Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Flytte piano selv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-11, 10:14   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Flytte piano selv?

Går det an? Noen som har gjort det? Skal transporteres ca 15 mil, bæres ut av huset til Søs og inn i mitt. Har ringt flere flyttebyrå og det er kjempedyrt, laveste pris ca 7000 kroner.
Fint, pent piano i ok kvalitet, ikke digert og ikke veldig gammelt, fra 60-tallet kanskje?

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:26   #2
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Vi har gjort det. Hadde 7,5-tonners lastebil med lasterampe som kunne heises opp og ned. Fire sterke menn, en i hvert hjørne som bar. Stroppet godt fast i lastebilen så det ikke skulle velte under veis. Lurt å stemme pianoet når det har fått "satt" seg i nytt hus, de blir gjerne ustemte av transport.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 11:37   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Flytte piano selv?

Hvis det er mye trapper tror jeg det blir en grusom affære. Men hvis vi snakker 1. Etasje og du har tilgang på stor bil og sterke mannfolk, kan det helt klart gå.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 11:53   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytte piano selv?

"Vi" har gjort det. 4 sterke menn, opp 5 trappetrinn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:18   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Har du sjekket prisen hos en pianoforhandler? Jeg har alltid brukt pianoforhandlere til å flytte mitt piano, og de har operert med langt lavere priser enn noe flyttebyrå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:20   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.470
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Spør bare av nysgjerrighet: Hva er det som gjør et piano verre å flytte enn en annen stor tung ting?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:28   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Spør bare av nysgjerrighet: Hva er det som gjør et piano verre å flytte enn en annen stor tung ting?

Ikke noe annet enn at det er vesentlig tyngre og mer uhåndterlig enn de fleste andre store, tunge ting man kunne finne på å flytte med seg. Og så tåler det dårlig å bli mistet.

Vi har også brukt pianoforhandlere til sånt. Da er det ofte pris inkludert stemming etter flytting, og det bruker å være vesentlig billigere enn det der. Jeg har dog aldri flyttet det 15 mil, så jeg vet ikke om de opererer i så stor radius.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:28   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Spør bare av nysgjerrighet: Hva er det som gjør et piano verre å flytte enn en annen stor tung ting?

Et piano veier over 200 kg. Det er normalt det eneste møbelet av en så massiv størrelse som finnes i en bolig. Et skap med samme vekt og lengde, ville vært tilsvarende vanskelig å flytte på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:32   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Sørg for å ha ordentlige bærestropper og sterke nok mennesker som har vett nok til å si i fra at det er for tungt før de faktisk mister og skader noen/seg selv/pianoet, så går det greit det, altså.

:BTDT:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:34   #10
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Har også brukt pianoforhandler en gang og betalte da ca 2000 for flytting et par mil. For noen måneder skulle jeg flytte pianoet igjen (denne gangen et par km) og testet mittanbud. Fikk 5-6 tilbud på pianoflytt med fastpris, både fra flyttebyråer og andre slags sjauemannfolk. Prisene sprikte fra ca 1500 til 5000 kr. Endte opp med et flyttebyrå som gjorde jobben for 2000. Det koster ikke noe å prøve mittanbud og du er ikke forpliktet til å benytte deg av tilbudene du får så du kunne jo prøve. Bare en tanke.

ETA: eller var det muligens 3000 kr jeg betalte? Nå ble jeg litt usikker her (dårlig hukommelse).

  Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:35   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Ville også prøvd noen pianoforhandlere før dere evt. prøvde selv. Men det lar seg absolutt gjøre, med nok folk og skikkelig utstyr. Man kan til og med klare å flytte et flygel da. :btst:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:38   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Flytte piano selv?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis det er mye trapper tror jeg det blir en grusom affære. Men hvis vi snakker 1. Etasje og du har tilgang på stor bil og sterke mannfolk, kan det helt klart gå.

Ja, fytti, synes langt lettere ting er grusomt nok opp etasjer, spesielt hvis man ikke får ordentlig tak og ikke skjønner hva de(n) andre som bærer med deg mener/vil.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:47   #13
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flytte piano selv?

I mine studiedager flyttet vi (eh, jeg var tilskuer) et stort piano opp til 6. etg. i en bygård uten heis. Kjøpte bæreseler og overtalte 5 studiekamerater til å bære. Trappen var romslig og det gikk jo på et vis. Hadde kanskje ikke turt i dag.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:51   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Studenter er som kjent en uovervinnelig folkegruppe.

Når man blir eldre og (vanligvis) litt mer forsiktig, ser man at man lett kan påføre både seg selv, andre, pianoet og omgivelsene rundt skader, hvis man ikke klarer å bære pianoet på en forsvarlig måte.

I tillegg til personskader og skader på selve pianoet, ville jeg vært kjempeskeptisk til hvilke skader og hakk man kunne komme til å påføre vegger, trappegelender og dørkarmer når pianoet skulle flyttes av glade amatører.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 13:00   #15
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Er med på den, Teofelia. Var derfor jeg valgte bort de rimeligste pristilbudene vi fikk fra mittanbud. Jeg fikk liksom ikke den helt gode følelsen i forhold til hvor trygt de kunne utføre jobben.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 17:53   #16
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Takk for svar, kanskje jeg skulle forsøke mittanbud.no? Og ta kontakt med noen pianomennesker her vi bor, kanskje de har noen tips.
I huset til Søs er det snakk om 1. etg, først må det bæres (kan kanskje skyves på rye/teppe) gjennom huset, så 3 trappetrinn ned til grusen ute, deretter inn i henger 5-6 meter unna. Bør det være 4 menn på den jobben også, tror dere? Har tilgang på 2 dønn sterke, men kanskje det blir for lite? Bør jeg få flere med?
Bærestropper, polstring og festing av pianoet i hengeren har jeg tenkt på. Her hjemme hos oss har jeg tilgang på mere muskelkraft, og det trengs nok også, for pianoet må opp i 2. etg.
Men altså: bør man være 4 mann?

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 18:07   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.470
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Nå kom jeg på at jeg så noen bilder fra en perifer fb-venn ifjor, der han fikk pianoet sitt levert med lastebil med kran på - rett inn verandadøra i andre etasje i den nye boligen sin. Tror pianoet kom på åpen lastebil, innpakket i tepper og presenninger (neppe kjørt femten mil da), muligens på en palle, og ble så heist opp med kranen på lastebilen. Og flere mann til hjelp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 18:50   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte piano selv?

4 menn er minimum. Da skal de være sterke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 19:54   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Definitivt fire.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:13   #20
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytte piano selv?

Fire, altså. Spørs om jeg finner to til i den byen, tror jeg må forsøke mittanbud likevel, jeg. Og jeg må nok bare innse at dette kommer til å koste en del.
Fillern - jeg har så mye annet jeg heller vil bruke de pengene på!

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no