Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva er ditt beste husmortips?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-07, 20:56   #41
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, alle har lov til å redigere innleggene sine. Du må bare finne redigeringsknappen. Den heter "Endre" og står til høyre i overkanten av innlegget.

Det er nok mulig jeg har vaert for lenge paa andre forum, ja. :skrape: Men naa fant jeg knappen. Takk!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 21:06   #42
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.313
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Troll sitronsåpe fjerner bæsjeflekkene på ull. Selv gamle flekker!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 21:07   #43
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Legg løk og hvitløk i vann en stund før du skal skrelle dem. Da sklir skallet av så lett som bare det.

Jeg tar og stikker løken på kniven og holder den under varmt vann noen sekunder bare. Så lett å skrelle etterpå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 21:08   #44
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

For å si det sånn: jeg tror jeg holder "hjelpsomheten" for meg selv.

Hilsen Norges verste husmor.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 00:43   #45
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.


Tatt vare på en Ajax spruteflaske
På den lager jeg min egen blanding av vann,salmiakk og Zalo
Suveren på fettete ovn og andre kjøkken/badflekker

Hvor mye av hver sånn ca?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 00:50   #46
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det er nok mulig jeg har vaert for lenge paa andre forum, ja. :skrape: Men naa fant jeg knappen. Takk!

Liefje har du ikke æ,ø og å på tastaret ditt? Kanskje du kan bruke samme koding som meg for å få det til:

æ = ctrl+alt+z
ø = ctrl+alt+l
å = ctrl+alt+w

Vet ikke om det funker hos deg, men det gjør det hos meg i alle fall Du kan jo prøve.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 00:53   #47
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Jeg bruker engangs-badehetter som alternativ for plastfolie de gangene trenger plast over en salatbolle e.l. Det er innmari praktisk pga. strikken som fester uten å klebre slik som folien. Engangs-badehettene kjøpte jeg en gang i hundrevis hos jeg tror det var Vita, men ellers sparer jeg alltid disse man får på hoteller.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 09:07   #48
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Bruker tørkerullpapir og strykejern når jeg skal fjerne stearin på tekstiler
Stryker mange ganger og bytter papir mange ganger

Jeg leste en plass at stryking kunne gjøre at man ikke fikk restene opp fra fibrene.
Legg tekstilen i fryseboksen en halvtimes tid, pell av stearinet. Vask med zalo og varmt vann kan også hjelpe.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:21   #49
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg bruker engangs-badehetter som alternativ for plastfolie de gangene trenger plast over en salatbolle e.l. Det er innmari praktisk pga. strikken som fester uten å klebre slik som folien. Engangs-badehettene kjøpte jeg en gang i hundrevis hos jeg tror det var Vita, men ellers sparer jeg alltid disse man får på hoteller.

Så lurt.
Jeg bruker disse hettene på hjulene på vognen når jeg må ha den inn!

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 08:37   #50
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg leste en plass at stryking kunne gjøre at man ikke fikk restene opp fra fibrene.
Legg tekstilen i fryseboksen en halvtimes tid, pell av stearinet. Vask med zalo og varmt vann kan også hjelpe.

Det stemmer ikke for mitt vedkommende

Jeg har gjort dette på de fleste fibre, tom tynne (dyre) strømpebukser

Fungerer helt glimrende

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 12:09   #51
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Liefje har du ikke æ,ø og å på tastaret ditt? Kanskje du kan bruke samme koding som meg for å få det til:

æ = ctrl+alt+z
ø = ctrl+alt+l
å = ctrl+alt+w

Vet ikke om det funker hos deg, men det gjør det hos meg i alle fall Du kan jo prøve.

Joda. Det funker, men jeg skriver touch og da gaar det mye fortere aa skrive slik jeg har vent meg til de siste 10 aarene. :lat:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 17:11   #52
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Smør litt smør langs kanten på kjelen før du skal koke melk. Da koker det ikke over

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 19:35   #53
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Joda. Det funker, men jeg skriver touch og da gaar det mye fortere aa skrive slik jeg har vent meg til de siste 10 aarene. :lat:

Tja...det trodde jeg også, men nå skriver jeg touch like fort med disse kodene også. Bare en treningssak.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:27   #54
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Tja...det trodde jeg også, men nå skriver jeg touch like fort med disse kodene også. Bare en treningssak.

Det var vel derfor jeg la til at jeg er lat.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:23   #55
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Ingen flere gode tips og råd?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:30   #56
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Å skive sjampinjong med eggedeler! Jeg følte meg helt utrolig lur da jeg kom på det. Det gjelder bare å ikke kjøpe dem for store.

Oi. Den var smart. :noterer:

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:56   #57
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Hvis micro'n er skitten, sett en dyp tallerken med vann og en halv sitron på full guffe noen minutter. Tørk deretter av med en fuktig klut. Dampen gjør at fettet/matrester løsner.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 21:58   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Jeg vet ikke om jeg kan bidra med så mye, men her er jo en klassiker: Åpne makrellboksen inni en plastpose!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:05   #59
Tebasile
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 19
Tebasile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Jeg vasker termoser og tv-kanner med vann og masse bakepulver. Lar blandingen stå i noen timer og de blir som nye.

Tebasile er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:12   #60
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Utsett ikke til imorgen det du kan gjøre idag! Har sagt det før og sier det igjen

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no