Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vask av tripp-trapp stol

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-09, 22:27   #1
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Vask av tripp-trapp stol

Noen gode og effektive råd til vask av tilgriset tripp-trapp stol, som så absolutt burde ha vært vasket for lenge siden......?

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:40   #2
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Lur tråd. Jeg abonnerer.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:41   #3
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Om det er griserier som sitter fast så hjelper det kanskje å spraye med jif kjøkken å latt det virke en stund for så å knure med godt vann og svamp å vaske over med klut etterpå?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:42   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Jeg lar en våt klut henge over griset en stund, da løsner det meste her i gården.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:48   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Jif kjøkken spray, la virke en stund, også hele stolen en kjapp tur i dusjen

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:50   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Jeg har fått alt av med fuktig klut og zalo. Om det sitter veldig fast, kan disse svampene med skrubb på ene siden være en god ting.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:56   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Å la en våt klut henge over hjelper ja... på de flatene der det er teoretisk mulig å få en klut til å henge over det da... Det er nå engang slik her i vårt hus, at det faktsik finnes fastgrodd grøt/sviskemos/middag/brød/noe ukjent like gjerne UNDER stolen...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:57   #8
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Å la en våt klut henge over hjelper ja... på de flatene der det er teoretisk mulig å få en klut til å henge over det da... Det er nå engang slik her i vårt hus, at det faktsik finnes fastgrodd grøt/sviskemos/middag/brød/noe ukjent like gjerne UNDER stolen...

snu stolen på hodet når den skal vaskes

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:04   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

snu stolen på hodet når den skal vaskes

Det må jeg si er å være løsningsorientert

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:14   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Mm... vaske i mange runder... rett vei, opp ned (den balanserer dårlig sånn...), stående på høyre side, stående på venstre side... jo, i løpet av ei uke bør vi klare å få den ren

Føler sterkt at noen sikkert mener jeg burde gjøre det oftere... jeg har fått høre at om man bare tar det MED EN GANG når det enda ikke er stivnet, så er det visstnok mye lettere. Jaaaaaaaadaaaaaa, men det er liskom ikke det jeg kommer på, akkurat da... da er jeg nemlig litt mer opptatt med å få av guttungen restene av mat, og somregel har jeg helt glemt stolen, når det er over, ja så er det enten bleieskift og leggetid, eller så er det lese bok/bygge klosser/et eller annet annet som skjer nede på gulvet, og vips har nå jeg glemt at jeg kommer til å være sur på meg selv for at jeg ikke vasker stolen der og da...

Jeg skraper litt av og til... og tar en storrengjøring av og til. Sånn typisk sånn som nå, når vi snart får besøk.... *Skjerpe seg når mamma kommer*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:16   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

What not to do: Spyl den og la den lufttørke.
Finéren takler det ikke.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:17   #12
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Jeg satt stolen i dusjen og spylte den godt med lunkent vann. Så lot jeg den stå et par minutter, før jeg gikk løs med en slik svamp med skrubb på, og gne til skiten løsnet. Det funket finfint på fastgrodd grøt, banan, middag, og annen skit. Spylte av den igjen, og tørket den godt etterpå.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:19   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av tripp-trapp stol

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

What not to do: Spyl den og la den lufttørke.
Finéren takler det ikke.

Det tror jeg på. Særlig for oss som har en fra 80-tallet, lakken er litt sprø, kan man si... så jeg føler ikke at noen råd om inkluderer dusjen passer for vår stol... Men å snu den på hodet underveis i vasken kan antakelig likevel funke

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no