Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 16:11   #101
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har lite soverom og seriøs skallebank de morgenene jeg våkner etter å ha vært nødt til å sove med vinduet igjen grunnet været.

Du dør heldigvis ikke av det

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:18   #102
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg synes det er litt ubehagelig, for jeg brukte også helseteppe over kalesjen til begge mine barn. I god tro. Jeg husker da denne diskusjonen kom opp på NM så spurte jeg flere av mine venner om de hadde fått høre om at dette var farlig og ingen hadde det. I min barselgruppe var det motsatt av din, vi brukte tepper alle mann når ungene skulle sove. Jeg ser også at de fortsatt gjør det i flere barnehager i området. Nå er det jo over tre år siden Lillebror ble født, så det kan jo selvfølgelig hende at de har endret praksis og advarer mot å bruke helseteppe.

Jeg oppfatter meg selvsom rimelig oppegående, og har alltid vært nøye med å sjekke temperaturen på ungene når de sover. Ekkelt åtenke på at jeg har gjort en alvorlig feil, det er jo slik det høres ut på flere av innleggene.

Det blir vel som de som la barna på magen året før barna skulle snus kanskje?

Jeg synes alvorlig talt ikke at det er ubehagelig å tenke på at jeg har brukt helseteppe på vogna for begge barna. For det første, så er de friske, levende og sunne idag, for det andre så brukte jeg hodet samtidig. Det vil si at det var lufting på sidene og teppet hang bare halveis ned. Det var også lufting i kalesjen. Sunn fornuft tilsier jo at barnet skal få luft og ikke bli pakket for godt inn, så det må alle passe på. Men å bruke helseteppe(les; ikke tette tepper) samtidig som man sørger for lufteluker og jevnlig sjekk av barn og vogn er etter min mening helt greit.
Hvis dette er så alvorlig vil man vel også hørt om og lest om i aviser om mange tilfeller der barna ble alvorlig syke eller døde av mangel på oksygen. Noe i likhet med hvor mange tilfeller av krybbedød det var før de fleste sluttet å sove på magen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:19   #103
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Du dør heldigvis ikke av det

Kanskje ikke, men vil jeg påføre det samme til et barn med vitende vilje?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:30   #104
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kanskje ikke, men vil jeg påføre det samme til et barn med vitende vilje?

At du reagerer på lukket vindu om natten er ikke det samme som at babyer får skallebank av å ha helseteppe på vogna. Jeg får vondt i hodet av å ha vinduet oppe, vil det si at jeg ikke bør ha barna mine sovende ute?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:40   #105
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har aldri gardinene helt igjen eller persiennen helt nede. Jeg får fnatt om ikke det er god tilstrøming av frisk luft om natten.

Samme her. Det er alltid en glippe nederst på rullegardinen for å slippe luft til.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:10   #106
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har aldri gardinene helt igjen eller persiennen helt nede. Jeg får fnatt om ikke det er god tilstrøming av frisk luft om natten.

Jeg er like konsekvent som deg. Sover veldig dårlig med vinduet igjen. Om vinteren kan jeg lykkelig sove med snø blåsende innover rommet.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:11   #107
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ok da, så fortsetter jeg på vannanalogen din: Jo, helseteppevogna ville fylles langsommere med vann enn den uten når du senket dem. Men det ville være så liten forskjell at det er neppe målbart på grunn av tetthetsforskjellen mellom vann og luft som ville føre til en enorm trykkforskjell, som gjør at vannet vil presses inn i vogna veldig fort. Det samme gjelder når man heller vann over et helseteppe, da vil tyngdekrafta drive vannet så fort igjennom at forskjellen (som likevel vil være der) blir minimal. I ei vogn som står i vanlig luft er det ingen slik drivkraft som presser lufta like effektivt igjennom hullene (hvis man ikke har en åpning bak i kalesjen), men den spres ved hjelp av diffusjon og svake strømninger i lufta. Effekten av nedbremsing vil derfor være mye større.

Vannet i ei elv renner saktere mot sidene og bunnen pga friksjon mot steiner og ujevnheter der. Midt i hvor vannet løper fritt er hastigheten større. Dette er høyst målbart, jeg har målt det selv utallige ganger (jobber med hydrologi). Hadde man spent et helseteppe over en del av elva ville man merket redusert hastighet også her. På samme måten vil lufta som siger inn i vogna strømme fritt i den store åpningen, mens hvis den må gjennom mange små hull vil mye større deler av lufta utsettes for friksjon og bremses mot sidene på hullene. Gjennomstrømningen blir mye mindre effektiv, noe som garantert kan måles hvis man har utstyr for sånt. Jeg mener som sagt tidligere at helseteppet ikke "stenger luftmolekylene ute", de bremser dem opp (ja, og får noen til å skifte retning da, slik at de stenges ute)

De fraråder det på grunn av en kombinasjon av varmeutvikling og redusert luftkvalitet. Nei du har ikke sagt det. Jeg siterte ikke deg på det. Jeg mente bare å si at det er en grunn til at de fraråder det. Var bare en litt flåsete kommentar fra min side.

Det var forresten ikke spesielt varmt om natta da vi overnatta i telt heller. Vi var ikke overopphetet. Det var bare skikkelig dårlig luft i teltet. Det hadde vært enda dårligere luft hvis vi hadde lukket teltåpningen, men det var utrolig stor forskjell med det samme vi åpnet myggnettingen.


Takk for oppklaringen din, jeg ble en smule tryggere i min avgjørelse nå.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:29   #108
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Har dere gardinene for på rommet når dere sover med vinduet oppe da? Vil ikke det utgjøre det samme? Det hjelper ikke å ha vinduene oppe dersom man har gardiner foran? JEg mener at luftkvaliteten på rommet blir dårligere av at det er gardiner der ...

Selvsagt gjør det det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:39   #109
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Det hadde jo nesten vært interessant å se om det er noen sammenheng mellom de som ligger med vinduet oppe uansett vær og som IKKE henger helseteppe foran vogna. Tror nesten at jeg lager en spørris.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 02:30   #110
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Mamma fortalte om bittesmå barn som kom inn og var alldeles kokt og helt livløse. De var til vanlig i fin form. Når de fikk luft og litt vann kom de seg som regel raskt igjen, men det var jo skremmende mens det stod på.

Ingen vits å utsette mitt barn for noe sånn, har jeg tenkt.

Dette tror jeg er vanlig med barn som generellt pakkes inn for mye. Jeg har en svigermor som er hysterisk redd for trekk... Hun synes alltid det trekker selv om det i realiteten er frisk luft, vind eller rett og slett bare litt bevegelse i luften. Til og med her hos oss får hun seg til å si at vi ikke må plassere veslejenta i trekken.... Trekken på 32 grader varm Hun vil gjerne pakke henne inn i pledd osv. og jeg nekter henne ettersom jeg fint kan kjenne at hun ikke er kald.
Jeg synes jeg ser altfor mange bruke dyne til spedbarn også. Til og med midt på sommern pakker enkelte inn babyene sine i vogn, med dyne, kalesjen over og gjerne helseteppe over kalesjen igjen.... Er det rart ungene skriker og blir forkjølet?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 07:21   #111
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette tror jeg er vanlig med barn som generellt pakkes inn for mye. Jeg har en svigermor som er hysterisk redd for trekk... Hun synes alltid det trekker selv om det i realiteten er frisk luft, vind eller rett og slett bare litt bevegelse i luften. Til og med her hos oss får hun seg til å si at vi ikke må plassere veslejenta i trekken.... Trekken på 32 grader varm Hun vil gjerne pakke henne inn i pledd osv. og jeg nekter henne ettersom jeg fint kan kjenne at hun ikke er kald.
Jeg synes jeg ser altfor mange bruke dyne til spedbarn også. Til og med midt på sommern pakker enkelte inn babyene sine i vogn, med dyne, kalesjen over og gjerne helseteppe over kalesjen igjen.... Er det rart ungene skriker og blir forkjølet?

Helt enig.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 09:10   #112
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg har brukt helseteppe foran vogna til snuppa, i perioder. Spesielt da hun var aldeles ny i verden, for hun ble så ille stressa av alle inntrykkene hun fikk når vi var ute og trillet. Det hører med til historien at hun er prematur, og veldig var for inntrykk, som lys og lyd.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 17:56   #113
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg har brukt helseteppe foran vogna til snuppa, i perioder. Spesielt da hun var aldeles ny i verden, for hun ble så ille stressa av alle inntrykkene hun fikk når vi var ute og trillet. Det hører med til historien at hun er prematur, og veldig var for inntrykk, som lys og lyd.

Det er slettes ikke dumt og skjerme premature barn for visuelle inntrykk hvis de har vansker med persepsjon osv. Men i mange tilfeller så tror jeg det hjelper veldig og feks. ha vogn og tilbehør i samme farge. Sort feks. Mye farge og mønster kan ihvertfall virke veldig forstyrrende.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:12   #114
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Hva med dette produktet, da?

http://www.aura4laura.dk/Vare.aspx?VareID=198

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:32   #115
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva med dette produktet, da?

http://www.aura4laura.dk/Vare.aspx?VareID=198

Den virket jo veldig tett!?!?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:00   #116
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Den virket jo veldig tett!?!?

De danske vognene har en klaff med netting under bak på kalesjen som man kan åpne for lufting. Med glipen under denne greia foran på vogna så tenker de kanskje at det blir gjennomtrekk og nok luft?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:15   #117
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

De danske vognene har en klaff med netting under bak på kalesjen som man kan åpne for lufting. Med glipen under denne greia foran på vogna så tenker de kanskje at det blir gjennomtrekk og nok luft?

Ja, jeg har Basson vogn, som er dansk. Og den har sånn at man kan åpne bak. Men likevel.. Tvilsomt at jeg ville ha brukt det der tror jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:16   #118
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ja, jeg har Basson vogn, som er dansk. Og den har sånn at man kan åpne bak. Men likevel.. Tvilsomt at jeg ville ha brukt det der tror jeg.

Det så veldig tett ut, ja.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 14:18   #119
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva med dette produktet, da?

http://www.aura4laura.dk/Vare.aspx?VareID=198

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 10:40   #120
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Det var en periode jeg gjorde dette da snuppa var liten fordi hun var så nysgjerrig at hun ikke klarte roe seg og sovne når vi var i byen f.eks..

Dette gjør vi nå, siden Sverre ellers blir så gira av alt som skjer rundt ham at han ikke får sove.

Beklager, så etterpå at jeg trakk fram en gammel tråd.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no