Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Det ideelle tastaturet

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-09, 07:56   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det ideelle tastaturet

Vis meg det ideelle tastaturet.

Det skal inneholde mus (touchpad) og ha god underarms(hånds)støtte.
Det er viktig med nummertaster og er det trådløst er det bare et ekstra pluss.

Tenker noe a`la dette, men dette mangler nummertastene:

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 08:23   #2
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Det ideelle tastaturet er rosa og kan snakke.



__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 08:57   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Jeg signerer Tåtti.
Selv om jeg for øyeblikket sitter med et helt vanlig og kjedelig sort Logitech-tastatur.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 10:10   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Det ideelle tastaturet har iallfall flate(re) taster.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 11:16   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Det ideelle tastaturet er rosa og kan snakke.



Jeg liker ikke rosa.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 02:19   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Lenovo har tastaturer med styreflate. Jeg har ikke erfaring med disse, men når det gjelder Lenovos Thinkpad-serie av bærbare pc-er er det ingen andre produsenter som har like gode tastaturer! Kan kanskje se ut som det er samme tastaturet som de har på bærbare. Hvis det også er samme styreflaten som de har på sine bærbare er den også meget god.



Lenovo-tastaturet selges av div. forhandlere, f.eks. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:842426%3bc:36338%3brg

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 02:26   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Jeg liker de med flatere taster. Syntes typiske stasjonær-pc tastatur er grusomme. Men de helgummierte må jo kunne vær et alternativ for småbarnsforeldre, om man skal ha. Kan rulles sammen under transport!


Et fleksibelt tastatur for de som sikler eller på annen måte søler til tastaturet. Det sorte vanntette gummimateriale gjør at det enkelt og greit kan vaskes under springen. Tåler kjemikalier og sterke rengjøringsmidler. Finnes både i normal størrelse eller i en miniutgave som er ypperlig for barn eller der det er liten plass. USB og PS/2 utgang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 12:21   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Lenovo har tastaturer med styreflate. Jeg har ikke erfaring med disse, men når det gjelder Lenovos Thinkpad-serie av bærbare pc-er er det ingen andre produsenter som har like gode tastaturer! Kan kanskje se ut som det er samme tastaturet som de har på bærbare. Hvis det også er samme styreflaten som de har på sine bærbare er den også meget god.



Lenovo-tastaturet selges av div. forhandlere, f.eks. http://www.multicom.no/PartDetail.as...c:36338%3br:pg

HER har vi det jeg ser etter. Helt perfekt! Tusen takk.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 13:08   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Når jeg fant det nå, så tror jeg jaggu jeg må bestille meg et slik til bruk på noen systemer på jobben... hmm.. :-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 16:05   #10
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Sjekk ut Das Keyboard, "ultimate"-versjonen. Mest kjent for å være helt svart med bare svarte taster, siden det er beregnet på folk som vet hvor alle tastene er.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 23:03   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det ideelle tastaturet

Jeg er veldig fornøyd med dette: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=83049 (Jeg har med numpad)



Apples PowerBook og MacBook Pro tastatur liker jeg også veldig godt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 23:08   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det ideelle tastaturet

Er det rosa tastaturet å få kjøpt?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 23:13   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det ideelle tastaturet

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er det rosa tastaturet å få kjøpt?

Ooooh yes! (Det er jeg som har kjøpt både Tåttis, Rus og mitt. )

http://www.keyboardforblondes.com/

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 23:35   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det ideelle tastaturet

Det må jeg jo bare ha...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 23:47   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det ideelle tastaturet

Enterknappen er fantastisk. "YES i want it!".

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 11:34   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg liker de med flatere taster. Syntes typiske stasjonær-pc tastatur er grusomme. Men de helgummierte må jo kunne vær et alternativ for småbarnsforeldre, om man skal ha. Kan rulles sammen under transport!


Et fleksibelt tastatur for de som sikler eller på annen måte søler til tastaturet. Det sorte vanntette gummimateriale gjør at det enkelt og greit kan vaskes under springen. Tåler kjemikalier og sterke rengjøringsmidler. Finnes både i normal størrelse eller i en miniutgave som er ypperlig for barn eller der det er liten plass. USB og PS/2 utgang.

Disse tastaturene er helt for jævlig til vanlig bruk. Det eneste jeg anser dem som aktuelle til må være ekstreme brukssituasjoner, som på et lager, fabrikk o.l.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 11:36   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Sjekk ut Das Keyboard, "ultimate"-versjonen. Mest kjent for å være helt svart med bare svarte taster, siden det er beregnet på folk som vet hvor alle tastene er.

Hehe. Hadde et slikt. Tidligere solgte www.microplex.no slike i Norge, under MIST-navnet. Dessverre var "feelingen" for tastaturet ellers ikke spesielt god, og det ble derfor ikke brukt noe særlig. Riktignok ikke noe speielt problem å bruke det

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 12:01   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det ideelle tastauret

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Disse tastaturene er helt for jævlig til vanlig bruk. Det eneste jeg anser dem som aktuelle til må være ekstreme brukssituasjoner, som på et lager, fabrikk o.l.

Jeg har ikke prøvd det annet enn en i klassen som kjøpte et for morro skyld. Kunne funnet på å kjøpe et om jeg skulle sluppet til et lite barn eller tre tenker jeg. Da er ikke bruken så avansert uansett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no