. Babyteppet til Mikro kan vente, hun trenger det ikke før februar, så nå er Knerten prioritert. Først denne, så en heldress, tenker jeg.

Genseren er i alle fall hurtigstrikket, jeg koser meg med synlig fremgang. Jeg er ingen superstrikker, men la opp i morges, og nå er bolen rundt 20 cm, det er kjekt når det er synlig fremgang. (Det er det tyngste med midten av babyteppet, det er så sinnsykt mange masker pr pinne...)

Hvilket garn bruker du til kjekkasgenseren? Har du kjøpt på pickles, eller annet sted?

Hannah er ikke aktiv  
Gammel 02-10-10, 21:35   #260
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Fin strikkejakke ...men denne genseren var jo veldig artig og søt ja! Kan jeg spørre om sånn ca hva garnet kom på?

Jeg husker ikke HELT. Men det ble litt dyrt iom at det var så mange farger.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no