Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-09, 13:50   #221
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Så langt i dag:

Frokost: 1/2 beger mager kesam, litt sesamfrø, 20 mandler + ca. 2 dl rips
Lunsj: 2 wienerpølser, litt salatblad, babygulrøtter og sukkererter. 6 druer (jada, jeg vet det er høykarbo, men de er så gode).
Snacks: en liten neve mandler

Pluss masse kaffe med melk. :elektrisk:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 29-09-09, 21:38   #222
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Medisterkaker og salsa (jada, må utnytte alle rester)
Lunsj: Kyllingfilet, isbergsalat, fetaost
Mellom: Halv atkinsbar
Middag: Pepperbiff, sopp, løk, fløtestuet spinat og vårløk.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 21:42   #223
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Cc + yoghurt.
Lunsj: Blandet salat med skinke og ost.
Middag: Ertesuppe med baconbiter.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 23:19   #224
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

I kveld har jeg spist bringebær med fløte. Hvordan i all verden har det seg at fløte fint kan helles over jordbær og alt er greit, men det øyeblikket jeg pisker kremfløten for å spise den med bær så blir det årets guilt trip liksom?
Men godt var det! (pisket kremfløte, bringebær og mandelstrø)

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 30-09-09, 18:09   #225
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: to kokte egg, litt smør og en kaffe latte.
Lunsj: rester av gårdagens gryte (svinekjøttdeig med kremet tomatsaus) og salat.
Mellom: en skyr og en kaffe latte.
Middag: ovnsbakt laks med pesto og rømme, rotmos (selleri, gulrot og blomkål) og brokkoli til.
Kvelds: har en lavkarbo-bar liggende. :søtsyk:

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 30-09-09, 18:45   #226
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost:
2 tynne skiver fedonbrød med en hel boks makrell i tomat
Håpløst mellommåltid:
1 pizzarundsttykke fra Kiwi
Middag:
Fårikål
Kvelds fordi det var en drittkveld og jeg valgte å stimulere der jeg kan stimulere:
1 posrsjon yoghurtis med sjokolade.
Og ja - selvfølelsen er redusert i dag på grunn av den. Men jeg orker ikke akkurat nå.


Sist redigert av Slettet bruker : 01-10-09 kl 07:07.
 
Gammel 30-09-09, 19:09   #227
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: 2 kokte egg
Lunsj: 1/2 boks cottage cheese med halvt eple i terninger
Middag: hjemmelaget curry med blomkål, løk, kyllingfillet, paprika

1 bit 70% sjokolade

Søtsugen så det holder nå.....

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 30-09-09, 20:31   #228
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Rester av fløtestuet spinat fra i går samt 5 små skiver med pepperoni
Lunsj: Salat av isbergsalat, paprika, agurk, fetaost, skinke, ost og rømmedressing
Mellom: Halv atkinsbar
Middag: "kinakjøttdeig" med minimais, løk, paprika, sjampignon, soyasaus, hvitløk, ingefær og litt for mye oystersaus.
Kvelds: Hjemmelaget jordbæris etter denne oppskriften!

PS Palmen: den er grei for søtsuget!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 09:00   #229
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Søtsugen så det holder nå.....

Det var jeg også i går, og så kikket jeg på kalenderen og fikk forklaringen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 09:56   #230
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Gårsdagen;
frokost: rømmegrøt.
Lunsj: blandet salat med ost og skinke.
Middag: kyllinggryte med ørlite ris til.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 10:26   #231
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det var jeg også i går, og så kikket jeg på kalenderen og fikk forklaringen.

Ååååå. :lyspære:

Det ble 5 biter 70% sjokolade med mint på meg i går kveld, ja. Jeg er bare overlykkelig for at det ikke ble verre.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 15:35   #232
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Vi er flere i samme syklus her ser jeg.

Frokost: 2 speilegg, 3 baconbiter og en kaffe latte.
Mellom: en skyr og en kaffe latte.
Lunsj: 150 g pepperbiff og rester av rotmos, brokkoli og gulrot.
Middag: salat først, også skal jeg unne meg en tynn pannekake med masse bacon i dag.
Kvelds: sikkert noe ost, skinke, paprika, agurk og tomat på fat.

Jeg ødelegger ikke alt med en pannekake i dag sant?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 17:48   #233
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

I dag:
rakk ikke frokost! Ouææ! Og jeg som har blitt så flink med frokost i det siste.
Lunsj: mixsalat med tunfisk, balsamico-eddik
Mellom: noen skiver lett-norvegia, løvtynn kalkunpepperskinke og en kvart agurk
Middag: rester fra i går: hjemmelaget curry med blomkål, løk, kyllingfillet, paprika med mandler på toppen.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 18:34   #234
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg vet at det er mange som kjøper mama Lupe`s low carb Tortillas, men jeg har ikke prøvd de, altså.

De er veldig gode, smaker som vanlige fullkorn-tortillas og inneholder bare 3 gram netto karbohydrat per stk.

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

De har jeg bestilt fra Danmark, veldig gode.

Jeg bruker dem som pizzabunn, genialt! Man skulle tro de var for tynne men de er ikke det. Har brukt vanlige tortillas også, det blir skikkelig tynn, italiensk-ish pizza.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 21:31   #235
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Havregrøt med cc
resten av yoghurtisen og en appelsin.
omelett av tre egg og salat
fårikål, liten porsjon uten potet.

 
Gammel 02-10-09, 17:46   #236
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: havregrøt med cc.
Lunsj: 1 fedonskive med salami og majones.
Middag: fårikål
Kvelds: tja....har lyst på lavkarbopizza etter at barna har lagt seg.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 17:47   #237
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Havregrøt med cc
2 pølser i lompe
1 appelsin
fårikål

kvelds:
70 % med mint og rødvin.

 
Gammel 02-10-09, 17:54   #238
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Noen mislykka lavkarbolapper + litt cc med bær

Lunsj: En rugsprø, mislykka lavkarbolapp, cherrytomater, litt majones og skinke.

Mellommåltid: Atkinsbar

Middag: Stekt svinekjøtt, linsemos med fløte og gulrot.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 18:50   #239
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Noe sier meg at jeg kommer til å ryke på en smell i helga. Er det krise? ELler, hvor krise er en smell? Auauauauauau. Min PMS gir seg med andre ord kun gjeldende i form av karbospising, det andre er greit. Men nå vil jeg ha ALT.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 19:28   #240
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Grovt speltbrød med roastbiff, sylteagurk og remulade
Lunsj 1: Eggerøre av ett egg m/røkt skinke, tomat og pære
Lunsj 2: (Ble dårlig før jeg fikk fullført lunsj 1 ) Hjemmelaget lavkarbomüsli m/ friske blåbær og melk
Middag: Hjemmelaget stroganof m/grønnsaker ved siden av

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no