Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Klatreroser?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 09:51   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klatreroser?

For første gang på veldig mange år har jeg en pitteliten hage jeg skal kose meg i. Hagen er sydvendt, med ferdig opparbeidede bedd rundt hele. På forsiden av huset (nordvendt) er det også et lite bedd, hvor det pt. står et par ganske stygge tujaer. Jeg har planer om å fjerne disse og heller sette opp klatreroser (eller noe annet) langs den veggen. Det er lite sol på den siden, så jeg trenger tips om hva som kan trives der. Trenger roser mye sol, eller tåler de skygge mesteparten av dagen? Finnes det andre klatreplanter som er pene, som ikke trenger mye sol, og som ikke ødelegger veggen?

Vi skal beise rett etter påske, så jeg får nok ikke plantet noe før i midten av mai. Men det er vel også greit mtp mulige frostnetter.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 10:06   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klatreroser?

Slyngkaprifol? Den trenger ikke så mye sol. Den må ha noe å klatre i, så den ødelegger heller ikke veggen. Humle?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 10:21   #3
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klatreroser?

Vet ikke hvordan det skrives, men jeg vet at en klatrerose ved navn Flammentanz (om jeg bare visste hvordan det skrives...) er lett og villig, og veldig fin!!!

http://bmplanter.com/rosebilder/flamment.jpg

http://www.bogront.no/roser/klatre.html

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)

Sist redigert av maribo : 27-03-07 kl 10:26.
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no