Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ulvangsokker til de små

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-06, 10:15   #21
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Ja! Skikkelig irriterende. Vi bruker de kun til innesokker siden det blir håpløst klumpete og sikkert ubehagelig i skoene.
Dessuten er det jo antiskli, og det er jo ikke så lurt i sko.

Venter på nye ullsokker fra www.krabaten.no . Der koster det 54,- pr par.

  Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:19   #22
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Dessuten er det jo antiskli, og det er jo ikke så lurt i sko.

Med fare for å bli anklaget for å være en dårlig mor, jeg må likevel spørre: Hvorfor er ikke det så lurt? Jeg har aldri tenkt på at det er et problem, og trenger å opplyses.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:21   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.130
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Trysilsokken selges på Europris også.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:44   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Med fare for å bli anklaget for å være en dårlig mor, jeg må likevel spørre: Hvorfor er ikke det så lurt? Jeg har aldri tenkt på at det er et problem, og trenger å opplyses.

Foten kan bli "sittende fast" inni skoen og får ikke rette bevegeligheten, noe som er viktig for små barneføtter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:51   #25
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Takk for svar!

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:56   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Takk for svar!

No problem!

Jeg må forresten få tak et par ullvangsokker til innebruk. Med antiskli. Hvilke størrelser har antiskli? Og har de der trysilsokkene antiskli også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 11:02   #27
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvilke størrelser har antiskli?

Ulvangsokkene har i hvert fall antiskli i 22-24, og sikkert alt som er mindre enn det. Hvordan det er i større størrelser vet kanskje bare Vegard.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 11:34   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Googlet litt, og Ullvang har bare antiskli opp til str. 24 så da blir det knapt. Trysilsokken hadde for lite ull i seg syns jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 00:46   #29
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Trodde ikke tilsvarende Ullvangsokk hadde så veldig mye mer ull i seg enn Trysil?

Jeg synes det er viktig med ull, men vi er kjempefornøyde med Trysilsokkene. Europris er stedet å gå.

  Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:10   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Trodde ikke tilsvarende Ullvangsokk hadde så veldig mye mer ull i seg enn Trysil?

Trysilsokken har mellom 23 og 30 % ull. De ullvangsokkene til barn har mellom 63 og 78 % ull.

Når det er så lite ull som under 50 % har den ingen effekt. Aller helst bør det være over 70 % ull.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 15:39   #31
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

lamote har sånne sokker ala ulvang med 60-70 % ull i[husker ikke nøyaktig i farta]. Har kjøpt en del sånne til turbo med at de ikke har antiskli mens ulvang sine har det.

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 13:46   #32
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Jeg synes også at sokken er litt snodig i fasongen, men etter vask sitter den allikevel bra på podens fot.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Foten kan bli "sittende fast" inni skoen og får ikke rette bevegeligheten, noe som er viktig for små barneføtter.

Oops, da må nok jeg ut og kjøpe et nytt parti ullsokker til poden - uten antiskli (og instruere barnehagen i å ta på tøflene utenpå, ellers vil han nok seile rundt som en annen skøyteløper, er jeg redd).
Forøvrig synes jeg ikke at den antisklien på Ulvangsokkene er sånn veldig mye å skryte av, så jeg er vel litt usikker på hvordan den oppfører seg nedi en sko..

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 12:58   #33
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Forøvrig synes jeg ikke at den antisklien på Ulvangsokkene er sånn veldig mye å skryte av, så jeg er vel litt usikker på hvordan den oppfører seg nedi en sko.. [/quote]

Nei, og så er de jo så tykke. Skikkelige knotter.

Apple er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:49   #34
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Vi bruker dem i sko også vi, synes ikke det blir klumpete. Synes heller ikke at den antisklien fungerer som den skal etter ett par vask. Ungen her sklir i allefall som bare det på dem nå Men sokkene er supre, guttungen blir ikke klam på beina og nekter å ha annet enn ull på seg.

Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:09   #35
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Jeg har plukket av antiskli på noen av ulvangsokkene til snuppa, samtidig som jeg har montert på antiskli på noen andre ullsokker. Noe å tenke på?

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 12:34   #36
Victoria
Fullverdig medlem
 
Victoria sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 46
Victoria har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ulvangsokker til de små

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Jeg har plukket av antiskli på noen av ulvangsokkene til snuppa, samtidig som jeg har montert på antiskli på noen andre ullsokker. Noe å tenke på?

Hvordan får du de av uten å ødelegge sokken da? For sokkene er jo sååå gode og vi har ikke hatt problemer med passformen... Skulle gjerne hatt samme sokk uten antiskli også!

__________________
To søte små
Victoria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no